Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 130783 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7980 : 22.05.10 - klo:08:01 »

Kahden jauhelihakeittopäivän jälkeen eilen kokattiin "gourmeeta": kirjolohimedaljongit, vihreää tuoretta parsaa, perunapalleroita (kaupassa ei ollut kohtuuhintaista, hyvälaatuista uutta perunaa) ja hollandaise-kastiketta (pussista)  [:-P]

Mä olen noita vihreän parsan ohjeita katsellut useamman vuoden, mutta innostus on aina lopahtanut kohtaan "kuori tyvipäästä kohti nuppua" sillä mä olen pelännyt, että se olisi jotenkin ylivoimaisen vaikeaa ja että nuppu menisi samantien  [NUT] mutta eihän tuo ollut paha juttu. Enkä mä myöskään "sitonut parsakimppua puuvillalangalla" eikä meillä ole edes parsakattilaa  [:´((] jossa ne voisi keittää nuput vedenpinnan yläpuolella   [:-I]  mutta hyviä niistä tuli tavallisessa isossa kattilassa!  [:-P]

Tänään grillataan kassleria. Lisäksi muutama jättikatkaravunpyrstö grillivartaaseen. Niin ja mun selän takana Pasi osti pienen palan kengurua. Siihen mä en kyllä koske, söpö pikku kenguru  [:´((]
Mielikuvituksen puutteesta kertoo iänikuinen fetasalaatti, mutta se on hyvää ja loput menee huomenna jauhelihakiusauksen kanssa.

Grilliin pitäisi sitten tunkea vielä rosamunda-perunat foliossa. Kannattaako niitä esikypsentää mikrossa tai jotain?

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7981 : 22.05.10 - klo:09:16 »

Lohikonttiin meinattiin mennä lauantain kunniaksi syömään! [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7982 : 22.05.10 - klo:12:51 »

Loimulohta loimutellaan ulkona, salaattia ja perunaa, nautitaan perheen voimin huvimajassa.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7983 : 22.05.10 - klo:13:11 »

Kaupan makaroonilootaa ja tomaattia on ruokana, kunhan ehdin laittamaan.  [:-)]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7984 : 22.05.10 - klo:15:23 »

Savustettua lahnaa ja jotain sörsseleitä.  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7985 : 22.05.10 - klo:15:35 »

Savustettua lahnaa ja jotain sörsseleitä.  [KIPPIS] [KIPPIS]
Meidän perheen Risto sanoi, että se on s....n hyvää! [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7986 : 23.05.10 - klo:12:57 »

Työnsin paistopussiin puna-, kelta- ja valkosipulia, perunaa porkkanaa ja kyljyksiä, muhii nyt uunissa ja tuoksuu hyvälle.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7987 : 23.05.10 - klo:14:06 »

Jauhelihaa olisi, siitä jotakin sitten väsäämään. Perunoitakin olisi, mutkun... spagettia tekee mieli. No hetken ihmettelen mitä tekisin. Raportoin tuloksista, jos muistan. :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7988 : 23.05.10 - klo:14:14 »

Jauhelihakiusausta juustolisäyksellä ja 3 juuston ruokakermalla. Lisäksi eilistä feta-salaattia  [:-P]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7989 : 23.05.10 - klo:14:53 »

Samalla uunin lämmityksellä ajattelin väkertää torttulevyistä feta-aura-kolmioita iltapalaksi tai huomiselle työevääksi.  [:-P]

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7990 : 23.05.10 - klo:15:52 »

Tekeytymässä lapinukon (-akan) poronlihakeitto, paitsi liha on saksanhirveä.. tuleekin iso annos, koko ensi viikon syön sitä lounaaksi töissä.
Eilen tein pannukakkua, syötiin sitä sitten tuttavien halkohommien lomassa kahvien kanssa,.. ja oli siinä muutakin nestettä ja hilloa ja kaikenlaista terriiniä.. tuttavien tyttö kun on kokki  [:-P]
Kirjattu

Jasska

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7991 : 23.05.10 - klo:16:21 »

Meillä oli eilen pannaria, mutta sitä suolaista vahtoehtoa ja hillo oli puolukkahilloa.
Tänään uunilohta ja -muusia sekä wanhanajan salaattia ( muna-kerma, you know...) Niin ja tilliä monessa paikassa. Pitäis kylvää omaakin,mutta sade alkaa taas  [:´(]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7992 : 23.05.10 - klo:17:10 »

Tänään perunamuusia ja broiskun minuuttipihvejä sekä vihanneksia ja jäi vielä, että voi huomenna aherruksessa mikrossa lämmittää.  [:-)]
Ehtoompana vielä puuroa ja mustikkasoppaa.  [:-P]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7993 : 23.05.10 - klo:17:34 »

Loppuosa kaupan makaroonilootasta, ketsuppia, sekavihanneksia,kurkkua ja tomaattia.
Kahvin kanssa kääretorttua ja jäätelöä.  Herkkupeppu oon!  [:-P] - ja sen huomaaa!  [:-DD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #7994 : 23.05.10 - klo:17:59 »

Toivottavasti uskotte, mutta äsken oli hätä kädessä. Tultiin pihalta ja kauhee ujellus kuuluii. Kiitos palohälyttimen, että enempää vahinkoa ei tullut. Olin nimittäin laittanut kananmunia kiehumaan ja unohtanut ne! Kirjaimellisesti ne olivat räjähtäneet kattilassa ja sotkua tietty. Huh, eka kertaa näin kananmunien räjähtävän ympäri seiniä. Kiitos palovarottimen keksijälle!
Ja ei kun siivottiin!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.086 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.