Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI  (Luettu 4113 kertaa)

Sus

  • Vieras
Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« : 11.07.08 - klo:14:25 »

Kerro mitä siemeniä sinulla olisi tarjolla Pönttöläisille. Tehdään niin, että käytetään juoksevaa numerointia, ja kun siemeniä tulee kerätyksi lisää, ilmoita siitä uudella viestillä ketjun loppuun (numeroituna), niin minä päivitän kaikkien luettelot tähän ensimmäiseen viestiin. Niin saadaan kaikki luettelot yhteen paikkaan ja helposti löydettäväksi. [:-)]

Tarkoitus olisi tarjota kasvien siemeniä toisillemme esim. postimaksun hinnalla tai vaihtokauppana, tai miten sovitaan. Ketjussa voi muuten asian tiimoilta vaihtaa ajatuksia ihan vapaasti. [:-)]

Jos mahdollista, olisi mukavaa, jos liität ilmoitukseesi mukaan myös valokuvan k.o. kasvista.



ANJA
1. Pensaspioni

IIPA
1. Lehtosinilatva
2. Jättiläispalsami eli iivana
3. Akileija, sininen
4. Krassi, kirjavalehtinen lajike
5. Valkoinen malva
6. Koruköynnös

SUS
1. Sormustinkukka (myös valkoinen)
2. Ihmekukka (kelta-oranssi kirjava)
3. Isorikko
4. Malvikki
5. Myskimalva

TIINA
1. Ketoneilikka
2. Kullero (ei tavallinen, vaan jalostettu lajike)

EVIS
1. Lyhtykoiso
2. Myskimalva
3. Sormustinkukka
3. Idänunikko
4. Ihmekukka
5. Unikko
6. Harjaneilikka
7. Ketoneilikka

PARUS MAJOR
1. Kurjenmiekka (sininen)
2. Akileija (eri värisiä)

TERTTUKAARINA
1. Luonnonkullero

KATI
1. Valkoinen akileija

« Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo:18:37 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #1 : 11.07.08 - klo:14:26 »

Olitpa sie reipas kun sait tän aikaiseksi! [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #2 : 11.07.08 - klo:14:28 »

Tämmöisen nyt pystytin tähän. Jatkan rupatusta tähän viestiin, jätän tuon eka viestin ihan niille luetteloille. En tiedä onko vielä aika keräillä siemeniä, ehkä se jo on käsillä nyt tai ainakin pian, joten tänne sitten vaan ilmoituksia, niin keräilen niitä kokoon. Vapaa rupattelu ketjussa on sallittua ja jopa toivottavaa. :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #3 : 11.07.08 - klo:14:30 »

Olitpa sie reipas kun sait tän aikaiseksi! [KIPPIS]

 :-)) Juu, pari päivää ollu jo mielessä, oon vuntsinu, oonko etuajassa, mutta hyvähän tää on ehkä jo laittaa, onpahan ihmiset tietoisia hommelista ja kait osa kukista alkaa olla jo siemennysvaiheessakin... ainaski kohta. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #4 : 11.07.08 - klo:14:39 »

Lisäsin eka viestiin vielä, että olisi mukavaa, jos kasvista olisi valokuvakin mukana. Pakollistahan se ei tietenkään ole. Kaikkia kasveja ei vaan tunne nimeltä, kuva valaisisi paljon.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #5 : 11.07.08 - klo:14:46 »

No ei missään nimessä ole liian aikaista, kyllähän monet kasvit on jo tekemässä siemeniä. Ja toi kuvajuttu on hyvä, just yks päivä kun tätä samaista asiaa ajattelin niin mietin että kuva olis kiva, niin tietäis minkälaisen kasvin siemeniä on saamassa. Vaikka olishan ne yllätyksetkin ihan mukavia. :-)) Mutta oikeesti on kiva tietää minkä värinen, kokoinen ja tapainen kasvi on kasvamassa saadusta siemenestä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #6 : 11.07.08 - klo:14:51 »

Juu ja valokuviakin vois olla korkea aika ottaa niistä kukista, jotka vielä kukkivat, ja joista tietää siemeniä keräävänsä... nääs sitten kun niissä on siemeniä, ne ei enää oikein kuki. [:-I] HEUREKA! [:66] [:-DD]

Mää ainaskin tiedän kerääväni sormustinkukan siemeniä, sitten malvan ja harmaamalvikin siemeniä ja ja ja... voinhan mä kerätä vaikka mitä. Kuvia kyllä jo onkin, muttei välttämättä kaikista. Pitääkin tehdä semmoinen kamerakierros tuolla pihalla.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #7 : 11.07.08 - klo:16:04 »

Ja toi kuvajuttu on hyvä, just yks päivä kun tätä samaista asiaa ajattelin niin mietin että kuva olis kiva, niin tietäis minkälaisen kasvin siemeniä on saamassa. Vaikka olishan ne yllätyksetkin ihan mukavia. :-)) Mutta oikeesti on kiva tietää minkä värinen, kokoinen ja tapainen kasvi on kasvamassa saadusta siemenestä. [:-)]

Jos ei kuvaa ole, niin vois tietty etsiä netistä linkin, missä on kuva ja ehkä tietoakin kasvista, ja liittää sen linkin ilmoitukseen mukaan. [:-)] Sitten jokaisen ei tarttis itse erikseen ettiä linkkejä.

