Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95713 kertaa)

Aviala

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 559
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4005 : 06.11.22 - klo:15:38 »

Voi hyvät hyssykät sentään kun näitä taas lukee!

Kaikesta korostuu se, miten pitäisi jotenkin osata vaatia hoitoa ja tulkita labratuloksista omaa vointiaan. Huomasin tuon laihtumisen Minni, se ei edes terveelle ole hyvä juttu.

Joskus aikoinaan kritisoin tätä niin hyväksi haukuttua Suomen terveydenhoitojärjestelmään ja juurikin näin, mitä täällä on kerrottu, se minunkin silmiin on näyttäytynyt. Junat menee ja tulee ja hyvällä tuurilla pääsee edes seuraavalla asemalle.

Aurassa onneksi ollaan kaikki kaksijalkaiset ja nelitassuiset hyvässä kunnossa. Toivotaan täällä parempia aikoja kaikille sairastupalaisille!

Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4006 : 07.11.22 - klo:08:54 »

Aviala kiitos [:-)]
Omalla kohdallani ei tätä syöpää olisi löydetty tutkimalla tarkemmin. Se löytyy monesti vasta kun kilppari poistetaan. Patologi tekee tutkimuksen ja sitä kautta se pommi räjähtää.

Kyllä tämä elämää heilauttaa kovasti. Olen nyt vuosia sairastanut liikatoimintaa joka ei lääkkeellä sammunut. Puukko tuli apuun ja loppu on historiaa [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

TiinaS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 507
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4007 : 07.11.22 - klo:09:44 »

Aviala kiitos [:-)]
Omalla kohdallani ei tätä syöpää olisi löydetty tutkimalla tarkemmin. Se löytyy monesti vasta kun kilppari poistetaan. Patologi tekee tutkimuksen ja sitä kautta se pommi räjähtää.

Kyllä tämä elämää heilauttaa kovasti. Olen nyt vuosia sairastanut liikatoimintaa joka ei lääkkeellä sammunut. Puukko tuli apuun ja loppu on historiaa [:-(]

Toivon sinulle voimia ja paranemista  [:30]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4008 : 07.11.22 - klo:13:57 »

Tiina lämmin kiitos sinulle myötäelostasi [:34]

Näin se elämä yllättää, vaikka kaikki piti olla leikkauksen jälkeen hyvin!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 893
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4009 : 07.11.22 - klo:14:51 »

Telkkiselle  [:30] [:1] [:30] [:1]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4010 : 07.11.22 - klo:15:50 »

Kiitos Mesis [:34]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 303
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4011 : 08.11.22 - klo:08:49 »

Avialalle kiitos tsempeistä  [:-)]

Telkkiselle  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4012 : 08.11.22 - klo:08:57 »

Minni kiitos [:-)]

Sinulle myös paranemis toivotukset [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 303
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4013 : 08.11.22 - klo:09:16 »


Huomasin tuon laihtumisen Minni, se ei edes terveelle ole hyvä juttu.



Tyytyväisenä voin ilmoittaa, että paino on noussut 2,5kg  [:-)] Enpäs ole koskaan ollut iloinen siitä, että kilot nousee  :-))  Sellaset n. 16 kiloa mulla oli ihan helposti varaa tiputtaa. Kohti lievää alipainoa olin kuiteskin jo menossa, mutta nyt on painoindeksi 20,80, ja normaali paino.  [:-)]

Mä kysyin siltä Peijaksen leikkaavalta kirurgilta, kahteen kertaan, viime talvena ja nyt syksyllä, että johtuuko tää mun laihtuminen syöpäoliosta. Ei kuulemma johdu  [:-I] Jaa. No olio on poissa, ja paino nousee. On siinä tietty se mahdollisuus, että olion poistuminen on vaikuttanut jollainlailla positiivisesti tähän reumasairauteen, jolla ei ole nimeä, ja laihtuminen on pysähtynyt  [:-I]
Tiedä näistä  [NUT]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 303
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4014 : 08.11.22 - klo:09:53 »

Kaivoin 15 vuotta vanhan laihdutusketjun esille  :-O :-))

Tavoitteena olisi 13 kg

Lähtötilanne :    9.1.2007
Pituus 176
Paino 89 
Painoideksi 28,7

24.1  -1 kg
1.2     edelleen -1 kg  [:´((]

En kyl ihan noin paljon painanut ennenkuin laihtuminen alkoi, mut 84-85 kuiteskin.

Ja sit, mä olen kutistunut 15 vuodessa 2cm  :-O :-O :-O :-O

No enpä tiedä, että missä vaiheessa kutistuminen on alkanut.  :-)) Tonkin tiedon oon vaan vanhasta muistista laittanut, kun se nuorena piti paikkansa  :-)) Virallisesti olin kilpparilekurin mittauslaitteessa 2019, ja silloin pituus oli 174  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4015 : 08.11.22 - klo:10:18 »

Huonoja  [:-(] uutisia tuli patologin tutkimuksesta. Keskiviikkona lääkäri kertoo miten hoidot aloitetaan. Mieli aika apea!

Voi että, ei muuta saata toivoa, kuin jaksuja sinulle kaiken kanssa.  [:-(]    [:1]  [:30]

Vielä toivotaan kaikille sairastaville ja toipilaille myös jaksuja. [:30]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4016 : 08.11.22 - klo:11:58 »

Deb [:-)] kiitos!

Minäkin olen pari senttiä lyhentynyt parin vuoden sisällä. Osteoporoosi ehkä syynä?

Onko Minni sinun luustosi tutkittu?
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 303
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4017 : 09.11.22 - klo:09:35 »

Kaksi senttiä muutamassa vuodessa on paljon. :-O Toivonmukaan saat hyvät lääkkeet
osteoporoosiin  [:-)]

Ei mun luustoa ole tutkittu. Enkä usko, että tämä lyheneminen johtuu muusta, kuin siitä että kuuskymppiä
pikkuhiljaa lähenee. Google kerto, että ihminen alkaa pikkuhiljaa lyhenemään , kun ikää alkaa olla n.40.
Mä olen ihan hyvin voinnu olla 15 vuotta sitten jo kutistunnu sentin, ja nyt sitten lissää.
Lukioaikoina oli pituusmittaus, ja silloin olin 176. Niistä ajoista alkaa olla kohta 40 vuotta.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 893
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4018 : 09.11.22 - klo:11:26 »

Google kerto, että ihminen alkaa pikkuhiljaa lyhenemään, kun ikää alkaa olla n.40.
Minä olen joskus ollut 164. Mitähän mahdan olla nyt kun ikää on paljon enemmän kuin Minnillä  :-O
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 136
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4019 : 10.11.22 - klo:11:59 »

En huolinut osteoporoosi lääkitystä. Niin huimia sivareita niissä kaikissa on, huh!

Kokeilen rahkoilla, raejuustoilla ym.pillereillä pärjätä.

Lääkärikäynti oli miellyttävä, olikin uusi lääkäri ja ihan alan lääkäri. Kertoi missä mennään  [:-(] ja nyt tutkitaan kaulan alueelta imusolmukkeet ja kaikki kudokset onko syöpäsoluja niissä. Jos niin sitten tulee "koppihoito" eli saan radioaktiivista jodia elän 3 vrk sairaalan ykstyishuoneessa mistä ei saa poistua ym.ym. menin itsekin ihan sekaisin mutta onneksi saan kutsut tutkimuksista postissa kotiin.

Ja taas on kammottava yskä eli joku bronkiitti päällä. Kaikit pöpöt tarttuu.  Tämmöistä kivaa [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.201 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.