Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 130474 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8970 : 11.11.11 - klo:09:18 »

Viikonlopun ruokalista laadittu ja kauppareissu tehty!

Tänään Kivikylän nakkeja ja perunasalaattia. Lohdutukseksi varasin valmisräiskäleitä  [:-I]

Huomenna lehtipihvi, ranskalaiset ja valkosipulivoi. Jälkkäriksi leipäjuustoa lakkahillolla.  [:-P]

Sunnuntaina saksanhirvikäristys, perunamuusi, suolakurkkua. Tästä syödään toivottavasti vielä maanantainakin  [:-)]

Kun käristys on syöty, löytyy pakastimesta kaksi Ristoranten pizzaa. Mä toivon, ettei ruokakaupassa tarvisi käydä ennen keskiviikkoa!  [?]

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8971 : 11.11.11 - klo:23:26 »

Tänään broilerin rinnuksia paistettuna ja haudutettuna kasvislisukekastikkeessa. Lisänä lohkoperunoita ja kreikkalaista salaattia  [:-)]

Huomenna pizzaa, johon tulee perustäytteet (juusto ja tomaattikastike) ja lisäksi kinkkua ja salamia. Lisäksi mustaherukkakiisseliä jälkkäriksi ja muuten vain välipalaksi.

Sunnuntaina on tarkoitus valmistaa perunamuusia, porsaan ulkofilepihvejä, puolukkasurvosta ja salaattia.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8972 : 13.11.11 - klo:17:25 »

Aamiaiseksi fetasalaattia ja nyt lihistä kahel nagil. [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8973 : 13.11.11 - klo:17:42 »

Mulla on vakiintunut yötyö- ruuaksi täysjyvänuudeli ja tonnikala. Täyttää mahan mutta on aika vähäkalorista.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8974 : 13.11.11 - klo:20:52 »

Nyt keitin spagettia. [:-)]

Mä usein sekoitan tonnikalaa raejuustoon, johon oon jo pitkään ollut ihan lääpälläni. Raejuusto on ihmeen ruokaisaa, vaikka sen rasvapitoisuus on 2% (se laji jota mä käytän).
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8975 : 14.11.11 - klo:11:47 »

Keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta lisukkeineen.  [:20]
Kirjattu

Pilvi

  • Vieras
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8976 : 15.11.11 - klo:13:56 »

Krnauuu... Pannupihvi kanttarellitäytteellä ja valkosipuliperunat, nam [:10]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8977 : 18.11.11 - klo:10:04 »

Mä niin toivoin, että joku olisi korkannut tän viikonlopun osalta ja saisin poimia valmiit ideat!  :-))

Tänään tonnikala-salaattia ja patonkia. Töistä pääsy niin kyssärillä, että salaatti sopii hyvin... ei mene pilalle, vaikka kotiintulo venähtäisi.

Huomenna varmaan jotain pakasteesta löytyvistä tarjous-sisäfileistä.

Sunnuntaina kana-currya ja kurkkuraitaa. Sellainen setti, että riittää maanantaillekin!

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8978 : 18.11.11 - klo:10:16 »

Mä niin toivoin, että joku olisi korkannut tän viikonlopun osalta ja saisin poimia valmiit ideat!  :-))

Tänään tonnikala-salaattia ja patonkia. Töistä pääsy niin kyssärillä, että salaatti sopii hyvin... ei mene pilalle, vaikka kotiintulo venähtäisi.

Huomenna varmaan jotain pakasteesta löytyvistä tarjous-sisäfileistä.

Sunnuntaina kana-currya ja kurkkuraitaa. Sellainen setti, että riittää maanantaillekin!

Ei oo vielä ehtinyt / viitsinyt miettiä [:-)]
K-kaupan ruokavihkosessa oli jotain sopivan tuntuisia ohjeita.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8979 : 18.11.11 - klo:10:17 »

Mä niin toivoin, että joku olisi korkannut tän viikonlopun osalta ja saisin poimia valmiit ideat!  :-))

Tänään tonnikala-salaattia ja patonkia. Töistä pääsy niin kyssärillä, että salaatti sopii hyvin... ei mene pilalle, vaikka kotiintulo venähtäisi.

Huomenna varmaan jotain pakasteesta löytyvistä tarjous-sisäfileistä.

Sunnuntaina kana-currya ja kurkkuraitaa. Sellainen setti, että riittää maanantaillekin!

Ei oo vielä ehtinyt / viitsinyt miettiä [:-)]

Hei, kello on jo yli 10 perjantai-aamuna! Kyllä jonkinlainen suunnitelma pitää olla!  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8980 : 18.11.11 - klo:10:59 »

Tänään syödään siikafilettä kermakastikkeessa.
Muuten on mullakin vielä viikonlopun menu hakusessa, kauppaan lähdetään kunhan Repe tulee töistä.

Ensi viikonloppuna ajattelin testata vierailla tätä Valion reseptiä, näyttää ainakin kuvassa hyvältä.
http://www.valio.fi/reseptit/mustapekan-karpalo-possurulla/
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8981 : 18.11.11 - klo:11:04 »

Possurulla kuulostaa hyvältä. (Mä kyllä jättäisin karpalot pois; karpalo, puolukka, greippi yms happamat ei ole mun juttu)
Mitenköhän toi possunfileen leikkaaminen? Se kuulostaa todella hankalalta. Kun se pitäisi saada leikattua levyksi? Itseasiassa joku tuollainen maistuisi... vaikka heti!  [:-P]
Voisiko saman toteuttaa jostakin possun ohutleikkeistä???

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8982 : 18.11.11 - klo:11:07 »

Tänään taidan tehdä ison satsin makaroonilaatikkoa, että riittää miehille koko viikonlopuksi.
Heillä onkin edessä viikonloppu kahdestaan kotona, kun minä lähden koirien kanssa reissuun. Pitää sen verran helpottaa heidän viikonloppuaan, että teen ruuat valmiiksi  [:-)]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8983 : 18.11.11 - klo:11:08 »

Possurulla kuulostaa hyvältä. (Mä kyllä jättäisin karpalot pois; karpalo, puolukka, greippi yms happamat ei ole mun juttu)
Mitenköhän toi possunfileen leikkaaminen? Se kuulostaa todella hankalalta. Kun se pitäisi saada leikattua levyksi? Itseasiassa joku tuollainen maistuisi... vaikka heti!  [:-P]
Voisiko saman toteuttaa jostakin possun ohutleikkeistä???

Nehän olisi käteviä valmiita annoksia noista ohutleikkeistä. Coctailtikuilla vaan kiinni. Varmasti onnistuu  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #8984 : 18.11.11 - klo:11:08 »

Noi kuivatut karpalot ei oo Kaija happamia. Nehän on koko ton ruuan idis! Antaa näköä ja makua ja tekee tuosta nimenomaan tähän vuodenaikaan sopivan.

Me ollaan joskus possun sisäfilettäkin leikattu auki ja se on ihan helppoa. Tosin tuon reseptin leikkausohjeesta en tajunnut mitään, mutta kyllä sen terävällä veitsellä hyvin saa leikattua. Repe sen meillä varmaan leikkaa, kun on enempi noita raakoja lihoja leikellyt, aikanaan ihan työkseenkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.084 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.