Mä esim. äsken huomasin, että akileija alkaa olla täysin ohi kukkinut, ei oikein enää kunnon kuvaa saa.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #8 : 13.07.08 - klo:13:57 »

Mulla olis pensaspionin siemeniä..En jaksa niitä idätellä (menee kuulemma kolmekin vuotta!) kahdesta syystä: on vain pieni parveke ja kasvi ei oikein tykkää täkäläisestä ilmastosta. Siemenet on Suomessa kerätty, aika vanhoja (n. 3 vuotta). Lieneekö enää itämiskykyisiä.. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #9 : 13.07.08 - klo:15:35 »

Anja päivitetty. :-))

Olit eka. [KIPPIS] :-))
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #10 : 13.07.08 - klo:17:32 »

 :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #11 : 13.07.08 - klo:18:02 »

Löytyy syssymällä ainakin, lehtosinilatva, jättiläispalsami eli iivana, sininen akileija, krassi nyt ainakin kirjava lehtinen lajike.
Muista myöhemmin
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #12 : 13.07.08 - klo:18:05 »

Selvä, iipa. Pistän tuonne eka viestiin nämä. Kiitti. [:-)] Anjalle kiitti kans. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #13 : 14.07.08 - klo:18:17 »

Pistinpä "hösseliksi" etuajassa, elikkäs päivittelin listaa itteni kohdalta myös. Aion kerätä syksyllä siemeniä ainakin seuraavista: sormustinkukka, kurjenkello, akileija, ihmekukka, isorikko.

tässä jokunen kuva:


sormustinkukka, valkoinen on hiukan harvinaisempi väri








sormustinkukka, violetistakin löytyy erilaisia variaatioita, siemenistä voi ehkä tulla erilaisia, kuin emokasvi...
kasvupaikasta riippuen korkeus n. 50 cm - 2 metriä :-O









kurjenkello




isorikko, kivikkokasvi



Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #14 : 15.07.08 - klo:13:16 »

Jos joku vanhaa perinnekukkaa keltamoa on vaille tai riesaksi, miten kukin tuntee, vinkatkoon tähän suuntaan. Siemenet varisevat ihan pian.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #15 : 19.07.08 - klo:17:26 »

Oliskoos kellään vaaleanpunaisen malvan siemeniä syssymällä saatavana?
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #16 : 19.07.08 - klo:17:31 »

Oliskoos kellään vaaleanpunaisen malvan siemeniä syssymällä saatavana?

Mulla on sekä malvaa että harmaamalvikkia, molemmissa on vaaleanpunaiset kukat. Harmaamalvikin kukat on voimakkaammin vaaleenpunaiset muistaakseni... Voin kyllä keräillä siemeniä. [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #17 : 19.07.08 - klo:17:42 »

Kumpikos niistä on matalampaa? Mutta molemmat kiinostaa ja siemeniä huolin mielelläni!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #18 : 19.07.08 - klo:17:46 »

Kumpikos niistä on matalampaa? Mutta molemmat kiinostaa ja siemeniä huolin mielelläni!

Hmmm, taitaa harmaamalvikki olla vähän matalampaa. Mulla nuo on tosi korkeita, kun oon antanu tujua kompostimultaa niille, kait ihan "tarpeeks". :-)) Okei, kerään siemeniä sitten kun niitä on, malva on just alkanut kukkia ja harmaamalvikki rupee ihan kohta. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #19 : 21.07.08 - klo:10:36 »

Mulla olis tällaisen kulleron siemeniä tulossa kunhan kypsyvät. Tämä ei ole "tavallinen" kullero vaan joku jalostettu lajike jonka nimeä en tiedä.
Viime kesänä kun oli kuivempaa se oli paljon matalampi kuin tänä kesänä. (Ja nuo taustalla olevat lehdet on sormustinkukanlehtiä ja liuskeiset alareunassa ovat kulleron lehtiä.)
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #20 : 21.07.08 - klo:10:48 »

Ketoneilikkaa olis myös tarjolla.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

emo

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #21 : 21.07.08 - klo:10:50 »

Mulla ei ole malvan siemeniä tarjolla,itsellänikin olisi hankintalistalla tuo kasvi, mutta kysäisen nyt viisaammilta että onko malva sama kuin tukkipojanruusu [?]
Vanhempieni pihassa kasvaa malvaa,mutta he käyttävät siitä tuota tukkipojanruusu nimitystä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #22 : 22.07.08 - klo:13:20 »

