Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko taloon tulossa koira... ;D  (Luettu 1616 kertaa)

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #30 : 03.12.11 - klo:16:21 »

Söötti!!!  [:36]

Aamuisin, kun lähden ajelemaan töihin kello 5 maissa ja katselen naapureita kurakelissä ulkoiluttamassa koiriaan, mä tunnen myötätuntoa! Ja kunnioitusta!  [:-I]

Hahaha Kaija! Ollaan etuoikeutettuja päästämään koira vaan ulos ovenraosta aamupisulle  :-)) Ja tämä kaveri on oppinut hyvin tavoille; ekat 5 yötä nukuttiin samassa huoneessa, nyt Nemo nukkuu itekseen KOKO YÖN vinkumatta ja pissimättä n. klo 6 asti... Ollaan päästy mielestämme helpolla [:-P]

Vilkas kaveri, mutta esim ei ainakaan vielä ole intoutunut pureksimaan kaikkea.
Kova leikkimään ja osoittaunut hyvin oppivaiseksi. Tuntee jo nimensä, melkein sisäsiisti, istuu pyydettäessä  [;-)] Nyt harjoiteltu hihnan kanssa kävelyä.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #31 : 03.12.11 - klo:16:22 »


Tuntee jo nimensä, melkein sisäsiisti, istuu pyydettäessä  [;-)]


Melkein kuin Driver!!!  [;-)]

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #32 : 03.12.11 - klo:16:24 »

 [:-DD]
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #33 : 03.12.11 - klo:16:28 »

Ai nytkö vasta täällä tiedotetaan Nemosta, sehän on jo vanha juttu. Ihana sinisilmä!

Nyt vasta ehdein ja Kaijahan suoraastaan kutsui [:-)] Nemolla EI ole sinisiä silmiä vaan ruskeat. Salama ilmeisesti heijastaa sen noin. Hassua.

Jarmo; kyllä tämä kaveri tulee olemaan hyvin liikunnallinen. Sen emä on pinseri ja iskä keskikokoinen villakoira.
Haluttiin nimenomaan liikkuvainen koira ja mielellään sellainen jolla ei olisi kovasti tuota metsästysvainua..tällä ei pitäisi olla.
Pyrimme opettamaan koirulin hyvin, hyvät rodut oppimiseen. Lenkkiseuraksi ja linturetkillekin, kyllä vain. Sitä minä jo treenasin pojan koiran kanssa [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #34 : 03.12.11 - klo:16:29 »


Tuntee jo nimensä, melkein sisäsiisti, istuu pyydettäessä  [;-)]


Melkein kuin Driver!!!  [;-)]

Nemo kyllä oppii ja ennenkaikkea MUISTAA paremmin kuin D....[:-DD] [:-P]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #35 : 03.12.11 - klo:16:50 »

Sulla iipa on pentukoira ja tuoretta kokemusta. laitatko mulle vaikka yv:tä jos viitsit kertoa esim hihnakävelyn opettelusta ja ruokapuolesta  [:-)]
KAIKKI tieto on tervetullutta!
Kirjoja on luettu vaikka kuinka ja neuvoja saatu, sieltä sitten poimitaan helmet [:-)] Driverilla on ollut koira ja ehkä mun lastenhoitajan työstä on pikkusen hyötyä tässäkin kohtaa.
Aika johdonmukaistahan kasvatuksen pitää olla!
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 294
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #36 : 03.12.11 - klo:16:58 »

kopio

Kävin eilen Anttilassa ostamassa 20 kg säkillisen Sertiä koiralleni.
Kassajonossa nainen takanani kysyi, omistanko koiran.
Mitä hemmettiä se ihminen oikein kuvitteli, elefanttiko minulla olisi kotona?

No minäpä päätin piristää tylsää elämääni. Kerroin naiselle,
että ei, minulla ei ole koiraa vaan olen päättänyt aloittaa uudelleen Serti-dieetin.
Lisäsin, että se ei ehkä ole hyvä idea, koska edellisellä kerralla päädyin sairaalaan,
mutta toisaalta olin laihtunut 25 kiloa siihen mennessä kun heräsin teho-osastolta tippa
molemmissa käsissä ja letku jokaisessa reiässä mitä kropasta löytyy.

