Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 131224 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #765 : 07.05.07 - klo:13:02 »

No nyt tulee sitten uutta ruokaa Patitsiota - kreikkalaista pastavuokaa, eiks kuulosta kansainväliseltä, toisin sanoen K-kaupan Pirkka mainoslehtisestä.  Suomeksi pennepastaa, jauheliha-tomaattikastiketta, valkokastiketta, mausteita ja mozzarellajuustoa mielimmäärin omasta päästä [:-P]  melkein kuin Lasagnea  :-O

Tätä syödään monta päivää. Oli muutens helppo tehdä ja hyvää  [:-P]  ps. en viitti kuvaa laittaa  [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #766 : 07.05.07 - klo:13:32 »

Meni Parmesana makaryynipussiruoaksi

Lepohetki tiedossa

Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #767 : 07.05.07 - klo:16:34 »

No Pihis! Olisit sä kuvankin voinut laittaa! Mäkin nimittäin rupean just syömään.  [:-P] :-))

Vaan nyt on kiirus! Mies käväisi vain pikapikaa kotona ja joutui samoin tein lähtemään vielä muutamaksi tunniksi rannalle "mökkiläisten" hommiin. Ja minun on kai pakko yrittää tänään saunomaankin vielä, kun parina päivänä taas menoja tiedossa.

Jotta jätänpä broitsuista sun muista juttelemiset myöhempään ajankohtaan ja syön nyt "Iipan uuniseitä" haudutettuna viherpippurikastikkeessa.  [:-)] Jotta kuullaan!  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #768 : 07.05.07 - klo:18:12 »

Hahhaa! Niin se kello taas kulki vauhdikkaasti eteenpäin, jot syömään en uskaltanutkaan ruveta.
Ruoka jäi siis herkullisena odottamaan syöjiään. Kai saa odottaa huomiseen asti...  [:-I]
Tiesin vain, että jos syön, menen hetkeksi myös tiedemiehille - ja sauna olisi venähtänyt turhan myöhäiseksi...
Miksiköhän mä en saa aikaiseksi mennä parturiin...? Jottei siis tarvitsisi laitella lettiään mitenkään...
Ja ettei siis siten olisi riippuvainen kellosta, mitä saunomiseen tulee...

Söin kaksi Cereals-myslipatukkaa, toinen maultaan aprikoosi-persikka ja toinen suklaa-maissihiutale.
Arvatkaas, kumpi oli mun mielestä parempi!  :-))
Illalla sitten ennen nukkumaan menoa mätän jotain suolaista sisuksiini...

Hauska kuulla, että muutkaan täällä eivät broitsun koivista pidä. Meillä oli aikoinaan joskus "kädenvääntöjä" sekä äitini että sisareni kanssa tuosta jutusta... He kun ovat kai vieläkin sitä mieltä, jotta ehdottomasti koipia, koska ovat halvempia! Vaan... Mitä halvempia ne ovat, jos syömistä niissä ei ole ja jos luita on lähes koko sen pakkauspainon verran...?

Aatulta saa myös hyviä rintafileepaloja... Olivatkohan vieläpä täytettyjä...? Enpä nyt muistakaan...
Ja noista siipipaloista... Minun on kyllä tunnustettava, ettei ole taidettu meillä maistaa... Hmmm...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #769 : 07.05.07 - klo:20:00 »

Meidän perheessä syödään tänään Pönttölän Virallista Jauhelihakeittoa, jota jäi lauantailta runsaasti. Osan Tiina pakasti, mutta mä kävin oman kattilan kanssa jaolla!  [:-P]

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #770 : 07.05.07 - klo:21:35 »

Mä oon syönyt salaattia.  :-))
Tein eilen niin ison läjän sitä. Päivä meni puutarhassa, välillä kävin hotkasemassa pikkusen herkkusienipussikeittoa. Salaattia söin aamiaiseksi ja nyt sisälle tultua. Laihtuiskohan mun pötsi tätä menoa? Se ois tarkotus.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #771 : 07.05.07 - klo:21:38 »

Broilerissa tykkään rintapaloista. Mun mielestä roilerinrinta on paremman MAKUISTA kuin koivet.  [:-)] Ja muutenkin mukavampaa syödä, siis helpompaa.