En oo kuullut sanaa tukkipojan ruusu, mutta henkilö, joka antoi mulle malvan taimet sanoi, että ne on salkoruusuja. Sitte ihmettelin kun se kasvoi, että malvahan tuo on... oon luullut että salkoruusu on eri näköinen, mutta en nyt sit oikeen tiedä. Ehkä tätä tosiaan nimitetään sitten salkoruusuksi tai tukkipojan ruusuksi. Pistänpä muutaman kuvan. Nämä kaksi on sitä malva ja kolmas (pistän eri viestiin, tää toiminto ei saa nyt millään lähtemään kolmea liitettä...) on harmaamalvikki, se ei vielä kuki, mutta kukat ovat siis voimakkaamman vaaleenpunaiset kuin tällä minun malvalla. Siemeniä voin keräillä molemmista. [:-)]

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #23 : 22.07.08 - klo:13:22 »

Harmaamalvikissa on tällaiset liuskeiset lehdet.

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #24 : 22.07.08 - klo:13:35 »

Minä olen kuullut vielä yhden nimityksen malvalle, ja se on TOKRUUSU. Siitä ajattelin, että tukkipojan ruusukin on samaa malvaa. Salkoruusu on minustakin eri näköinen kuin malva.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #25 : 22.07.08 - klo:13:51 »

Minä olen kuullut vielä yhden nimityksen malvalle, ja se on TOKRUUSU. Siitä ajattelin, että tukkipojan ruusukin on samaa malvaa. Salkoruusu on minustakin eri näköinen kuin malva.

Heh, löytyi tällainen vastaus yheltä puutarhapalstalta:

"Harmaamalvikki on korkea, jopa 150 cm,tukeva ja kestävä vanhanajan kasvi,joita oli ennen joka pihassa,ehkä sen siemenet ovat säilyneet näin kauan. Siinä on vaaleanpunaiset kukat,en tiedä että olis valkoisia. Muistan aina vanhan anoppini sanovat sitä juuri noilla nimillä,tukkiruusu ja salkoruusu."

Heh, nyt se oiskin harmaamalvikki se salkoruusu... [NUT] tuolla ed. kirjoittaja puhui tukkipojanruususta eli malvasta. kaikk puhuu vähän eri lailla nyt. Kai niitä salkoruusujakin on sitten kovin erinäköisiä ja erivärisiä. [NUT] Ei näistä kyllä ota selvää. [:-DD]

Ja sitten vielä Mesiksen tokruusu. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. :-))

Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 299
  • Itä-Uusimaa
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #26 : 22.07.08 - klo:13:51 »

Stockrose = tukkiruusu = malva   [:-)]


Ainakin mun mielestä  :-))
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo:13:53 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #27 : 22.07.08 - klo:13:54 »

Yksi kirjoitti jossakin näin:

"Salkoruusun ruotsalainen ja saksalainen nimi näyttää olevan stockros, josta arvelen tukkiruusu- ja tokruusunimen tulleen.
Kotipuutarhalehdessä oli joskus kuitenkin selvästi harmaamalvikin kuva, mutta nimenä tukkiruusu eli salkoruusu."

 [:19]

 [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #28 : 22.07.08 - klo:13:55 »

Harmaamalvikissa on tällaiset liuskeiset lehdet.

Hämmennänköhän mä tätä harmaamalvikkiasiaa nyt lisää, mutta mun mielestä harmaamalvikissa ei ole tollasia liuskeisia lehtiä vaan tällaiset kun näissä kuvissa.

http://www.koillismaa.fi/puutarha/HARMAAMALVIKKI.jpg

http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=402002

Ainakin siinä kasvissa mitä mä olen pitänyt meillä harmaamalvikkina on samanlaiset lehdet kuin noissa laittamissani kuvissa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #29 : 22.07.08 - klo:14:09 »

Katoin kuukkelista, ja siinä oli kyllä harmaamalvikki sellainen malvan näköinen. Nyt tulikin mielenkiintoinen juttu eteen. MIKÄ kukka Susulla on ??? Nimittäin jos se ei ole harmaamalvikki  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #30 : 22.07.08 - klo:14:12 »

Emmie tiiä. [NUT] Oon saanut äidiltäni tuon mitä sanon harmaamalvikiksi ja hän on nuijimalla nuijinut mun päähän, että se on harmaamalvikki ja tuo toinen on malva... :-))

Sekoilevat nimissä noilla muillakin keskustelupalstoilla... en tiedä sekoilevatko puutarhalehdissäkin. [:-I]

Sitten on vielä joku myskimalva ja ruusumalva... Miten tuo myskimalva kuulostaa tutulta, mitäs jos tuo liuskelehtinen onkin myskimalva... pitää vissiin soittaa äitille... [NUT] :-)) On hää myskimalvastakin puhunut...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #31 : 22.07.08 - klo:14:16 »

Katoin kuukkelista, ja siinä oli kyllä harmaamalvikki sellainen malvan näköinen. Nyt tulikin mielenkiintoinen juttu eteen. MIKÄ kukka Susulla on ??? Nimittäin jos se ei ole harmaamalvikki  [:-)] [:-)]

sitä just rupesin vuntsimaan... oiskohan myskimalva tai ruusumalva... oiskohan se äiti sittenkin puhunut myskimalvasta... [:-I] oon kyllä sekoillut tässä jutussa ennenkin.

