Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 5.9.  (Luettu 1417 kertaa)

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #30 : 05.09.06 - klo:13:27 »

Eikös se muuten, Puppu, ollut niin, että juuri silloin kesällä kun ainakin koko Etelä-Suomi kärsi kamalasta kuumuudesta ja kuivuudesta, te saittekin siellä pariinkin otteeseen vettä ihan kovastikin - kirjaimellisesti? Muistelisin, että juuri sinä lähetit niitä upeita kuvia... Esimerkiksi se kaunis lasi jääpaloineen... Muistankohan nyt oikein?

No joo  [:-I], mutta sitä ei lasketa  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 925
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #31 : 05.09.06 - klo:14:23 »

Tervehdys, ja mukavaa tiistaipäivää. On se tämä pönttö hyvä olemassa, kun tästä näkee mikä päivä on menossa. Näin yövuoron aikaan minulla menee päivät ihan sekaisin.
Susulle, että kyllä tien vieriin ainakin nopsasti nousee jotain tatteja, kun vähän sataa. Antoisaa päivää kaikille. [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #32 : 05.09.06 - klo:14:29 »

Pihalla kolmisen tuntia kaikenlaisia pihatöitä tuli aherrettua ja nyt pitää kurkata tänne kuulumisia välillä ennen ruoanlaittoa.Täällä on puolipilvistä ja oikein hyvä sää ulkohommiin.Niitähän omakotitalossa asuvalla riittää vaikka koko päiväksi.Samalla saa nauttia raittiista ilmasta työnteon ohella.Uusi pihapinnakin tuli saatua,töyhtötiainen tuli koivun oksille "ryystämään" sillä lailla kuten töyhtötiaisen tapoihin kuuluu  :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #33 : 05.09.06 - klo:14:49 »

Syssyä kaikille.  Ei meinaa päivä lähtee kunnolla käyntiin, on niin painostava ilma.
Kaippa tää etteenpäin mennee omalla painollaan. [:-I]
Koittakeehan pärjäillä. [:-)] [:-)]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #34 : 05.09.06 - klo:15:07 »

Niin se vain aurinko paistelee jo täälläkin... [:-)] Ja lämmintäkin jo mukavat 23 astetta. Hieno ilma siis, etenkin kun ottaa huomioon, että vasta pari tuntia sitten päivä oli niin pimee, niin pimee...

Ruoanlaitosta tuli muuten mieleeni, että valoisalta tuntuu nyt sekin, että tänään minun ei tarvitsekaan ajatella kuin omaa syömistäni.  :-))  Mies nääs menee varsinaisten töittensä jälkeen suoraan tekemään erään toisen urakan alta pois. Vähän niin kuin siksikin, kun huomenna joutuu sitten lähtemään kesken päivän töistään, jotta minä pääsen hoitamaan asioitani...  :-)) No, ei kai nauraa saisi... [:-I]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #35 : 05.09.06 - klo:16:21 »

Eikös se muuten, Puppu, ollut niin, että juuri silloin kesällä kun ainakin koko Etelä-Suomi kärsi kamalasta kuumuudesta ja kuivuudesta, te saittekin siellä pariinkin otteeseen vettä ihan kovastikin - kirjaimellisesti? Muistelisin, että juuri sinä lähetit niitä upeita kuvia... Esimerkiksi se kaunis lasi jääpaloineen... Muistankohan nyt oikein?

No joo  [:-I], mutta sitä ei lasketa  [:-DD] [:-DD]

No eeei lasketa. On se vaan muuten jännä, miten kaikki on suhteellista... Kuten nekin valtavan kokoiset rakeet. Rutikuivalle luonnolle niistä ei hyötyä tainnut olla, ja ihmisille esimerkiksi saivat aikaan kauheita tuhoja. Autot, talojen ikkunat ja jopa katot... Sitten vastaavasti, jos yhden tuollaisen raepallon päästää sulamaan vaikkapa pöydälle - saati näppikselle  :-)) - vettä tuleekin kauheat määrät...

