Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 130952 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8085 : 24.07.10 - klo:16:51 »

Löysin pakastimesta jonkun kasvispussin puolikkaan ja sitten laitoin lisäksi porkkanaa kun sitä sattui olemaan, ja tomaatinkin laitoin. Ihan hyvää tuli.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8086 : 24.07.10 - klo:16:58 »

Ikäviä yllätyksiä tuollaiset  [:-(]
Meillä syötiin perunaa, lihapullia, kanttarellikastiketta ja salaattia.
Jälkkärinä mansikoita. Hyvää.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8087 : 24.07.10 - klo:17:09 »

Saunan jälkeen ajateltiin paistaa lettuja, suolaisella ja makealla täytteellä. Suolainen täyte tehtiin reseptillä "otetaan sitä mitä jääkaapista löytyy" :-)) Nyt sieltä löytyi sipulia, valkosipulia, pätkä kesäkurpitsaa, porkkanaa, yksi eilen grillattu makkara ja pari tuorejuustopurkin jämää. Nämä kaikki pilkottu nyt pieneksi ja muhivat paistinpannulla, ruohosipulia haen vielä mausteeksi. Jälkkäriksi sitten lettuja mansikoiden ja jäätelön kera.
Onneksi Repe on sellainen että se ei koskaan valita mun pöperöistä, vaan syö kaiken mitä eteen kannetaan, joku muu vois vähän karsastaa tota mun pyttipannulettutäytettä [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8088 : 24.07.10 - klo:18:18 »

Tiina: tuli mieleeni, että miten sun rucola jaksaa? Meillä se oli syötävä aikansa,
mutta sitten kirvatkin ihastuivat siihen ja nyt sieltä löytyy vain lehti silloin tällöin.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8089 : 24.07.10 - klo:20:26 »

Tiina: tuli mieleeni, että miten sun rucola jaksaa? Meillä se oli syötävä aikansa,
mutta sitten kirvatkin ihastuivat siihen ja nyt sieltä löytyy vain lehti silloin tällöin.

Pari viikkoa sitten sain siitä vielä lehtiä salaattiin, mutta sitten joku otus sitä meilläkin söi, lehdet oli ihan reijällisiä. Ja nyt se on kasvanut jo niin isoksi ja kukkiikin että ei siitä enää oikein ole syötäväksi. En tiedä jos leikkaisi melkein alas, niin tekisiköhän sitten uusia syötäväksi kelpaavia lehtiä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8090 : 26.07.10 - klo:07:36 »

Pari viikkoa sitten sain siitä vielä lehtiä salaattiin, mutta sitten joku otus sitä meilläkin söi, lehdet oli ihan reijällisiä. Ja nyt se on kasvanut jo niin isoksi ja kukkiikin että ei siitä enää oikein ole syötäväksi. En tiedä jos leikkaisi melkein alas, niin tekisiköhän sitten uusia syötäväksi kelpaavia lehtiä.

Kannattaa kokeilla, monet salaatit uudistuvat alasleikkauksella.
Itse ostin lidlistä alkukesästä salaatinsiemeniä ison pussillisen ja siinä on useampaa plaatua sekaisin.  Toiseen päähän penkkiä kun on päässyt, niin jo on uudet lehdet kasvaneet  [:-)] Siinä on joukossa myös rucolaa
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8091 : 29.07.10 - klo:15:02 »

Kuulostaisiko Perämeren hiillostettu siika hyvältä?  [:-P]
Tässä lähellä on ravintola Siikarysä, jota Pasin sisko kehui meille jo lähes 10 vuotta sitten ja tänään on se päivä, kun me mennään sinne. Tainan pitäisi päästä suht ajoissa töistä ja se lähtee meidän mukaan!