Kerroin naiselle että dieetti toimii niin, että tungetaan taskut täyteen Sertiä,
ja aina kun näläntunne yllättää heitetään pari papanaa suuhun.
Serti on täydellisen tasapainoista ravintoa, joten ruokavalio toimii oikein hyvin.
(Tässä vaiheessa koko kassajono kuunteli korvat hörössä.)

Nainen kysyi aivan kauhistuneena olinko joutunut teho-> osastolle koska olin saanut myrkytyksen koiranruuasta. Vastasin etten suinkaan; olin astunut varomattomasti ajoradalle
nuuhkiakseni söpön kultaisen noutajan persuksia ja auto ajoi meidän molempien yli.

Edessäni jonottanut punakka kaveri nauroi niin kovaa että olin aivan varma että hän saa sydärin.

Myymälänjohtaja kutsuttiin paikalle ja sain porttikiellon Anttilaan.

Tänään menen Prismaan....
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pilvi

  • Vieras
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #37 : 03.12.11 - klo:17:13 »

Älä sitten Prisman kassalla kerro tuota, alkaa muuten kaupat käymään vähiin.  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #38 : 03.12.11 - klo:17:15 »

Älä sitten Prisman kassalla kerro tuota, alkaa muuten kaupat käymään vähiin.  :-))

Alepa. Valintatalo. Euromarketin paikalle on Pasin kertoman mukaan avattu uusi K-market??? tarjoustalo.  Loppuviimeksi pitää sitten ajaa Keravalle kauppaan!  [:-DD]

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #39 : 03.12.11 - klo:17:18 »

Onnea uudelle perheenjäsenelle. Onpas Nemo tooosi suloisen näköinen. Ja varmaan saatte pennusta hvyin käyttäytyvän
koiran kun tämän pentuvaiheen jaksaa olla johdonmukainen ja hyvä johtaja koiralle.
Ihminen päättää mitä tehdään ei koira :-)) [:-)] jopa hihnassa kulkemisessa.

Minulla on ollut koko ikäni (sitä on ihan reippaasti) koira ja aina se vaan on yhtä haasteellista lähteä pentua
opettamaan.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #40 : 03.12.11 - klo:18:19 »

Kiitos onnitteluista!
Laita vaan telkkinen sinäkin mulle yv:tä varsinkin tuosta hihnassa kulkemisesta. Kiva kuulla käytännön kokemuksia.

Jarmo,  [:-DD] juu tuo on luettu.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #41 : 03.12.11 - klo:18:22 »

Yksi tuttavani sanoi opettaneensa koiran kulkemaan vetämättä remmissä siten, että aina kun se meni niin pitkälle, että hihna kiristyi, hän pysäsi. Lähti liikkeelle sitten, kun koira rauhoittui. Nämä ovat kyllä varmaan ihan yksilökohtaisia, mikä mihinkin koiraan sopii. Meillä ei ollut mitään ongelmaa tuossa asiassa, kun koira oli aika rauhallinen.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #42 : 03.12.11 - klo:18:37 »

Meijän Mörrikin oli alunperin opetettu kulkemaan hihnassa nätisti vierellä. Mutta, kun isäntä vie lenkille, hän antaa Mörrin juosta aina flexi suorana ja määrätä tahdin. Nyt se on oppinut vetämään. Mä kun lähden lenkille Mörrin kans, muutama satametriä menee tyylillä: "Stop, stop älä vedä... ja naru lyhenee lopulta niin, että mä pidän koiraa melkein metrin päässä itsestäni vasemmalla puolella ja nykäisen heti kun veto alkaa. Loppumatkasta Mörri jo "muistaa" miten sitä nätisti kuljetaan. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 03.12.11 - klo:19:01 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 328
  • Itä-Uusimaa
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #43 : 03.12.11 - klo:18:41 »

Ihana Nemo  [:36] [:36] [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti
Vs: Onko taloon tulossa koira... ;D
« Vastaus #44 : 03.12.11 - klo:18:56 »

Minä opetin Veran ja edellisetkin koirani kulkemaan nätistä hihnassa, flexissä niin, että pentu kun alkoi vetämään vaihdoin heti suuntaa. Tein sitä monenmonta kertaa ja niin koira rupesi seuraamaan minua minne minä menen eikä
niin, että koira päättää suunnan ja vauhdin. Makupala tietty kiitokseksi oikealla hetkellä on oppimisessa piste iin päälle. [:-)] Minultakin saa kysyä neuvoa vaikka yv:llä jos joskus sellainen tulee mieleen.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.