Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kinksureissu  (Luettu 1291 kertaa)

Jarru

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #30 : 31.08.06 - klo:10:57 »

Kyllä meidänkin täytyy lähteä tänään tai viimeistään huomenaamulla reissuun. Ehdottelin Subbarille, että hän jäisi kotimieheksi ja minä menisin Paruksen kanssa Harjavallan "voikkarille" kinksua ihailemaan. Tämä ehdotus ei saanut kannatusta... Mutta jospa saataisiin Rinkeli hoitoon, jotta päästään molemmat ihmelintua etsimään.
Ja ne portaat ovat petolliset, tammikuun liukkailla oli tosi tukalat paikat kulkiessani niillä, arvokkaan vatsani kanssa, Paruksen ja Subbarin tukemana. Silloinkin olimme kinksua etsimässä, lintu kuulemma on joskus talvehtii siellä. Muutenkin Paratiisin luontopolku on oiva retkikohde, pdf-esite paikasta löytyy osoitteesta http://www.harjavalta.fi/palvelut/vapaa-aika/luontopolku/luontop.pdf

Lisäys: Onnittelut Töyhtiselle huikeista eliksistä, toivottavasti myös muilla "pöntöillä" käy samanlainen tuuri.
« Viimeksi muokattu: 31.08.06 - klo:11:44 kirjoittanut Jarru »
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #31 : 31.08.06 - klo:11:17 »

No, huh huh Jarru...on sulla ollut rohkeutta mennä ne portaat alas ja vielä talvella. Me oltiin siis tuon Paratiisi-luontopolun vastapäisellä rannalla jokea.
Harmi, kun meillä oli niin kiire, ettei ehditty tutkiskella ympäristöä enemmän. Täytyy joskus tehdä retki sinne niin, että on enemmän aikaa.
Onnea kunkun "metsätykseen". [:72]
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #32 : 31.08.06 - klo:11:34 »

Minulle oli tullut sähköpostiin ilmoitus että kuningaskalastaja on nähty eilen aamulla Sysmässäkin.

Jokos ryntäätte kohta Sysmään Repen kanssa, Tiina? [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #33 : 31.08.06 - klo:11:38 »

Minulle oli tullut sähköpostiin ilmoitus että kuningaskalastaja on nähty eilen aamulla Sysmässäkin.



Jokos ryntäätte kohta Sysmään Repen kanssa, Tiina? [:-)]

Taitaa meiltä jäädä ryntäys tekemättä, työssäolo kun pilaa kaikki hyvät harrastukset. Ja meiltä kun puuttuu listalta vielä monenmonta tavallisempaakin lintua.
Vaan olisi se ihanaa nähdä kinksukin joskus.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jarru

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #34 : 31.08.06 - klo:11:57 »

No, huh huh Jarru...on sulla ollut rohkeutta mennä ne portaat alas ja vielä talvella. Me oltiin siis tuon Paratiisi-luontopolun vastapäisellä rannalla jokea.

Juu, näin jälkikäteen sitä oikein hirvittää, kun muistelee viime talven retkiä. Varsinkin tammi- helmikuussa oli todella liukkaita kelejä. Muistaakseni juuri tuona samaisena reissupäivänä sekä Subbari että Driver (tuo varmajalkainen vuorikauris [:-DD]) humpsahtivat kumoon (sitä tikulla silmään...), mutta eivät onneksi noissa kyseissä portaissa. Tällä kertaa taidamme sovinnolla jättää kipuamisen väliin ja mennä suosiolla vastarannalle.

Kiitos muuten kovasti kinksuinfosta täydellisine paikkatietoineen, tämähän toimii Pönttöfoorumin kautta kuin unelma! [:-)]
Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #35 : 31.08.06 - klo:15:28 »

Voi voi, jää harvinaisuudet näkemättä, vielä 5 vuotta niin saisi auton..  [:-)]
Kirjattu

Jarru

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #36 : 31.08.06 - klo:22:19 »

