Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 130594 kertaa)

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3420 : 15.03.08 - klo:21:10 »

Eksoottista !  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 295
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3421 : 15.03.08 - klo:21:11 »

ja hyvää  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3422 : 15.03.08 - klo:21:14 »

Mä olen yrittänyt viime päivinä nauttia Valkoista teetä, mutta kun en teestä tykkää niin en tykkää. Tän viime raskauden jälkeen mulle tulee kummallisia sydänoireita kahvista jos siis juon sitä useamman kupin päivässä. Aamukahvi nyt ainakin kuuluu mun elämään, muista kahvitauoista olen kyllä valmis tinkimään.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3423 : 15.03.08 - klo:21:34 »

Tän viime raskauden jälkeen mulle tulee kummallisia sydänoireita kahvista jos siis juon sitä useamman kupin päivässä. Aamukahvi nyt ainakin kuuluu mun elämään, muista kahvitauoista olen kyllä valmis tinkimään.

Mulla oli edellisellä yövuoroviikolla torstaina ja perjantaina melkoiset rytmihäiriöt, kun olin pitänyt itseni hereillä järkyttävällä määrällä kahvia. Ja kylläpä pelästyin, kun silloin perjantaina ajoin töistä kotiin ja yhtäkkiä alkoi sydän hakata tuhatta ja sataa. Siinä joutui aika äkkiä arvioimaan, että toimiiko pää ja pystynkö ohjaamaan autoa, vai onko parempi ajaa tien sivuun. Katsoin sitten parhaaksi ajaa suorinta tietä lähikauppaan (aukeaa jo klo 7) että jos vaikka saan sydänkohtauksen, niin on joku soittamassa apuja. Olin joka tapauksessa menossa hoitamaan viikonlopun ostokset töiden jälkeen!

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3424 : 15.03.08 - klo:21:56 »

Vuorotyö on kyllä oikeesti pahasta sydämelle ja terveydelle. Mulla oli pari päivää sit todella paha muljahtelu ja rytmihäiriö, säikähdin minäkin kovasti. Se meni ohi, mutta seur. kerran neuvolassa pyydän tsekkaamaan verenpaineen yms.
Muuten, ulkona viiru huhuilee ja on tyyntä ja kaunista. Mailaav-Roosa eli mun Nuppu nukkuu ja mies yrittää tainnuttaa Elvaria iltasadulla. Ihana ilta. [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3425 : 15.03.08 - klo:22:03 »

Vuorotyö on kyllä oikeesti pahasta sydämelle ja terveydelle. Mulla oli pari päivää sit todella paha muljahtelu ja rytmihäiriö, säikähdin minäkin kovasti. Se meni ohi, mutta seur. kerran neuvolassa pyydän tsekkaamaan verenpaineen yms.


Mulla on verenpaine aina ollut pikemminkin alakanttiin (110/60) mutta väsyneenä ja töiden (lue: 10 kahvikupillisen) jälkeen ollut just tuollaista muljahtelua ja muutaman kerran rytmihäiriöitäkin. Viimeksi eilen töissä. Koko viikko on mennyt lyhyillä yöunilla ja sitten tietty olin koko ajan kahvipannun luona ja ihan yhtäkkiä alkoi sydän läpättää tuhatta ja sataa. Se meni ehkä 10 sekunnissa ohi, mutta pelästytti.  [:-(]

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3426 : 15.03.08 - klo:22:08 »

Minä koitin yhdessä vaiheessa opetella juomaan kahvia uudestaan, jos sillä vaikka olisi saanut pidettyä itsensä virkeänä pitkinä koulupäivinä (lopetin kahvinjuonnin n. 6-7 v. sitten). Ei vaan onnistunut, ei maistunut enää hyvältä, enkä huomannut juuri mitään piristävää vaikutustakaan. Ennen lopettamista join about 6 mukillista päivässä, mustana. Lopetin kuin seinään... tuli varmaan mitta täyteen  [:-)] (...ehdin tosin juomaan vain nelisen vuotta...).

Nyt juon siis teetä ja vaihtoehtoja on kaapit täynnä. Hedelmä- ja marjateet eivät ole niin paljon minun mieleen (juon, jos ei muuta ole tarjolla) ja myös Nordqvistin teitä juon todella harvoin.

