Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 131161 kertaa)

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8760 : 12.06.11 - klo:19:59 »

Just, keittelen siskonmakkarasoppaa huomiselle ja ylihuomisellepäivälle  [:-P]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8761 : 16.06.11 - klo:16:30 »

Mulle on tulossa ystävä kylään sunnuntaiaamuun asti huomenna. Piti keksiä mitä sitten syötäisiin kun on laktoosiongelmainen. Ostin Pirkan uusia pottuja, kirjolohipyöryköitä ja Herkuttelijan sinappisilliä. Eiköhän noilla tulla toimeen.

Nyt alan keittämään itselleni potttuja ja niiden kanssa tuota silliä ja kirjolohipyöryköitä sekä maustevoita. Njam! Otan siis ennakkoa [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8762 : 20.06.11 - klo:07:50 »

Kaalipataa tekaisin viikonloppuna, kun oli kotimainen varhaiskaali jo ihan kohtuuhintaistakin  [:-)]
Hitsi että kaali voikin olla hyvää  [:-P]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 331
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8763 : 20.06.11 - klo:09:30 »

Mäkin tein männä viikolla. Oli suorastaan ilo pilkkoa uutta kaalia.
Ei tarvinnu moottorisahaa, niinku vanhan kaalin kanssa  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8764 : 20.06.11 - klo:18:20 »

Makaronilaatikkoa!
Mulla taitaa olla aika kova nälkä, sillä maistelin keitettyjä makaroneja, sitten makaroni-jauhelihasekoitusta ja vielä munamaidon lisäämisen jälkeen pistelin muutaman haarukallisen!  [:17]
Mä korvasin puolet maidosta 3 Sipulin Ruokakermalla. Kiva nähdä, millaista siitä tulee. Toivottavasti Gourmet-makaronilaatikkoa!  [:-P]

Hirsjärvet

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 882
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8765 : 20.06.11 - klo:20:44 »

Läskisoosipäivä today.  :-)) Kaveriksi keitettyä kukkakaalia ja porkkanoita, sienisalaatti ja punaposkisia tomaatteja. Nams!
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8766 : 21.06.11 - klo:16:44 »

Makaronilaatikkoa!
Mulla taitaa olla aika kova nälkä, sillä maistelin keitettyjä makaroneja, sitten makaroni-jauhelihasekoitusta ja vielä munamaidon lisäämisen jälkeen pistelin muutaman haarukallisen!  [:17]
Mä korvasin puolet maidosta 3 Sipulin Ruokakermalla. Kiva nähdä, millaista siitä tulee. Toivottavasti Gourmet-makaronilaatikkoa!  [:-P]

Tänään syödään eilistä makaronilaatikkoa. Musta siitä tuli ehkä hiukan liian raskas ruokakerman kanssa, mutta Pasi söi niin paljon, että ei sen jälkeen pystynyt muuta kuin nappaamaan Rennien ja heittäytymään selälleen!  [:-DD]

Pasi on muutaman päivän työmatkalla ja huomiselle ajattelin tehdä jotain herkkusienistä.
JOS mä teen pastalle kermaisen kastikkeen, niin mikä siihen sopisi herkkusienien (tuoreiden) kaveriksi? Riiteleekö katkaravun mahu herkkusienen kanssa? Ideoita???  [:-P]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8767 : 21.06.11 - klo:16:52 »

Mä en ehkä laittais mitään lihaa tai kalaa herkkusienien kaveriks kermaiseen pastakastikkeeseen, mutta aika loppuvaiheessa lisäisin puolitettuja miniluumutomaatteja sekaan. Ja sit annoksen päälle parmesaanilastuja. (maha rupes kurisemaan :-)))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8768 : 21.06.11 - klo:16:55 »

Mä en ehkä laittais mitään lihaa tai kalaa herkkusienien kaveriks kermaiseen pastakastikkeeseen, mutta aika loppuvaiheessa lisäisin puolitettuja miniluumutomaatteja sekaan. Ja sit annoksen päälle parmesaanilastuja. (maha rupes kurisemaan :-)))

Kuulostaa hyvältä!  [:-P]
Eilen ostin rasian miniluumutomaatteja, ja aamuun mennessä ne oli kaikki kadonneet. Lähinnä teinin ja mun suihin!

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8769 : 22.06.11 - klo:14:08 »

Mulla on ollu jonkun aikaa raejuustohimo. Sinne sekaan mitä vaan ja viinietikkaa ja öljyä ja esim. sitruunapippuria tai muita mausteita. Sitä vetelen nytkin.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8770 : 22.06.11 - klo:19:40 »

Mä en ehkä laittais mitään lihaa tai kalaa herkkusienien kaveriks kermaiseen pastakastikkeeseen, mutta aika loppuvaiheessa lisäisin puolitettuja miniluumutomaatteja sekaan. Ja sit annoksen päälle parmesaanilastuja. (maha rupes kurisemaan :-)))

Kuulostaa hyvältä!  [:-P]
Eilen ostin rasian miniluumutomaatteja, ja aamuun mennessä ne oli kaikki kadonneet. Lähinnä teinin ja mun suihin!

Mä tein tosi yksinkertaisen version: herkkusieniä -hyödynsin muuten huomenna tai ylihuomenna grillattavien herkkusienten jalatkin tässä; jestas, miten kätevä emäntä! [:-DD] - ja sipulisilppua, voimariinia, ihan hiukan vehnäjauhoja, suolaa, valkopippuria ja mustapippuria, purkki oranssia kermaa ja hiukan vettä. TAIVAALLISTA! Pasi saa lähteä toistekin työmatkalle. Teini tuolla hotkii toista lautasta ja kehuu sikähyväksi. Parmesaania raastoin päälle laitettavaksi. Hiukan väritönhän tuo ruoka oli, mutta mitäs siitä. Voi kun sitä jäisi edes vähän huomiseksi töihin!  [:-P]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8771 : 23.06.11 - klo:09:37 »

Ne tomaatit olis antaneet väriä [:-I]

Mä tein kans eilen pastakastiketta, broilerisuikaleita, sipulia, tuoretta basilikaa, miniluumutomaatinpuolikkaita :-)), ruokakermaa ja mausteeksi mustapippuria ja suolaa. Tuorepastan kanssa nautittiin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8772 : 23.06.11 - klo:16:49 »

Tiina, mä pelkäsin, että lopputuloksena on harmaa soosi, jossa on muutama muhentunut tomsku  :-O

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8773 : 23.06.11 - klo:18:12 »

Ostin valmiiks paistetun broilerinpuolikkaan. 
Sitä popsin salaatin ja perunapiirakan kanssa.
Lopun broilerista laitan pakkaseen keittoa varten. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8774 : 23.06.11 - klo:19:57 »

Tiina, mä pelkäsin, että lopputuloksena on harmaa soosi, jossa on muutama muhentunut tomsku  :-O

Tomaatit kannattaa lisätä vasta ihan lopussa, niin että ne oikeastaan vaan lämpenee siinä soosissa. Silloin ne ei ehdi muussaantua.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.086 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.