Hot Wings'it on ihan hyviä, mut ei niissä kyllä paljoo syötävää ole, ja syöminen on vaikeaa ja sottaista! Maku on kyl hyvä. Itte en niitä koskaan osta, mut toi miäsystävä silloin tällöin.
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #772 : 07.05.07 - klo:21:43 »

Hyvä, Kaija!  :-))

Vaan että Pönttölän Virallista oikein...? Mitäs kaikkea siihen tulee?  [:-)]

Olen täällä ennenkin useaan otteeseen puhunut broccolimixistä, mutta olenkos kertonut että viime aikoina olen innostunut laittamaan lähes kaikkiin mahdollisiin keittoihin keittojuuresten sijasta (tai lisäksi) broccolimixiä? Eli parsa- ja kukkakaalia ja porkkanaa pakastepussista. Ja mainos taas: Aatulta saa hyvää sellaista, joskin itse broccolin määrä vaihtelee niissä turhan usein. Palautetta niille pitäisi antaa...  [:-I
Vaan tuo sekoitus on ihanaa keitoissa, ja vaikka keitto joutuisi muhimaankin - ja parsat ja kukkakaalit hajoilisivatkin, ne antavat ihanan maun keittoihin - ja tietäähän niiden ainakin siellä olevan. Lisäksi pienten perunaslaissien ohella sakeuttavat soppaa. Aivan ihanaa tuo sekoitus keitoissa on, jauhelihakeitossa ehkäpä parhaimmillaan... Ja toki tuo broccolimix-pakaste lisukkeenakin ihanaa on.  [:-)]

Ai niin; mies kotiin tultuaan söi vain parit voileivät ja nyt mättää myslipatukoita naamaansa Bondia katsellessaan. Jotta kalajuttu jäi huomiseen... Ja taas minä pääsen vähällä...  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #773 : 07.05.07 - klo:22:47 »

Niinpä niin... Että huomennakin meillä mies joutuu menemään rannalle varsinaisten duuniensa jälkeen... Meneekin nyt suoraan virallisen työnsä jälkeen sinne. Täällähän on muutamilla noista ulkomailla jääkiekkoa pelaavista kesäpaikkoja tuolla saaristossa siellä sun täällä. Jot nyt yhdelle niistä - kun alkavat kohta lomanviettopaikkojaan kuntoon laitettuina tarvita. Ja minä pääsen ruoanlaitossa vieläkin vähemmällä...  [:-)] Ja nyt mies oli niin väsynyt, jot lähti heti saunottuaan ja syöpöteltyään nukkumaan - kesken Bondin - ja minä jäin vielä hetkeksi valvomaan. Mietin vain, että mitäköhän sitä tänään vielä söisi - niiden myslipatukoiden lisäksi. Parit voikkuleivät vain kenties...Nälkä alkaa kieltämättä vaivata.

--- Välillä tässä muuten meni puhelimessakin - ruoastakin - jutellessa aikaa...  :-))

Nuo hot wings -jutut muuten tavallaan hämäävät nyt... Kun te olette usein täällä niistä puhuneet, ja nyt Susu antoi ymmärtää ettei niissäkään paljoa syömistä ole... Jaa-a...

Vaan tähän mennessä parhaat broitsupalat olemme saaneet rintapaloista. Etenkin, kun niissä joskus ei ole ollut luuta kuin pikkuriikkinen osa jätettäväksi lautaselle!

Huvittaa tuossa Susun salaattihommassa muuten kohta, jossa hän edellisellä sivulla kertoo tekstinsäkin näyttävän salaatilta... Kun siitä tekstistähän ei mulla ainakaan koko oikea reuna edes näkynyt... Jotta sieltähän ei oikeastaan ainesten joukosta puuttunut kuin silli... Sitten se vasta varsinaista salaattia olisi se teksti ollut!  :-))

- Otinkin vielä tuolta ylhäältä jääkiekon yhteydestä kirjainlyhenteen pois, jottei kukaan vain sattumoisin sitä kuuklettamalla minun sekaviin ruokajuttuihi törmää...  :-))
« Viimeksi muokattu: 09.05.07 - klo:21:34 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #774 : 07.05.07 - klo:23:16 »

Parit voikkuleivät vain kenties...


Nuo hot wings -jutut muuten tavallaan hämäävät nyt... Kun te olette usein täällä niistä puhuneet, ja nyt Susu antoi ymmärtää ettei niissäkään paljoa syömistä ole... Jaa-a...


Huvittaa tuossa Susun salaattihommassa muuten kohta, jossa hän edellisellä sivulla kertoo tekstinsäkin näyttävän salaatilta... Kun siitä tekstistähän ei mulla ainakaan koko oikea reuna edes näkynyt... Jotta sieltähän ei oikeastaan ainesten joukosta puuttunut kuin silli... Sitten se vasta varsinaista salaattia olisi se teksti ollut!  :-))

Mä luen nykyään ihan järjettömän usein väärin... ja höröttelen täällä ittekseni. Nytkin luin, että "voikukkaleivät" ja ehdin jo aatella, että ai Zirnix harrastaa tällaista luontolinjaa...

