Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa syöt tänään?  (Luettu 131064 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9660 : 25.12.12 - klo:13:59 »

Kinkkua on vielä jäljellä. Ja lanttulaatikkoa!

Meillä vielä kaikkea turhankin paljon. Kun poika ei perheineen päässyt, on nyt naposteltava heidänkin osuutensa.

Telkkinen mainitsi karpalokiisselin. Minä en ole sitä ikinä tehnyt. VIIME jouluksi ostin pakastettuja karpaloita
torimummolta. Ne ovat yhä pakastimessa  [:-DD]  Pitäisiköhän jo viskata vaikka mustiksille?

Meillä on tuo sekahedelmä kiisseli kermavaahdolla, se perinne. Paikallinen herkkukauppa tilaa aina erikois, luomu, herkku
hedelmät joista se keitetään. Tosin en vielä ole jaksanut sitä maistaa kun massu vielä eilisestä syömisestä täynnä.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9661 : 25.12.12 - klo:18:15 »

Mustis varmaan tykkäiskin karpaloista, ovat muuten kuivattuina ihanan makeita, ei uskois.
Me syötiin tänään pippuripihvit, kun ei jouluruokia kotiin laitettu lainkaan  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9662 : 28.12.12 - klo:20:35 »

Jouluruokia on meilläkin vielä jäljellä. Eli kinkkua, peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikoita sekä rosollia ja perunasalaattia ym. lisukkeita purkeista jne.
Näitä syödään vielä meillä. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9663 : 28.12.12 - klo:20:37 »

Me saatiin jo jouluruuat syötyä, siirryttiin nakkisoppaan  :-))  Jälkkäriksi Jari kiehautti paahtokiisselin, hitsi kun olikin herkullista!
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9664 : 28.12.12 - klo:20:42 »

Meillä käy kinkun kanssa aina niin, kun ei sopivan pientä löydy, niin aina jää ylikin ja toisaalta mä kyllä tykkään kinkusta.
Me laitetaan sitten loppuja siivuina pakastimeen kerta annoksiksi ja sieltä sitten ajan kanssa syödään pois. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9665 : 28.12.12 - klo:21:10 »

Mitä se ruoka on... jotain syötävääkö? Ei mahu ei.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9666 : 12.01.13 - klo:13:04 »

Taas ollaan kiristetty vyötä ja oltu nälässä?  [:-DD]
Meillä syötiin tällä viikolla kaksi päivää purkki-hernekeittoa, johon saatiin hukattua pakastimesta joulukinkun jämät. Oli hyvää! Laakasalosta opittiin, että hernekeiton päälle sopii sinapin lisäksi raaka sipulisilppu!  [:-P]

Eilen tehtiin lounaaksi Ooppera-leivät. Illalla paistettua lohta, keitettyjä perunoita, Hollandaise-kastiketta ja Aurinkokasviksia.

Tänään on Pasille ja Jennille pippuripihvit (Alepasta löytyi oranssilla hintalapulla -30% brassihärän pihvejä. Ostettiin muutama pakkaseenkin. Samaten lehtipihviä oli tarjouksessa. Nyt on muutamalle aterialle hyvää naudanlihaa). Niin, mä syön mieluummin broileripihvin. Samat lisukkeet käy, eli lankkuperunoita, pippurikastiketta ja pekoni-porkkanoita.  [:20]

Huomenna tehdään kahden päivän setti kinkkukiusausta!  [:-P]

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9667 : 12.01.13 - klo:13:17 »

Raejuustoa, tonnikalaa ym. vastaavaa :-)),
ravintolaruokaa luvassa illalla. Synttärisankari tarjoaa.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9668 : 12.01.13 - klo:14:05 »

Voissa paistettua seitiä... ähkyruokien jälkeen vähän keveämpää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9669 : 17.01.13 - klo:17:47 »

Tänään jotain possunfileestä ja Mustapekka-kermasta  [:-P]

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9670 : 17.01.13 - klo:17:48 »

Tänään laitoin kaupasta ostetut valmiit pippuripihvit uuniin. Lisänä perunaa ja vihanneksia, salaattia. Oli hyvää. [:20]

Leivinuuni oli lämmitetty aamulla hyvin ja lämpöä riitti tänne asti, että sain hyötykäyttää pihvien paistossa sen lämpöä.
Ei tarvinnut paistaa pannulla levyllä.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9671 : 17.01.13 - klo:18:37 »

Onko kukaan tehnyt itse uunijuureksia? Perunaa, lanttua, porkkanaa, bataattia, tai vastaavia? Hunajaa? Monissa ohjeissa oli timjamia? Mun tekis mieli kokeilla.... [:-P]
Miltä palsternakka maistuu? Mulle tulee mieleen joku turhankin kirpakka maku, mutta sekoitanko nyt selleriin?  [:-I]

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9672 : 17.01.13 - klo:20:15 »

Tein tänään "jauhelihapihvit ja niin eri tavalla". Olivat erinomaisia.
Yleensä kun itse teen ruokaa, sen voisi heittää jo ennen tekemistäkin roskiin. Mutta nämä onnistuivat yli odotusten. Eikä vähiten tietysti vaikuttanut sekään, että en ole päiväkausiin syönyt kunnon ateriaa - vaan puuroa ja jotain sellaista.

Hyvää oli ja pakkaseenkin jäi muutama!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9673 : 18.01.13 - klo:10:06 »

Onko kukaan tehnyt itse uunijuureksia? Perunaa, lanttua, porkkanaa, bataattia, tai vastaavia? Hunajaa? Monissa ohjeissa oli timjamia? Mun tekis mieli kokeilla.... [:-P]
Miltä palsternakka maistuu? Mulle tulee mieleen joku turhankin kirpakka maku, mutta sekoitanko nyt selleriin?  [:-I]

Mä olen tehnyt monta kertaa. Ainakin lanttua, porkkanaa ja palsternakkaa olen käyttänyt. Palsternakan maku on mieto, sekoitat nyt sen varmaan johonkin piparjuureen tms. [:-DD] Mausteeksi tosiaan vaan suolaa, hunajaa ja jotain yrttiä, timjami sopii hyvin. Kantsii vaan aluksi laittaa timjamia varovaisesti koska se on aika voimakkaan makuista. Bataattikin sopii hyvin, mutta se kannattaa lisätä sekaan vasta myöhemmin, koska kypsyy nopeammin kun noi kovemmat juurekset ja menee muuten muusiksi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä ruokaa syöt tänään?
« Vastaus #9674 : 18.01.13 - klo:12:53 »

Kiitos, Tiina!
Timjami tuoreena vai kuivattuna? Onko se se mauste, mitä käytetään hernekeittoon? Tai johonkin joululaatikkoon?
Mikä muu yrtti kävisi?
 

Sivu luotiin 0.086 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.