Omista suosikkiteitä mm. valkoinen, earl grey (twinings), jasmiini, minttu ja rooibos (maidolla), sekä erilaiset itämaiset ja vihreät. Parasta itse kasvatetuista pipar- ja marokonmintuista valmistettu sekoitus.
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:22:27 kirjoittanut Ayla »
Kirjattu
... Kuvia

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3427 : 15.03.08 - klo:22:18 »

Ei mun mielestä kahvi oo pahaks jos sitä ei tietenkään nauti tollasia määriä kuin Kaija. Kaija , Kaijuska sulla on nyt ihan oikeesti väärä elämänrytmi. En nyt rupee mikskään tietoviisaaks, mutta toi sun kahvin määrä, vuoroduuni ja tupakointi varmasti aiheuttaa esmes mainitsemiasi rytmihäiriöitä. Ja sut tuntien, niin olisko helpoin luopua tosta kahvista?! Siis tarkotan vähentää sitä?
 [:-)]
Mä oon huono ketään neuvomaan, mutta nää omat tuntemukset pistää funtsimaan.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3428 : 15.03.08 - klo:22:32 »

Ei mun mielestä kahvi oo pahaks jos sitä ei tietenkään nauti tollasia määriä kuin Kaija. Kaija , Kaijuska sulla on nyt ihan oikeesti väärä elämänrytmi. En nyt rupee mikskään tietoviisaaks, mutta toi sun kahvin määrä, vuoroduuni ja tupakointi varmasti aiheuttaa esmes mainitsemiasi rytmihäiriöitä. Ja sut tuntien, niin olisko helpoin luopua tosta kahvista?! Siis tarkotan vähentää sitä?
 [:-)]
Mä oon huono ketään neuvomaan, mutta nää omat tuntemukset pistää funtsimaan.

Juu, mä pärjään vapaapäivinä ja lomilla yhdellä mukillisella pikakahvia aamuisin, mutta töissä tulee vedettyä sitä kahvia hullun lailla. Väsymykseen, nälkään, ajankuluksi.  [:-I] Täytyy ihan oikeesti alkaa rajoittaa kahvin kanssa läträämistä.  [:´((] Eikä se kahvi todellakaan paranna oloa, vaan puolivälissä työpäivää alkaa olla melkoisen kurja olo.
Pitäis varmaan alkaa ostaa töihinkin Bonaqua Villivadelmaa. Kotona mä hörppään sitä vähän väliä.

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3429 : 15.03.08 - klo:22:43 »

Käytsä Kaija ylikierroksilla? Miks sun himassa pitää Bonia yms siemailla. ? Warum warum? [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3430 : 15.03.08 - klo:22:55 »

Käytsä Kaija ylikierroksilla? Miks sun himassa pitää Bonia yms siemailla. ? Warum warum? [:-I]

Hei, jos mä en juo hyvää kivennäisvettä, mä juon sokerillista Pepsiä, joka ei sovi Kehon keventäjien kerholaiselle!  [:-I]
Vettä mä en juo oikeastaan ollenkaan, sillä tuo Päijänne-tunnelin vesi maistuu mun suussa aika pahalta  [:18]

Varmaan vähän ylikierroksiakin.  [;-)] Tuntuu, että tunnit vuorokaudessa ei riitä mihinkään. Just ollut muutto ja remppaa pitäis tehdä ja meidän vanhemmat alkaa olla sen ikäisiä, että huolta niistäkin ja vaikka mitä.  [:-I]

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3431 : 15.03.08 - klo:23:31 »

Jotai häikkää mullaki mahassa. Alko melskaamaa, vaikken o tänää siemassu,
ku yhet kinkkusämpyläkaffeet! Ny pitää napsasta yks pilleli, et rauhottuu!   [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3432 : 15.03.08 - klo:23:33 »

Veke, sun suolisto pyytää RUOKAA, siks se melskaa!!  [:-DD]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3433 : 16.03.08 - klo:09:32 »

Tänään poronkäristystä,perunamuussia,salaattia ja ehdottomasti puolukkahilloa poronkäristyksen kanssa  [:20] [:20]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #3434 : 16.03.08 - klo:09:39 »

Kaija: Mulla on koulussa jotain Fenixiä tai Hyvääpäivää tai sitten tosiaan Villivadelmaa kylmäjuomaksi ja joskus juon teetä lämpimikseni ja kahvia korkeintaan 2 senttiä ! Raanavesikin menee lasista tai pullosta..

Ai ruoka ? Emmä tiedä, jos pääsis kiinalaiseen hakemaan noutoruokaa... [:-)]
« Viimeksi muokattu: 16.03.08 - klo:09:42 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.