Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minnuu niin surettaa...  (Luettu 2097 kertaa)

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #30 : 07.07.08 - klo:20:35 »

Jeee mä olen anarkisti ja jos yhden linnun ruokinta tekee ongelman niin  [KIPPIS]  :-))

Olen lukenut ketjua ihan alusta ja jos Mummeli ruokkii noin kuin kertoo, niin en näe siinä mitään ongelmaa.
Ihan eri asia jos ruokkisi lintulaumaa.






Joo, mutta noissa jutuissa kyllä pitää ottaa muutkin ihmiset huomioon, niinkuin tässäkin tapauksessa pyydettiin. Kysymys ei kuitenkaan ole toiminnasta, mitä ei voisi tehdä esim rannalla tai jossain sivummassa. Yksikin lokki voi aiheuttaa kyllä melkoisen kaijatuksen ja oppii kärkkymään yhä röyhkeämmin ruokaa. Kyllä ne asiat pitää ottaa huomioon, jos ei ole omalla pihalla, vaan yleisellä leirintä tai muulla alueella. Ja kyllä noiden lokkien määrä on taipumus kasvaa, kun helppoa ruokaa tarjolla.
Esitin vaihtoehtoa, enkä mitään eipäs juupas keskustelua. Rakentava voi olla olemalla myös eri mieltä ja tarjota jotain vinkkiä toimintatavan muuttamiseen. Se nyt ilmeisesti oli ongelman ydin, että vaihtoehtoa tarvittiin.

Mielipiteeni kuitenkin on, että se mitä edellä kirjoitin. Se perustuu kyllä lintutuntemukseeni ja kokemuksiin, mitä jopa täällä maaseudulla oli, kun noita lokkeja ja variksia (molemmat tulee paikalle) ruokittiin parissa taloudessa. Molemmat lopetti, kun homma karkasi käsistä. Kai sitä jokainen nyt jättää kalanperkeita ym linnuille, mutta nyt oli kyse säännöllisestä ruokinnasta, mikä on eri juttu.
Asia on minun puolestani loppuun käsitelty. Toivottavasti ratkaisu löytyy, jossa kaikilla hyvä mieli [:-)]




Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #31 : 07.07.08 - klo:20:44 »

Yksikin lokki voi aiheuttaa kyllä melkoisen kaijatuksen ja oppii kärkkymään yhä röyhkeämmin ruokaa.


kaijatuksen?  [:-I]

 [:-DD]

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #32 : 07.07.08 - klo:20:49 »

Yksikin lokki voi aiheuttaa kyllä melkoisen kaijatuksen ja oppii kärkkymään yhä röyhkeämmin ruokaa.


kaijatuksen?  [:-I]

 [:-DD]

Eikös se kalalokki huudakin kai-ja kai-ja [:-DD] Se siis on kaijatusta, ei kalatusta kuten harmaalokin ääni :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Sus

  • Vieras
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #33 : 07.07.08 - klo:20:51 »

 [:-DD]

-mut onneks Kaija et kärky ruokaa röyhkeesti sinä :-)) vai? [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #34 : 07.07.08 - klo:20:52 »

[:-DD]

-mut onneks Kaija et kärky ruokaa röyhkeesti sinä :-)) vai? [:-DD]


 [:17]

Kovaääninen ja ahne....

Sus

  • Vieras
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #35 : 07.07.08 - klo:20:53 »

 [:-DD]
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #36 : 07.07.08 - klo:20:55 »

[:-DD]

-mut onneks Kaija et kärky ruokaa röyhkeesti sinä :-)) vai? [:-DD]


Kaija on kyllä aika perso grilliruuille kuten kalalokkikin. [:-I] [:-P]

Minun vanhempien pihapiirissä asustaa varis, joka saa äidiltäni joskus jotain herkkupaloja. Jätinpä kerran kauppakassini autosta aidan viereen varjoon kun vierailin heillä.
Äitini kyllä kielsi.... [:-I]
Eikä aikaakaan kun huomasimme vaakun pussin kmpussa. Monesta sortista se oli valinnut riisifrutin, avannut siististi ja syönyt kaiken :-O [:-DD] Nopea oli!
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #37 : 07.07.08 - klo:20:59 »

Mä jätin keväällä kaupasta tullessani osan ostoskasseista porrastasanteelle ja oven vielä auki. Kun menin parin minuutin päästä hakemaan loppuja ruokia, oli siellä mustavalkoiseen pukeutunut "lakeija" tai mikä lie ovimies tutkaamassa kasseja  [:-DD]

