Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 05.07.08 Launtain ulkolenkki  (Luettu 780 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
05.07.08 Launtain ulkolenkki
« : 05.07.08 - klo:20:28 »

Hönnikuvat meni miten meni ja meni ne muutkin mutta..tälläisiä juttuja tuijottelin tovin

 [:-)]

Nimiäkin voi niille kertoa  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #1 : 05.07.08 - klo:20:42 »

oliko nokalla uusi lasi...kameran? mulla rupes himottaan se 300 f 2,8 ällä mutta himo hiipui kun hintalapun näin... neljä numeroa eikä eka ees ykkönen.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 194
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #2 : 05.07.08 - klo:20:44 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

ensimmäiset 2 perhoskuvaa taitaa olla angervohopeatäplästä
ja kolmas tesmaperhonen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #3 : 05.07.08 - klo:20:54 »

oliko nokalla uusi lasi...kameran? mulla rupes himottaan se 300 f 2,8 ällä mutta himo hiipui kun hintalapun näin... neljä numeroa eikä eka ees ykkönen.

Oli, mutta ei se hönnikuvaukseen sovellu, jos zoomaa 1:1 niin suttua on. Isot kohteet sitten ihan oma juttunsa [:-)]  Tuosta 70-200 2,8 olen kuullut aika huonoa sanottavaa [:-I]  Valovoimaahan siinä on mutta jos terävyyttä hakeen sitä tulee pienemmillä aukoilla.
[:-)] [:-)] [:-)]

ensimmäiset 2 perhoskuvaa taitaa olla angervohopeatäplästä
ja kolmas tesmaperhonen

Kiitsa, ei nuo täpläperhoset ovat mun silmissä samanlaiset. Menenpä nimeämään se  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #4 : 05.07.08 - klo:20:59 »

oliko nokalla uusi lasi...kameran? mulla rupes himottaan se 300 f 2,8 ällä mutta himo hiipui kun hintalapun näin... neljä numeroa eikä eka ees ykkönen.

Oli, mutta ei se hönnikuvaukseen sovellu, jos zoomaa 1:1 niin suttua on. Isot kohteet sitten ihan oma juttunsa [:-)]  Tuosta 70-200 2,8 olen kuullut aika huonoa sanottavaa [:-I]  Valovoimaahan siinä on mutta jos terävyyttä hakeen sitä tulee pienemmillä aukoilla.


Juu ei hönneille...ihan suoraan, olen kuvannut "with extension tube" eli loitolla sen kans, sit menee jo tärkeeksi, ei muuta voi kuvatakaan kun tarkennus menee 10 sentin päähän. mutta jos makroilla haluaa niin tulee kyllä terävää kuvaa sen loiton kans.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #5 : 05.07.08 - klo:20:59 »

Entäs tuo eka perhonen jonka siivissä ei näytä olevan minkäänlaisia "silmiä", ei löytynyt mun luonto-oppaasta [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #6 : 05.07.08 - klo:21:02 »

oliko nokalla uusi lasi...kameran? mulla rupes himottaan se 300 f 2,8 ällä mutta himo hiipui kun hintalapun näin... neljä numeroa eikä eka ees ykkönen.

Oli, mutta ei se hönnikuvaukseen sovellu, jos zoomaa 1:1 niin suttua on. Isot kohteet sitten ihan oma juttunsa [:-)]  Tuosta 70-200 2,8 olen kuullut aika huonoa sanottavaa [:-I]  Valovoimaahan siinä on mutta jos terävyyttä hakeen sitä tulee pienemmillä aukoilla.


Juu ei hönneille...ihan suoraan, olen kuvannut "with extension tube" eli loitolla sen kans, sit menee jo tärkeeksi, ei muuta voi kuvatakaan kun tarkennus menee 10 sentin päähän. mutta jos makroilla haluaa niin tulee kyllä terävää kuvaa sen loiton kans.

