Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten ruokintapaikat  (Luettu 5061 kertaa)

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #90 : 19.11.06 - klo:20:04 »

Saitko Driverin tekemään sen ruokinta-automaatin?  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #91 : 20.11.06 - klo:18:21 »

Bai dö vei - Stockkalla oli tosi hyvä ruokinta-atomaatti, tummanharmaa, metallinen säiliö - ei mikään pitkulainen putki, vaan sellainen, johon on hyvä kaataa siemenet sisään- ilman mitään apuvälineitä. Suuaukko on tarpeeksi leveä, eikä ruoka tipu maahan - ruoan voi suoraan pussista kaataa säiliöön.

 Pitkulaisen ruokintaputken hankaluutena on täyttö. Saa olla kieli keskellä suuta kun sellaisen p i t k ä n putken täyttää - siihen tarvitaan itse asiassa  samanlainen putkilo - esim. nämä..nämä..perunalastut  jotka ovat pakattuja sellaiseen putkeen - en nyt muista merkkiä, mutta kaupastahan niitä saa - perunalastuja siis.
Sellainen perunalastuputkilo tyhjäksi - ei missään tapauksessa omaan mahaan  -  ja siihen sisälle auringonkukka-tai pähkinämurskaa - ja sitten täyttämään putkiloa. Ilman tällaista samanlaista putkiloa, ruoka valahtaa helposti ohi ruokintaputken suun, maahan ja se ei ole hyvä.

Minulla on myös sellainen K-raudasta hankittu - itse asiassa parikin ruokitaputkea. Ja toinen on - hyss- nyt ei saa kertoa kelleskään - parvekkeella [:4] [:4] [:4]
Jos vain taloyhtiössä tietäisivät saisin tupenrapinat.
Olen aamusella seuranut kun yksi - huom. 1 tintti on käynyt napsasemassa pähkinän ja sitten lentänyt ulos. Mutta pikku kikkarat (kuivat) parvekkeen pöydällä kertovat että on tinttarella liikkumisaluettaan  laajentanutkin ja tutustunut akvaarioon lähemminkin. Parvekepöydällä on ikuisia aikoja ollut Tiimarista hankittu kukkakori, sellainen puinen koriste-esine, jonka sisälle tintti oli piiloittanut yhden pähkinän. Toivon mukaan se saa parvekeelta edes pienen suojan sateelta , pakkaselta ja tuulelta.
Jotain naristavaakin  tietysti on, vanhan tavan mukaan; joku  [:23] oli viskannut kaurahiutaleita MAAHAN - häh..vettä sataa ja maa on pehmeää, oikein kuravelliä - joten "on varmaan kiva linnun kuin linnun syödä multaisia ja kuraisia kaurahiutaleita -elleivät ole jo multa-kaurapuurona maassa"
HALOO ihmiset - syöttekö itsekkin samalla tavalla. Jos tämän seurauksena nyt jokin salomonella leviää - olen todella  [HOT] [HOT] [HOT]
« Viimeksi muokattu: 20.11.06 - klo:18:57 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #92 : 20.11.06 - klo:18:25 »

Saitko Driverin tekemään sen ruokinta-automaatin?  [:-)] [:-)]

Eipä ole vielä ehtinyt tekemään...Tahtoa olisi mutta ei aikaa.
Meillä on kyllä aika hyvin toimiva kaura-automaatti, sellainen maassa nököttävä, jalallinen isolla säiliöllä. Se saa nyt kelvata.
Mutta ehkä jonain päivänä :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

emo

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #93 : 20.11.06 - klo:19:38 »

Mä käytän lintulautojen ja pähkinäautomaattien täyttämiseen tyhjää,pestyä ja kuivaa maitotölkkiä.
Sisällä täytän sen valmiiksi ja ulkona vaan kaadan nokasta siemenet ja pähkinät automaattiin,ei valu hukkaan.
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #94 : 20.11.06 - klo:19:54 »

Ihan käypä menetelmä sekin - kävi myös mielessä, kaatonokka on valmiina, ei tarvitse kädellä ohjailla. Ja  on terveellisempääkin - sisältö siis [:5]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #95 : 21.11.06 - klo:10:24 »