TÄÄLLÄ:  http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=9784  keskustelua ja paaaaljon tietoo. Tuolla se liuskalehtinen ois myskimalva tai ruusumalva.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #32 : 22.07.08 - klo:14:17 »

Katotaan kuukkelista taas  :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #33 : 22.07.08 - klo:14:18 »

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #34 : 22.07.08 - klo:14:32 »

http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=224214

Hain nimellä myskimalva  [:-)]

No nuo lehdet täsmäisi tähän mulla olevaan. [:-)]

Kävin pihalla kattomassa noita, neljässä paikassa kasvaa, ja joka yksilössä lehdet vähän erilaisia. [:-DD] Laitan myöhemmin valokuvan. Yksi tekee alhaalla erilaisia lehtiä kuin ylhäällä... Ihan kuin nämä kaikki ois eri malvoja/malvikkeja... hehe...
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #35 : 22.07.08 - klo:14:35 »

Googlesta katsomassani sivussa olikin yhdessä ne ensimmäiset lehdet ihan erilaiset, kuin mitä sitten varteen kasvavat ovat  :-)).
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #36 : 22.07.08 - klo:19:14 »

Mun puutarhapalstalla kukkii harmaamalvikki ja se näyttää tältä, lähes varma olen että se on harmaamalvikki. Kukkii siellä malvaki joka näyttäää tältä, sitä arvelen ruusumalvaksi, mutta se voi olla myskimalvakin, kumpaakin mulla on. Tässä kuvassa näkyy ne molemmat kasvit ja malvikilla lehet on ehyemmät, kun malvoilla sormiliuskaiset.
Tokruusu on salkoruusu.
Mä en ole saanut aikaan mitään siemenkeräilyä, olen noita ihmekukan siemeniä koittanut napsia talteen, pölyttäessä tahtovat kypsyneet pudota ja parvekkeen lattia varmaankin syö niitä.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #37 : 22.07.08 - klo:19:17 »

Mä huolisin noita malvoi ja malvikkei, mutta mulla ei oo tarjota tilalle, kun tavallista valkosta akileijaa ja kuka sitä tarviaa?  [:´(]

Tai on mulla, jos joku haluaa kauheaa jättiukonputkee, niin voin laittaa vinot pinot  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #38 : 22.07.08 - klo:19:26 »

Ei täällä kati tartte tilalle tarjota, postimerkin hinnalla vaan tarkoitus lähetellä. Tai jos syntyy vaihtokauppaa, niin ei tartte niitä postimerkkejäkään paljoo aatella.

Sitäpaitsi valkoinen akileija ei oo ihan tavallisin... jos on muunkin väristä pihalla, valkoinen väri usein lopuksi syrjäytyy ja muuttuu violetiksi tms. Näin oon ymmärtänyt vaan en nyt ihan varma oo. [:-)]
Kirjattu

luscinia

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #39 : 22.07.08 - klo:19:42 »

Minullakin on valkoista akileijaa, viime syksyn siemenistä jo taimiksikin kasvanut. On muuten komeakukkainen!
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #41 : 29.07.08 - klo:15:10 »

Viel lisää noista malvoista..ne saa aikaan sekaannusta, kun kukat ovat kaikilla niin samankaltaiset rakeenteltaan..Täytyis tutkia lisäverhiön liuskat..jos ne on alaosasta yhteenkasvaneet, kasvi ei ookkaan Malva, vaan Lavatera (malvikki).
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #42 : 02.08.08 - klo:23:17 »

Tosi hieno idea! [KIPPIS]
Lähteekö kurjenmiekka hyvin siemenestä kasvamaan? Niitä saan syksyllä. Sinisiä olisi tarjolla. Samoin akileijaa, eri värisiä. [:-)]

Tiinan kulleron siemenet ja ketoneilikka kiinnostaisi. Samoin malva. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 02.08.08 - klo:23:20 kirjoittanut Parus Major »
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #43 : 04.08.08 - klo:09:17 »


Tiinan kulleron siemenet ja ketoneilikka kiinnostaisi. Samoin malva. [:-)]

Ketoneilikan siemeniä otin jo talteen, kullerot ei vielä olleet kypsiä mutta kypyvät varmaan lähiaikoina. Malvaakin löytyy mutta se vasta kukkii.
Voinkin tuoda näitä siemeniä sulle Säkylään. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #44 : 05.08.08 - klo:21:37 »

1. Luonnonkulleron siemeniä. Osa niistä on jo kylväytynyt, mutta sain jonkin verran
pelastettua.

2. Vaalean krassin siemeniä on tulossa. Ostin keväällä simenpussin, jossa sanottiin,
että väri on valkoinen, mutta ei se valkoinen ole, vaan lähinnä kermanvärinen.
Joku kukka on jopa vaaleankeltainen.