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8092 : 29.07.10 - klo:19:11 »

Kaija kirjoitti: Kuulostaisiko Perämeren hiillostettu siika hyvältä?
Kuulostaa liiankin hyvältä.  [:-P]
Siskon poika toi tullessaan kaksi isoa pitsaa. 
Eivät kuulu ruokavaliooni, mut nyt tein poikkeuksen.  Hyvää oli.  Puolikas on vielä jääkaapissa. [:-)]
Pitsan mukana tuli salaattiannos.  Oli siis ruokaisa ruoka. [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8093 : 30.07.10 - klo:10:29 »

Kaija kirjoitti: Kuulostaisiko Perämeren hiillostettu siika hyvältä?
Kuulostaa liiankin hyvältä.  [:-P]


Niinpä! Ja pettymys oli suuri, kun ei saatukaan sitä!  [:´((]
Mentiin sinne Siikarysään. Siellä istui 6 hengen seurue ja ilmeisesti paikan emäntä jututti niitä englanniksi. Mä sanoin kohteliaasti, että me tultiin syömään ja mennään tuonne pihalle istumaan. No, polteltiin tupakat ja odoteltiin, että henkilökunta juoksuttaisi meille ruokalistat. Ketään ei näkynyt.  [:-/]
Mä menin sisälle kysymään ruokalistoja ja paikan isäntä ? sanoi, että heillä on pienimuotoinen yksityistilaisuus ja osoitti liitutaululle kirjoitettua lounaslistaa, että jotakin varmaan on vielä jäljellä.

Me poistuttiin paikalta aika tyrmistyneinä  [:-//]

Eikö niille oikeesti raha kelpaa?
Me oltiin ihan siisteissä kesävehkeissä ja suht selvinpäinkin. No, läheisen Dyynin terassilla palvelu pelasi ja syötiin hyvää kanakoria ja pizzaa ja katseltiin maisemia.
Dyynin henkilökunta ei hämmästynyt yhtään, kun kerrottiin meidän Siikarysä-kokemuksesta!

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8094 : 30.07.10 - klo:12:04 »

Mahtaako Siikarysän yrittäjät tajuta, että kuinka nopsaan näin netin aikakaudella asiakkaiden huonot kokemukset leviävät?  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8095 : 31.07.10 - klo:14:32 »

Tänään mennään Pihvitupaan!  [:-P]
Taina taktikoi tuossa yksi ilta, kun oltiin luvattu tarjota sille sapuskat ja oltiin menossa sinne (hemmetin) Siikarysään. Tuntia ennen töiden loppumista se söi töissä ja sitten ei ollutkaan nälkä, että menkää vaan sinne Siikarysään; hän tulee sitten seuraavalla kerralla mukaan (Pihvitupaan)  [:-DD]

Mua harmittaa edelleen ne Perämeren hiillostetut siiat. Mä olisin ihan oikeesti halunnut maistaa niitä!  [:´((]

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8096 : 31.07.10 - klo:14:59 »

Kaija, ei ne siiat kummosia ole, laita grilliin tai tulille ja suolaa, siinä se on ja jos ei pääse kuivamaan, niin mehevää kalaa on. Jos jostain saisin kilosen siian, savustaisin..  [:
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8097 : 31.07.10 - klo:16:31 »

Tänään mennään Pihvitupaan!  [:-P]
Taina taktikoi tuossa yksi ilta, kun oltiin luvattu tarjota sille sapuskat ja oltiin menossa sinne (hemmetin) Siikarysään. Tuntia ennen töiden loppumista se söi töissä ja sitten ei ollutkaan nälkä, että menkää vaan sinne Siikarysään; hän tulee sitten seuraavalla kerralla mukaan (Pihvitupaan)  [:-DD]

Mua harmittaa edelleen ne Perämeren hiillostetut siiat. Mä olisin ihan oikeesti halunnut maistaa niitä!  [:´((]

Kuulin just tänään että Siikarysään mennään ihan vaan senkin takia että niin huono palvelu on jonkin sortin nähtävyys  :-O
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8098 : 31.07.10 - klo:16:44 »

Taina, hyvä asenne.. pitää mennä kokeilemaan  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8099 : 31.07.10 - klo:18:10 »

Kaikkien noiden huhujen perusteella mä alan uskoa, että siinä Siikarysän yrittäjäpariskunnassa on jotain hämärää. Eivät ehkä elä ihan 2010-lukua?  [:-I]
Kaikesta huolimatta mua harmittaa. Siellä oli ihan taivaalliset tuoksutkin, kun niillä oli hiiloksella fisuja!  [:´((]
 

Sivu luotiin 0.083 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.