Vihdoin ja viimein olivat saapuneet pähkinä-automaatit tännekin perä-kylille!! Ei ollut paikallisella kauppiaalla tietoa, mikä mahtoi olla viivytyksen syy!? Kävin äsken viemässä kyseiset automaatit pihalle ja hyvin näyttää automaatit toimivan! [:-)]
Meidän koira ei tykkää yhtään harakoista, päivät pitkät se niitä ajaa pois lintujen ruokapaikoilta!! :-)) [:72]
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #96 : 21.11.06 - klo:19:05 »

Eviksellä on hyvä "harakanpelätti!" Liikkuva sellainen :-)) :-))
Kirjattu

Amy

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #97 : 23.11.06 - klo:00:26 »

Mä käytän lintulautojen ja pähkinäautomaattien täyttämiseen tyhjää,pestyä ja kuivaa maitotölkkiä.
Sisällä täytän sen valmiiksi ja ulkona vaan kaadan nokasta siemenet ja pähkinät automaattiin,ei valu hukkaan.

Kiitos hyvästä vinkistä, minä olenkin aina tuskaillut kun toisessa kädessä on pussi täynnä siemeniä ja toisessa automaatti.  :-))

Testaan kuvan liittämistä vielä tännekin, minä olen tosin maailman huonoin valokuvaaja mutta ehkä tuosta näkyy että ostin juuri tuon Best Friendin "kombiautomaatin", jonka toinen puoli on siemenille ja toinen pähkinöille. Viereisessä sireenissä on toinen automaatti ja rasvatanko, pitää vielä laajentaa kun syöjiä ilmaantuu koko ajan lisää.

Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #98 : 23.11.06 - klo:01:09 »

Noita rasvatankoautomaatteja ei kyllä täältä kaupoista löydy, voiko niitä jostain tilata muistan lukeneeni jostakin ketjusta, mutta en löydä sitä... [:-I]
Voisiko joku ystävällisesti auttaa? [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 282
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #99 : 23.11.06 - klo:08:17 »

Hienolta näyttää  [:-)] [:-)]

Rasvatanko automaattiin tarjoaisin sellaista apua, että jostangon puolittaa ainakin pienempi rasvatangon puolikas mahtaa sellaisen vihreän jousimallin sisälle tai jos jostain saa kanaverkko siitä on helppo rakennella putkikehikko rasvatangon ympärille   [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Evis

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #100 : 28.11.06 - klo:07:29 »

Kiitos Jarmolle vinkistä,
kanaverkkoa löytyy eli askartelemaan ... :-))
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #101 : 28.11.06 - klo:07:46 »

Ostin viime viikolla Plantagenista metallisen vihreän rasvamakkaratelineen,johonka mahtuu iso rasvamakkarapötkö.Silloin ei tarvitse sitä makkaraa laittaa siihen oranssiseen verkkoon roikkumaan ja silloin ei ole pelkoa lintujen kiinnijäämisestä verkkoon.Maksoi 2.95 euroa,joten vaikka ostaa useammakin ei suuria summia tarvitse investoida.Telineessä on myös kansi jonka saa irti,kun laittaa uuden rasvamakkaran syödyn makkaran tilalle.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #102 : 28.11.06 - klo:08:00 »

 Minulle Plantagenin  lähin myymälä taitaa olla Jyväskylässä?
 Minusta joku oli tilannut automaatteja jostakin, mutta kun en ole löytänyt sitä ketjua!! [:-I] [:-I] [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #103 : 28.11.06 - klo:09:23 »

Minulle Plantagenin  lähin myymälä taitaa olla Jyväskylässä?
 Minusta joku oli tilannut automaatteja jostakin, mutta kun en ole löytänyt sitä ketjua!! [:-I] [:-I] [:-I]

Täältä Lintuvarusteesta löytyy erilaisia ruokinta-automaatteja, mutta en tiedä onko sellaista mitä tarkoitat.

http://www.birdlife.fi/lintuvaruste/hinnasto/muut_tuotteet.shtml

Lahdessa erilaisia automaatteja on hyvät valikoimat ainakin Hong Kongissa ja Siemen ja kone nimisessä liikkeessä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 314
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #104 : 01.12.06 - klo:17:33 »

Tuli lopulta otettua kuva ruokintapaikasta, tämä on ns. ykkösruokinta. Pihassa on myös toinen paikka, jossa 1 automaatti ja 1 talipalloautomaatti, läheisessä metsässä 1 talipötkö ja 2 ruokinta-automaattia.

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.816 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.