KULLERO



KRASSI


Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #45 : 08.08.08 - klo:10:32 »


Tiinan kulleron siemenet ja ketoneilikka kiinnostaisi. Samoin malva. [:-)]

Ketoneilikan siemeniä otin jo talteen, kullerot ei vielä olleet kypsiä mutta kypyvät varmaan lähiaikoina. Malvaakin löytyy mutta se vasta kukkii.
Voinkin tuoda näitä siemeniä sulle Säkylään. [:-)]

Voi kun kiva! [:-)] Ei minulla olisi mitään sellaista mitä tarvitset? Nuo siemenkukat luettelinkin ja noita juurakoita kyllä löytyy jos ajankohta ei vaan ole liian myöhäinen [?]
Eli  löytyy valeliuska-angervoa, kanadan kultahelokkia, raitakuunliljaa,töyhtöangervoakin..;mutta nämä siis heti istutettavia. Keväällä tietty myös niitä saa kun tulee hakemaan! :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #46 : 18.08.08 - klo:08:01 »

Meillä alkaa Pertunmaalla olla kukkapenkit niin täynnä että uusia kasveja ei saa enää mahtumaan vanhoihin penkkeihin, joten pitäis tehdä uusia. Mutta kuka ne tekis ja kuka hoitais ne kukat, kun nykyisetkin kukkapenkit on vähän retuperällä suoraan sanottuna. Me käydään Pertunmaalla vain viikonloppuisin, eikä aina edes joka viikonloppu, joten hommat tehdään tärkeysjärjestyksessä ja kukkapenkit ei kyllä ole siellä listan yläpäässä. Ihan kateeksi käy kun katselin esim. Luscinian hoidettuja kukkapenkkejä. Kyllä minäkin sitten kun olen eläkkeellä. [:-DD]

Mutta tuon ihan mielelläni noita lupaamiani siemeniä vaikka en "vastalahjaksi" mitään saakaan. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #47 : 23.08.08 - klo:12:16 »

Päivitetty

Muistakaas keräillä siemeniä. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #48 : 23.08.08 - klo:13:07 »

Kävin keräämässä valkoisen sormustinkukan siemeniä. Jestas mitä pölyä nuo siemenet ovat! Niin pientä, ettei sanotuksi saa. Teelusikallisessa on varmaan kolmetuhatta siementä - ainakin. :-)) Haluuks joku yhen? [:-DD]

Mä muutes säilytän siemeniä kahvinsuodatuspusseissa, ne on käteviä.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #49 : 23.08.08 - klo:14:38 »

Älä vaan erehdy luulemaan niitä kahvinporoiksi  :-)).
Minä ottaisin mielelläni valkoista sormustinkukkaa, sekä valkoista lehtosinilatvaa, jos jollakin sattuisi olemaan, siis nimenomaan valkoisena. Sinistä on itselläni  [:-)].
Maksan postimaksun, koska itsellä ei oikein ole mitään antaa takaisin.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #50 : 23.08.08 - klo:14:46 »

Älä vaan erehdy luulemaan niitä kahvinporoiksi  :-)).
Minä ottaisin mielelläni valkoista sormustinkukkaa, sekä valkoista lehtosinilatvaa, jos jollakin sattuisi olemaan, siis nimenomaan valkoisena. Sinistä on itselläni  [:-)].
Maksan postimaksun, koska itsellä ei oikein ole mitään antaa takaisin.

Tää on kuule paaaaljon ohuempaa kuin kahvinporot. Voin Mesis laittaa sulle tulemaan.  [:-)] Siitä tosin ei näissä aina voi mennä takuuseen tuleeko valkoisen siemenistä myös valkoisia kukkia, voi olla risteytynyt punaisen kanssa. Mutta luulis, että ainakin todennäköisyys valkoiseen on suurempi. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 887
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #51 : 23.08.08 - klo:14:48 »

Kiva  [:-)]. -Ja kukistahan ei saanut kiittää, niin ei kai sitten siemenistäkään  :-)). (Taikauskoinen minä  :-)))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #52 : 25.08.08 - klo:10:02 »

UP!

Ootteks muistaneet keräillä siemeniä?

