Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Yhdistelmä linnut+pilaantunut ruoka???  (Luettu 121 kertaa)

Sus

  • Vieras
Yhdistelmä linnut+pilaantunut ruoka???
« : 13.03.08 - klo:14:30 »

Että eikös linnut sairastu, jos ja kun syövät pilaantunutta ruokaa? Meinaan näitä ruuantähteiden syöjiä kuten varikset ja harakat. Ja "haaskalinnut", syöväthän ne mettässäkin varmaan vanhoja eläintenraatoja ym. mukavaa...

Meinaan vaan, että mulla on kaksi viikkoa vanhoja, siis yli viimoisen käyttöpäivän, lihapullia. [:-DD] Mulla on TIETYSTI oma lehmä ojassa. Heittäisin ne tuonne nurtsille variksille ja harakoille. Variksista ja harakoista ei oo ollenkaan riesaa mulla, eikä esim. naakkoja ole ollenkaan. Mutta näin sais varikset ja harakat ruokaa ja minä - VALOKUVIA! [:66] [:-DD] Kalalokkejakin saattais tulla.  [:-I] (Ne viihtyy tuolla suht lähellä olevalla kaatopaikalla.)

Sitte sellanen juttu, että kompostiinhan mä ne muuten vien. Ja ne löytää ne sieltäkin, vaikka peittelisin jollakin. Siellä on aina viskottu kahvinsuodatuspusseja ym. siihen lähistölle. (Rottia ei oo näkynyt, kop kop, ainakaan lumihangessa ei ole koskaan näkynyt rotan jälkiä.) Se on semmonen avokomposti tuolla pihan perällä piilossa. Kyllä ne siellä ruokailemassa käyvät ja meneehän sinne pilallista/vanhaa ruokaakin tai vaikka homehtumaan päässeet leivät yms. [:-I] Yleensä yritän jollakin peitellä, mutta kyllä ne linnut haistaa... [:-I]

Kai niillä on se suoliston bakteerikanta täysin erilainen kuin ihmisellä...

Miten on? Saanks antaa lihapullat harakoille? En anna jos ei saa. :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Yhdistelmä linnut+pilaantunut ruoka???
« Vastaus #1 : 13.03.08 - klo:14:41 »

Siis jos ne lihapullat ei ole mitään homeisia eikä limaisia pilaantuneita (ja ne ei ole, koska jos ne olis, niin sä et edes kysyis [:-DD] ) niin kyllä mä ainankin antaisin variksille. Varikset ja harakathan syö tosiaan ihan mitä ne vaan sattuu löytämään, jopa oksennusta.

Miks et muuten ole itse niitä puhalilliä ajoissa syönyt? [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Yhdistelmä linnut+pilaantunut ruoka???
« Vastaus #2 : 13.03.08 - klo:14:55 »

Miks et muuten ole itse niitä puhalilliä ajoissa syönyt? [:-)]

Aika meni niin nopeesti ja jääkaapissa oli parempaa ruokaa. [:-DD] Sen lisäksi ne unohtui sitäpaitsi mun ei missään vaiheessa tehny niitä mieli seli seli. [:-DD]

En oo vielä avannu koko pussiakaan, pitää sitte vähän kattella ja haistella vielä. Mutta kun sanotaan, että linnuille ei saa antaa esim. homeista leipää (enkä annakaan), niin kyl ne mun kompostista sitä saattaa löytää. Ei kylläkään usein, mutta joskus oon vieny. [:-I]

No harakoille annan pullat... ellei ne siis ole mätiä. :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Yhdistelmä linnut+pilaantunut ruoka???
« Vastaus #3 : 13.03.08 - klo:16:01 »

<mä mieten muutaman sekunnin että mitä "yhdistelmälintuja" [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Yhdistelmä: linnut+pilaantunut ruoka???
« Vastaus #4 : 13.03.08 - klo:16:02 »

<mä mieten muutaman sekunnin että mitä "yhdistelmälintuja" [:-DD]

varakat ja harikset. [:-DD]

jaa... tuohon vois kyl laittaa kaksoispisteen...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.