Töyhtis, näittekö kunkun Harjavallan voimalaitoksen vai jätevedenpuhdistamon luona? Jos jälkimmäisen, niin sitten olimme tänään ihan vika paikassa. Itse olin näkevinäni tosi nopean välähdyksen linnusta sen lentäessä metsää päin, mutta havainto oli niin pikainen, että epävarma olo siitä jäi. Ja jos paikkakin oli väärä, niin epäluulo havaintoa kohtaan vaan kasvaa.
Voimalaitoksen viereltä lähtee kyllä luontopolku ja puuportaat alaspäin, mutta ilmeisesti puhdistamon lähelläkin on sitten semmoiset? No, huomenna täytyy ottaa uusiksi, paremmalla onnella.
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 274
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #37 : 31.08.06 - klo:22:26 »

säkylän toissapuolelta kingfisher matkalaiset voivat poiketa ohimeno/tulo matkalla jos aikaa on...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #38 : 31.08.06 - klo:22:34 »

Jarru, olimme siellä puhdistamon puolella...ja sieltä menee tosi karmeat puuportaat alas rantaan. Rannassa on hylätty mökki ja aitta...ainakin luulen niin (tarkoitan sitä hylättyä) ja siitä sitten vielä hieman pudotusta pieneen niemeen. Siellä linnun näimme vastarannalla. Onnea uudelle yritykselle  [:-)]

Oli pakko tehdä pientä korjausta...muuten olis luultu mua höperöksi [:-DD]
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #39 : 31.08.06 - klo:22:49 »

Kyllä me todellakin oltiin väärässä paikassa.
Mitään ei saisi olettaa.... [?] Oletin itse nimittäin, että ne jyrkät portaat oli nimenomaan sen voimalaitoksen, josta Töyhtis puhui.
Huono paikallistuntemus ja oletin myös Jarrun ja Subbarin katsoneen Tiirahavainnon....äääh. Kilometrillä heitti varsinainen paikka.
No Subbarit käy huomenna. Minä ja Driver lauantaina.
Höh kun harmittaa oma hajamielisyys. [:7]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #40 : 31.08.06 - klo:23:27 »

Kyllä ne kunkut varmaan lentelee pitkin sitä jokea... joten malttia malttia...seisoskelette jossain pari tuntia ihmettelemässä niin kyllä ne ilmestyy [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #41 : 01.09.06 - klo:07:24 »

Anteeksi, mutta nyt mua hiukan hymyilyttää  [:-DDD]
On niin tyypillistä tuuria, että ajaa ensin kuitenkin aika pitkän matkan ja sitten sattuu ihan "pienenpieni" ajatusvirhe voimalaitoksen ja vedenpuhdistamon välillä ja tuijottaa tyhjää jokea. Siitä Tiiran kartastakaan ei saa selvää, mitä siinä kohtaa lukee. Eli nyt mä kirjoitan itselleni lapulle (no, se hukkuu käsilaukkuun, eli tussilla käsivarteen) että voimalaitos... eikun oliko se kuitenkin se puhdistamo vai voimalaitos... pitää vielä tarkistaa.. Siinä on jo katastrofin makua, jos ajaa 240 km ja sitten harhautuu kilometrin!  [:´((]

Hiukan odottelinkin Parusilta viestiä sieltä jokirannasta, mutta nyt ymmärrän, miksi sitä ei tullut!  [:-DD]

Se Köyliönjärven sorsakin kiinnostaa... voi kun nyt saataisiin hyvää keliä  [:-I]

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #42 : 01.09.06 - klo:07:47 »

Kaija, jätevedenpuhdistamo...laita otsaan lappu [:-DD]

Kannattaa poiketa ruostesorsaakin vilkasemassa, ei ole nimittäin kaukana siitä kinksupaikasta.
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #43 : 01.09.06 - klo:07:49 »

Töyhtis, laitan lapun otsaan  [:-DD]
Yyterissäkin näkyy olleen vaikka mitä mielenkiintoista... kukahan menisi mun puolesta sunnuntai-iltana töihin? Yövuoroon meneminen himmentää sunnuntain retkeilyä aika pahasti!  [:´(]

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Kinksureissu
« Vastaus #44 : 01.09.06 - klo:07:54 »

Yyteriin ilman muuta...
Mukavien havaintojen kera töihinmenokin sujuu kuin itsestään. [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.238 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.