Vanhassa paikassa ei todellakaan voinut jättää ruokia hetkeksikään pihalle vahtimatta. Harakat oli heti paikalla. Ja joskus seisoskeli kalalokki ihan muutaman metrin päässä kyttäämässä, josko grillimestari lähtisi välillä käymään sisällä  [:-P]

Sus

  • Vieras
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #38 : 07.07.08 - klo:21:06 »

Mulla kerran rannalla laiturin päässä oli kassi matkatavaroineen oottamassa veneen saapumista, noutamaan  siis kassin ja minut, itte olin rannalla, en siellä laiturin päässä sillä hetkellä. Rannalta näin kun varis istui kassin reunalle, työnsi pään sisään, arvasin jo mikä sillä oli mielessä. Lähdin juoksemaan laiturin päähän ja huusin "et vie niitä!" Metrin päähän kerkisin, niin rohkean röyhkeä varis kerkisi ja uskalsi vielä napata - mun salmiakkipussin! Merirosvorahoja! Saarikarkit! Komeesti lensi sitten lahden yli korkeella - mun merirosvorahapussi nokassa! [:´((]

Muuta syömistä kassissa ei ollu, karkkipussi oli auki, (kaiken lisäksi pussi oli kassin sisätaskussa, mutta löysi ne sieltä) ehkä varis aisti niiden aromit... mutta että SALMIAKKIA! Kyllä mää sanon, että...

Söiköhän se muka ne? :-O
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #39 : 07.07.08 - klo:21:09 »

Minä täällä sieluni silmissä nään, vaikka onkin vedet silmissä, Sus sun juoksevan ja huutavan merirosvolle  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #40 : 07.07.08 - klo:21:13 »

 :-))

Mie oikeesti läksin juoksemaan, se oli joku refleksi. Ja huusin sille. Ei totellu. [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #41 : 07.07.08 - klo:21:15 »

Suurin syy siihen, miksi meillä on estetty harakoiden vapaa pääsy ruokinnalle on se, että me ei olla haluttu ärsyttää naapureita.
Keravalla meidän pihassa pyöri toistakymmentä harakkaa ja jos niitä oltaisiin ruokittu, olisi joku naapureista saattanut hermostua, koska kyllähän ne taajaan rakennetulla alueella pyörivät sitten jokaisessa pihassa  [:-I]
Pienempi paha oli syöttää harakoita ei-niin-herkullisilla auringonkukansiemenillä vaivihkaa aidan takana kuin houkutella koko joukkue omalle pihalle, ettei vaan naapurit menisi valittamaan viranomaisille ja saisi aikaan ruokintakieltoa tms

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #42 : 07.07.08 - klo:21:19 »

Tottakai sitä yrittää pelastaa aarteensa, nyt tuli kyllä häpeä kun toisen menetykselle nauroin  [:-(]
Hohhoijaa ehkä se muutaman viikon huonounisuus alkaa näkymään jo liikaa  [NUT]

Ja Parus Major, olen kyllä täällä huomannut tietoutesi linnuista ja arvostan mielipidettäsi.
Meitä höpsöjä nyt vaan riittää,  mutta kun minä en ole saanut vielä mitään kaaosta aikaseksi niin en ole oppinut  [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #43 : 07.07.08 - klo:21:21 »

Näissä ketjuissa käy vähän kuin leikissä nimeltä juoru. Eli juttu muuttuu matkan varrella... [:-I]

Ei kai siilien ruokinnassa mitään ongelmaa olekaan, vaikka niitä ruokkii. Päinvastoin.
Eikä tässä olla ketään syyllistämässä vaikka ruokkii oravia ja variksia. Kyllä täälläkin siilejä ruokitaan.Lähinnä tuohon lokin ruokintaan ehdotin ongelmanratkaisua; ruokintaa rannalla, jos sellasta nyt haluaa harrastaa. [:-)]


Parus, minä en ollenkaan tarkoittanut että olisin nokkiintunut. Siksi oli tuo hymiökin.
Taas kirjoitin vähän kärkevästi . . . kai, vaikka ei ollut tarkoitus .

Ja tosiaan jokainen tyylillään  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Minnuu niin surettaa...
« Vastaus #44 : 07.07.08 - klo:21:33 »

Tottakai sitä yrittää pelastaa aarteensa, nyt tuli kyllä häpeä kun toisen menetykselle nauroin  [:-(]
Hohhoijaa ehkä se muutaman viikon huonounisuus alkaa näkymään jo liikaa  [NUT]


Saahan sille nauraa, ittekin nauran aina ku muistan jutun. Silloin vähä harmitti ku meni saarikarkit. [:´((] [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.447 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.