Kauheen hitaasti kypsyy ihmekukan siemenet. Ne on vielä ihan vihreitä mötiköitä vaan. Sit kun ne kypsyy, ni tippuvat tietysti maahan ennen kuin kerkiän hätiin... [:-I] Jos laittaisi siihen jonkin muovin alle... nii mut sitte en tiedä mikä siemen on punaisesta ja mikä siitä oranssista, ne kun kasvaa samassa ruukussa... Well well...
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #53 : 25.08.08 - klo:11:04 »

Ihmekukan siemeniä myös, mutta väreistä en osaa sanoa mitään... samassa varressa on monenvärisiä, jopa valkoinen on punakeltaisen kanssa [:-I] [:-I]


UP!
Kauheen hitaasti kypsyy ihmekukan siemenet. Ne on vielä ihan vihreitä mötiköitä vaan. Sit kun ne kypsyy, ni tippuvat tietysti maahan ennen kuin kerkiän hätiin... [:-I] Jos laittaisi siihen jonkin muovin alle... nii mut sitte en tiedä mikä siemen on punaisesta ja mikä siitä oranssista, ne kun kasvaa samassa ruukussa... Well well...
Päivittäin täytyy siemenet pomia, muuten katoavat heinikkoon [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #54 : 25.08.08 - klo:11:15 »

Huonosti kypsyy siemenet ja alkavat mädäntyä ennen kypsymistä.
Mulla ei ole ihmekukissa ei ole mitään sekaväriä. Aniliinin siemeniä olen saanut talteen, tippuvat helposti itsekseen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #55 : 26.08.08 - klo:13:04 »

No nyt alkaa kypsymään oranssikirjavan ihmekukan siemenetkin. "Jo kaksi" kerätty. Loput on vielä ihan vihreitä. Täytyy tosiaan nyt päivittäin käydä tarkistamassa, etteivät kerkiä putoilemaan. Vihreitä onkin paljon, myös tuossa oranssissa. Ei kun tarkasti talteen. [:-)]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #56 : 26.08.08 - klo:15:15 »

Miten vahva se kukan varsi on? Onnistuisko se mitä äiti joskus teki vahvempivartisille, että teippaa paperisuppilon siemenkodan alle. ettei tipu hukkaan?  [?]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #57 : 26.08.08 - klo:16:18 »

Hei tuohan kuulostaa hyvältä idealta! Onhan se varsi niin vahva, että siihen vois paperisuppilon teipata. Vois käyttää suppilona kahvinsuodatuspusseja! [:66] Taidankin kuules Ansku tuon tehdä. Kiitos paljon vinkistä! Varsinkin siihen oranssi-kirjava-kukkaiseen, niitä siemeniä en tahtoisi kadotella, ei niitä kuitenkaan niin "tuhottomasti" tule... [:-)] [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #58 : 26.08.08 - klo:20:01 »

Siinäpä naapureille mietintää, kun laittelee kukkasen varret täyteen suodatin pusseja suppiloksi, mutta vielä parempi värikkäitä servettejä   [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #59 : 26.08.08 - klo:20:05 »

 [:-DD]
Tuo värikkäät servetit onkin hyvä idis, kaikki eri värisiä. Oikeen IHMEKUKKA.  :-))
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #60 : 03.09.08 - klo:10:42 »

Tässä kuva unikosta.

On myös lohen-ja korallinpunaisena, kuvaa ei kyllä niistä löytynyt.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #61 : 03.09.08 - klo:10:46 »

Sormustikukan kuva, näitäkin on useamman värisiä, mutta siemenet keräsin sekaisin..Ajattelematta, että joku haluaisi määrättyä väriä.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #62 : 03.09.08 - klo:10:50 »

Harjaneilikan siemeniä myös olis jonkun verran.
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #63 : 03.09.08 - klo:10:54 »

Myös ketoneilikan  [:-I] (meniköhän nimi oikein) siemeniä olisi

tää on kova leviämään...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #64 : 03.09.08 - klo:11:15 »

Eviksen kukkaset päivitetty. [:-)]
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #65 : 04.09.08 - klo:18:54 »

Minun täytyy perua pyhät puheeni krassin siemenistä.
Pari yötä sitten ollut pakkanen on vienyt niin krassin kukat, lehdet kuin siemenetkin.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #66 : 15.10.08 - klo:09:53 »

Ajattelin ihan kysyä että kuinkas tämä meidän siemenpankki toimi, lähettikö tai saiko joku siemeniä toiselta pönttöläiseltä?
Itse vein Säkylän tapaamiseen Parukselle ketoneilikan ja kulleron siemeniä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #67 : 15.10.08 - klo:10:11 »

Mä oon lähettänyt Mesikselle siemeniä valkoisesta sormustinkukasta. Siemeniä on vielä jonkin verran jäljellä.[:-)]

Malvan ja malvikin siemenet on keräämättä, niitä tosin voi kerätä vielä talvellakin, siemenet pysyy noissa siemenkodissa. En aio katkoa varsia, jätän ne "talventöröttäjiksi". Haluaisin kyllä tietää haluaako kukaan/joku niistä siemeniä, kun en viittis turhaankaan keräillä... itte en niitä tarvi, mulla on malvaa ja malvikkia niin monessa paikassa.