Taitaa olla niin että jokaisella fillarointireissulla on oma teemansa [:-)]  Tosin, voinhan mä ottaa pikkupanan mukaan ja makroilla sen kanssa  jos mielessä on kuvata vähän isompia asioita  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 194
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #7 : 05.07.08 - klo:21:03 »

tuli kurkittua hätäisesti ja kolmoskuvan perhonen näyttäisi myös tesmaperhoselta, kannattaa kyllä varmistaa ötö puolella niin Mali tietää varmasti  [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #8 : 05.07.08 - klo:21:04 »

Hemuleilla rajuu rakkautta, kun oikein tapellakin pittää ja pudota vielä. :-O [:-DD] Sudenkorentokuvassa oli jotaki jännää... korento ihan ku leijuu paikoillaan siinä... [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #9 : 05.07.08 - klo:21:09 »

Miten te löydätte nuita linnunpoikasia aina??? Mie en onnistu ikinä näkemään poikasia missään. [:´((] Tjaa... pitäisköhän lähteä kamera kädessä tekeen mettälenkki, enhän mä varsinaisesti metsässä oo käynytkään.  [:-I] Mutta aina kun meen tuohon lähimettään, mä en näe siellä ylipäänsä edes lintuja. Mitään lintuja. [:-I] outoo...
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #10 : 05.07.08 - klo:21:11 »

Hemuleilla rajuu rakkautta, kun oikein tapellakin pittää ja pudota vielä. :-O [:-DD] Sudenkorentokuvassa oli jotaki jännää... korento ihan ku leijuu paikoillaan siinä... [:-)]

Nokun se kuva on hiukkasen epäselvä [:-DD] Mutta kyllä se siinä ruokonvarressa lepäili [:-)]  Onkohan se ruoonvarsi, ruoossa... [NUT]

Mä vaan katselin sitä ekaa pajulintua ja seurasin katseella sen menoa ja sitten silmät erotti tuon"kasan". Hiukkasen lähemmäksi ja zoomaus. opiskanläpi näkyikin 3 poikasta, ihan sattuman kauppaa [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #11 : 05.07.08 - klo:21:20 »

Hemuleilla rajuu rakkautta, kun oikein tapellakin pittää ja pudota vielä. :-O [:-DD] Sudenkorentokuvassa oli jotaki jännää... korento ihan ku leijuu paikoillaan siinä... [:-)]

Nokun se kuva on hiukkasen epäselvä [:-DD] Mutta kyllä se siinä ruokonvarressa lepäili [:-)]  Onkohan se ruoonvarsi, ruoossa... [NUT]

Mä vaan katselin sitä ekaa pajulintua ja seurasin katseella sen menoa ja sitten silmät erotti tuon"kasan". Hiukkasen lähemmäksi ja zoomaus. opiskanläpi näkyikin 3 poikasta, ihan sattuman kauppaa [:-)]

Taitaa olla ruo'on.  :-)) Oon huomannut, että mie tykkään vähän "epäselvistä" kuvista, koska ne ovat pehmeitä. [:-)] Sekin on yksi "keino". Ei aina tarvitse olla niin äärimmäisen tarkkaa, vaikka onhan skarppiudellakin taas oma paikkansa. [:-)]

Pitäisi vissiin enemmän kuljeskella metsäisemmillä paikoilla, eihän nuita poikasia niin helposti pyöräteiden varsilta löydy... oma vika. [:-I] :-)) En oo tänä kesänä bongannut kuin yhdet haapanan poikaset meren rannalla.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #12 : 05.07.08 - klo:21:25 »

Juu ja sudenkorentojen kanssa meinaa mennä hermot! Just kun olisi hollilla niin  [:7] :-)) Tai sitten onnaa kun on ruo´ossa kiinni :-)) Pitäneeköhän tässä vielä vanhalla iällä alkaa kertamaan suomenkielenkielioppia  [:-DD]
Nuo linnunpoikaset olivat pyörälenkin varrella, noin 4-5 metriä tieltä koivumetsään päin.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #13 : 05.07.08 - klo:21:28 »

No se mun eilinen rastaanpoika oli keskellä metsäautotietä... alle olis jäänyt, jos ei pysähdytty. Antoi kuvata ja lopulta otin kiinnikin. Vein metsään.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 826
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #14 : 05.07.08 - klo:22:08 »

Hienoja kuvia olivat. Ihanat ne linnun poikaset. Oliko se yksi toukka leppäkertun?
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #15 : 05.07.08 - klo:22:16 »

Jonkin sellaisen kaiketi [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #16 : 06.07.08 - klo:00:53 »

Hienoja kuvia ja ihania linnunpoikasia  [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #17 : 06.07.08 - klo:11:16 »

Ihanat linnunpoikaset ja mukava reissu taas.    [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 257
  • Itä-Uusimaa
Vs: 05.07.08 Launtain ulkolenkki
« Vastaus #18 : 06.07.08 - klo:17:22 »

Kivoi kuvii  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.188 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.