Tällainen pohdiskelijaluonne minä olen.  [:-)] Ja kun kaikissa asioissa näen lähes aina vähintään kaksi eri puolta...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #36 : 05.09.06 - klo:16:46 »

Ja kun kaikissa asioissa näen lähes aina vähintään kaksi eri puolta...

Nooh, kyllähän minä kesällä hehkuttelin kun me saatiin sateita, muut eivät. Nyt on toisinpäin  [:-P]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #37 : 05.09.06 - klo:17:27 »

Täälläkin tuli päivällä vähäsen vettä,ja koti/kauppamatkalla sentään näkyi 2 lanttuperhosta, nyt mittarissa 16,8 ja kohta pikku Zzzz
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #38 : 05.09.06 - klo:18:35 »

Mahtoikohan Sus löytää sieniä?
Muutaman näin metsälenkillä niitä lehmäntatteja, joista oli jossain ketjussa kuvakin. Laitoin vissiin liikaa vaatetta päälle, kun olin aivan hiestä märkä lenkin jälkeen...tai sitten on ihan rapakunto. Melko lämmintä kyllä oli +18 taisi näyttää mittari, kun tulin kotiin.
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #39 : 05.09.06 - klo:18:47 »

Pilvinen päivä oli Oulussa, ja aamulla peräti sateli hieman, ja noin 0.8 milliä
eli sama kuivuus meno näyttää jatkuvan syyskuussakin  [:-(]
Lämpötila sentään kipusi aamun viileistä lukemista +16-+17 asteen tienoilla
eilen illalla oli lämmin syysilta +15 astetta.

Mukavaa loppupäivää kaikille  [;-)]
Kirjattu
#Jani#

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #40 : 05.09.06 - klo:18:58 »

Hyvää tiistain jatkoa vaan kaikille. Työpaikalla sain ostettua työkaverilta 1,5 kiloa kuhafileitä. Ja nam, ne on paistettu ja syöty nyt. Sanoin hälle, että aina kun on kalaa ylenmäärin soitto vaan minulle.
Muutaman kerran on täällä vettä tullut, mutta pilvipoutaa muuten ja mukavan lämmintä.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #41 : 05.09.06 - klo:19:27 »

Vetopoissa jos teetä ja hetkeksi lukemaan...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #42 : 05.09.06 - klo:19:57 »

Iltaa! Täälläkin oli vain pilvinen päivä, mutta nyt illalla vähän aikaa sitten alkoi sataa tihuuttaa. Mittarissa lukema +12,3 astetta ja päivän ylin ollut +16,1 astetta.
Päivän touhut touhuttu ja nyt hetki vielä Pönttöilyä ennen yöunia! :)

Hyvää Iltaa! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Tiistai 5.9.
« Vastaus #43 : 06.09.06 - klo:09:17 »

Siis kiikkuiko ne sinun kanssa siinä? :-)) Vai olitko ihan paikallaan
ja ne tuli siihen istuskelemaan?

Olen parina päivänä nähnyt, viimeksi eilen kun orava loikkii
käpy suussa kauheeta vauhtia. Kävythän on ihan vihreitä
vielä, onko ne siis jo syömäkelpoisia?


Joo, niiden kanssa keinussa keinuteltiin. Keinussa siksi, että Olli Oravan ruokinta-automaatti on keinussa. Kun niitä kesyttelee, on oltava aivan hiljaa paikallaan. Ei saa katsoa suoraan silmiin. Aika pian ne päättivät luottaa ja tulivat hakemaan ruokaa automaatilta. En minä keinua silloin uskaltanut keinutella.
Viime kesänä mulla oli kaverina Olli, joka oli niin rohkea, että se tuli sylistäni hakemaan ruokaa ja söikin siinä. Nyt ei ole ollut niin paljon aikaa, että olisin kesyttänyt ne noin kesyiksi.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Muistellaanpas viime vuotta
« Vastaus #44 : 05.09.08 - klo:16:49 »

Hih, oliko silloin muka sateetonta ja lämmintä? Hih!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.