Oranssin ihmekukan siemeniä oon saanut jonkin verran talteen.  [:-)] (ei niitä kuitenkaan kauheen paljoo ole... Tulevan kukan väristä ei myöskään voi olla varma.)
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #68 : 18.10.08 - klo:08:18 »

Mulla on kerättynä valkoista malvaa, muistaakseni Susua varten ja toivon saavani vaaleanpunaista jompaakumpaa.
Olin repimässä koruköynnöstä pois kun huomasin siemenkodat ja niistä tulikin sadoittain siemeniä. Itse ostin koruköynnökseni taimena.
Tässä kuvaa ja selostetta kukasta:
http://puutarha.net/index.asp?s=/kauppa/esittelyx.asp?tuote=21166
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #69 : 18.10.08 - klo:08:33 »

Iipa, en muistaakseni valkoista malvaa oo "tilannut"... (mulla on tilanpuutetta perennoille ja malvaa niin paljon, pitäis perustaa uusi kukkapenkki, sitte kyllä kiinnostais valkoinen malvakin [:-)] ), mutta mielelläni ottaisin niitä koruköynnöksen siemeniä! Aattelin, että ruukussa sitte kasvattais, mähän oon ihan "köynnöshullu". :-))

Tehdääks vaihtokauppa, mä kerää sulle tuosta myskimalvasta siemeniä (siis myskimalva se suurimmalla todennäköisyydellä on, aluksi luulin, että se on harmaamalvikki...), vaaleanpunainen. Laitan samassa kirjekuoressa sulle vihdoin nuo punasipulinkuoret, mitä mulla on. [:-)] Osoite mulla onkin.

Kuinka pitkäksi koruköynnös sulla kasvoi?
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #70 : 18.10.08 - klo:09:18 »

Mitähän siinä oli mittaa.. Käärin sitä sykerölle, ettei varjostaisi kasvihuonettani, kun kasvoi siinä reunalla. Ainakin parimetrinen oli.
Huomasin muuten jostain jutusta että sitä voi kasvattaa sisälläkin.
Siemenkirjekuori lähtee sulle!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #71 : 18.10.08 - klo:09:23 »

Kiitti, iipa. Mää laitan sulle tuota myskimalvaa ja ne sipulinkuoret samaan syssyyn. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #72 : 30.03.09 - klo:18:32 »

Meillä on tämmöinenkin. [:-)]

Täällähän voi nyt kevään tullen esim. kysellä ihmisiltä jotain tiettyjen kasvien siemeniä ja tarjota, jos omistaa ylimääräisiä yms. Eka sivulla on luettelot noista pönttöläisten omistamista/keräämistä siemenistä. Voin päivittää sinne, jos joku haluaa tarjota jotakin. [:-)]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #73 : 30.03.09 - klo:19:47 »


 :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #74 : 30.03.09 - klo:19:50 »

 :-))
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #75 : 31.03.09 - klo:09:32 »

Mulla jää ylimääräisiä, mutta kun on niin pieniä määriä, etten viitsi niistä erikseen ilmoitella, enkä lisäksi en ole saanut niistä läheskään kaikkia itämään. Muutama ihmekukan siemen oli huomaamattani jäänyt yhteen pussiin, samoja jotka mulla iti 100%.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #76 : 24.09.09 - klo:13:19 »

Muutama sata olis ihmekukan siemeniä tarjolla jos joku tahtoisi  [:-)] :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #77 : 24.09.09 - klo:13:25 »

Täältäkin löytyy ihmekukan siemeniä. Ei nyt ihan satoja, kymmeniä kuitenkin. Halukkaat voivat laittaa yhteystietonsa mulle vaikka Yv:nä, niin postia saapuu syksyn aikana. Kunhan tuo kukka ensin lakkaisi kukkimasta.  [:-I] [:-DD] Siitä ei vielä ole merkkejä näköpiirissä.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #78 : 30.09.09 - klo:13:04 »

Samettikukan siemeniä kerätty erinäisiä satoja (ellei peräti tuhat) kappaleita. Niin että jos joku tarvitsee... :-))
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #79 : 06.12.09 - klo:15:10 »

Mulla olis lisää puupionin tuoreita siemeniä tällä kertaa, viime kesäisiä. Jos joku jaksaa odotella hiiiirveän pitkää itämistä, kuulemma (itse en ole kokeillut kun ei oo puutarhaa).  :-))
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #80 : 07.12.09 - klo:07:12 »