Hot Wins'ithan on pelkkiä SIIPIÄ, siksi niissä ei paljoo lihaa tosiaankaan ole. Mahan saa täyteen jos viittii syödä semmosen 25 kpl.  [:-DD]

Se salaattiteksti meni ikäänkuin yhdyssanaksi, kun jätin välilyönnit pois.  :-)) Kai sä vedit sitä alapalkkia, että näit sen sanan, joka jää oikealle pois näkyvistä? Siinähän on salaatin yksi OLEELLISIN aines. Tai aineksen tarkennus...  [:-DD]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #775 : 07.05.07 - klo:23:39 »

No mutta Sus! TIETENKIN vedin palkkia niin, että näin tekstisi, mutta mieleeni tuli - tietenkin - ekana Aura-juusto.  :-)) Tällainen juustohullu kun olen!  [NUT]

No niin; taisi selvitä tuo siipijuttu. Kun mä olenkin ihmetellyt, kun porukat kehuu niitä ja wings on kuitenkin sama kuin siivet - ja niin siis olen miettinyt, jotta miksi niitä niin paljon kehutaan. Kun eihän siivissä tosiaan pitäisi paljoakaan syömistä olla... Sitten olen ajattellut, että ovat muuten vain niin hyviä... Vaan ovatko? - Plus että kun kerran päivässä vain lämmintä ruokaa syö, jos niinkään, niin...  [:-I]

Peeässänä muuten... Eipä tekisi meille pahaa siirtyä voikukkalinjallekaan...  :-))

Aikoinaan muuten, kun miehellä 90-luvulla todettiin tuo sepelvaltimotauti ja tehtiin pallolaajennuskin, olimme puolitoista vuotta kasvisruokalinjalla. Ja ihan oikeasti: Voihan jee, kun oli hienon kevyt olo! Nykyisin mennyt vähän niin kuin liiallisuuksiin tuon rasvan, suolan ja muidenkin mausteiden kanssa...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #776 : 07.05.07 - klo:23:48 »

On ne Wings'it hyviä, koska ne on maustettu hirmu hyvin ja tulisesti. Siis valmiiksi maustettu. Työntää vaan kotona uuniin hetkeks kärventymään.  [:-)] Syöminen vaan on sellasta - sormet ja suupielet ja naama rasvassa, kun yrittää hampailla sieltä jotakin irti rassata.  :-))
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #777 : 07.05.07 - klo:23:56 »

Tätä ketjua on ihana lukea!  :-))

Kääk! Tein bambuversoista jonninmoista salaattia..aika omituisen makuisia..Tuoreina ne keräsin eilen appiukon pihalta, siis niitä koristebambuja.. :-)) [NUT] Niitä harvennettiin, ja mä päätin syödä ne, ettei hukkaan menisi.. [:73]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #778 : 08.05.07 - klo:00:01 »

Anja mie vinkkaan sulle tässä, jos sattuisit huomaamaan. Ootko kurkannut ketjut "Ruokapaikka" ja "Juomapaikka". Sie voisit sinne keksii ja tietää kaikkee, kun asustelet siellä eksotiikassa.  :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #779 : 08.05.07 - klo:00:02 »

On ne Wings'it hyviä, koska ne on maustettu hirmu hyvin ja tulisesti. Siis valmiiksi maustettu. Työntää vaan kotona uuniin hetkeks kärventymään.  [:-)] Syöminen vaan on sellasta - sormet ja suupielet ja naama rasvassa, kun yrittää hampailla sieltä jotakin irti rassata.  :-))

No mutta ihan samahan usein on koipienkin kanssa!  
Että osaakin pänniä, kun on iso ja mehevän näköinen koipipala edessä ja siitä sitten yrittääpi syödä!
Kun sitä syömistä yleensä todellakaan niissä koivissa ei ole. Ei ainakaan vatsan täytteeksi.
Aikoinaan, joskus muinoin, tuli yritettyä sormin ja lisäksi vaikka lautasliinan tai talouspaperin avulla niitä syödä
- ja mitään ei meinannut suuhunsa saada. Naaman kylläkin rasvaiseksi sai. Ja sormet.
Plus että mulla on tietynlainen kammo niihin mahdollisiin ohuisiin, lähes huomaamattomiin luihin... Eräs tuttavaperheemme äiti kuoli broitsunkoivesta pienen sirun luusta vatsaansa huomaamattaan saatuaan.  [:-(]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -
 

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.