Mulla olis lisää puupionin tuoreita siemeniä tällä kertaa, viime kesäisiä. Jos joku jaksaa odotella hiiiirveän pitkää itämistä, kuulemma (itse en ole kokeillut kun ei oo puutarhaa).  :-))
Kuulostaa kauniilta [:-)] voisin kokeilla  [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #81 : 07.12.09 - klo:22:51 »

Mulla olis lisää puupionin tuoreita siemeniä tällä kertaa, viime kesäisiä. Jos joku jaksaa odotella hiiiirveän pitkää itämistä, kuulemma (itse en ole kokeillut kun ei oo puutarhaa).  :-))
Kuulostaa kauniilta [:-)] voisin kokeilla  [:-)] [:-)]


Moi Evis, lähetän pikapuoliin sinulle kirjeessä ne siemenet. Osoite on vielä tallella.
 [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #82 : 08.12.09 - klo:20:05 »

Yess...  [:5]  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #83 : 08.12.09 - klo:20:18 »

Mulla olis lisää puupionin tuoreita siemeniä tällä kertaa, viime kesäisiä. Jos joku jaksaa odotella hiiiirveän pitkää itämistä, kuulemma (itse en ole kokeillut kun ei oo puutarhaa).  :-))

Itäisiköhän ne minulla joskus [:-I]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #84 : 08.12.09 - klo:20:27 »

Mulla olis lisää puupionin tuoreita siemeniä tällä kertaa, viime kesäisiä. Jos joku jaksaa odotella hiiiirveän pitkää itämistä, kuulemma (itse en ole kokeillut kun ei oo puutarhaa).  :-))

Itäisiköhän ne minulla joskus [:-I]

Moi! Laita yv:nä osoitteesi, niin saat osan siemenistä. Rohkeutta kokeilijoille!  :-))
 [:59]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #85 : 10.12.09 - klo:19:17 »

Lähetykset Evikselle ja Motterille toimitettu eilen pikapostina.  [:-)]
 [:59]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #86 : 10.12.09 - klo:20:41 »

Täällä postilaatikolla odotellaan pikalähetystä  [:59] [:59] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #87 : 10.12.09 - klo:21:05 »

Joo ootellaan malttamattomana  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #88 : 14.12.09 - klo:17:44 »

Kiitos Anja  [:30] tänään tuli pikalähetys Italiasta  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #89 : 14.12.09 - klo:18:10 »

Kiitos Anjalle täältäkin,  tänään tuli tännekin pikalähetys Italiasta   :-))
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #90 : 14.12.09 - klo:18:17 »

Nyt kasvaa hyvin, kun oikein kiitellään...  [;-)] [:-DD]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #91 : 14.12.09 - klo:18:25 »

Hyvä tietää et tulivat perille!  :-))
Ja sit vain kärsivällisyyttä ja kokeilumieltä, jee!  [:-DD]
Halit [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #92 : 03.02.10 - klo:11:59 »

Mites ne puupionin siemenet, milloinkas laitetaan multaan, vaiko suoraan pihalle?   [?] Yritin etsiä tietoa mutta en löytänyt  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #93 : 03.02.10 - klo:12:24 »

Oheinen teksti on kopioitu ihanilta "Kiinalainen puupioni" sivuilta, eikö ole kaunis tuo etusivun pionikuva jossa myös kyyhkysiä.

http://www.saunalahti.fi/~puupioni/

Poista ensimmäisenä vuotena siemenkodat mahdollisen kukinnan jälkeen, jotta taimi pääsee heti kasvattamaan uusia silmuja ja valmistautumaan uuteen kasvukauteen. Myöhempinä vuosina koristeellisten siemenkotien poistaminen ei ole tarpeellista ja mahdolliset siemenet voit kylvää niiden valmistuttua (mustat siemenet) samantien, jolloin ne eivät ehdi vaipua horrokseen ja ensimmäiset siemenet itävät jo seuraavana keväänä. Ensimmäisen kukan kylvämääsi siementaimeen saat aikaisintaan 5 - 7 vuoden kuluttua (kukan väri ja muoto on yllätys). Puupionia ei tarvitse leikata. Kuivuneet varret voit poistaa varovasti, kunhan olet varma että ne ovat todella kuolleita.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #94 : 05.02.10 - klo:08:24 »

Kiitos Tiina.  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Kasvien siemeniä tarjolla/SIEMENPANKKI
« Vastaus #95 : 05.02.10 - klo:18:53 »

Mulla olisi tämän näköisten http://z.about.com/d/gardening/1/0/T/8/pepper_balloon.jpg paprikan/chilin siemeniä. Hedelmät ovat punaisia  n. 5 cm pitkiä ja aika mietoja (kunhan ei erehdy maistamaan siementä  :-O). Sain viime vuonna valmiit taimet. Ne kasvoivat hyvin ja tekivät kivasti satoa. Keräsin siemeniä talteen eli jos on kiinnostuneita...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.59 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.