Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvat kehyksiin  (Luettu 2485 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Kuvat kehyksiin
« : 12.07.08 - klo:13:07 »

Ajattelin laittaa muutamia kuvia kehyksiin, ilman sen kummempia taustapapereita.  Tuolla sätissä jo kirjoitinkin että saisi yhdestä fotoliikkeestä valmiiksi kehystettynä, pleksi päällä. Itse minusta ei ole kehysten nikkaroijaksi joten ne aion hankkia ne ostamalla. Tulee todennäköisesti halvemmaksi.  Ifillä taisi olla n. 2.50 euroa  kpl juuri tuo 20x27-33 koko (kehyksiä olikin jo varastossa 6 kpl 20x27)  Tulisikin halvemmaksi teettää kuvafirman välityksellä, täytynee vielä kierrellä kehyksiä katselemassa.

Miten olette itse toimineet?

Mun ajatus on lähinnä viedä yksi kuva tuliaislahjaksi kylille kun menen.  [:-)]

ps. minimi resoluutio/pikselikoko tilata tuon kokoisia kuvia, ken tietää?  Mullahan kun on tapana cropata kuvia, eli monet ovat alla gigasia kuvia. Joukossa toki 2-3 gigankin.
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:13:28 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #1 : 12.07.08 - klo:15:16 »

Kehyksien kans olen tapellu koko keväämen... edullinen saattaa tulla kalliiksi lopulta. Parhaat saa kehysliikkeistä, mutta ne maksaa maltaita. Sain todella hyviä kehyksiä (puisia, hopeanväriseksi käsitelty) yhden ystävän kautta etelästä jostain... Metallikehyksetkin menee tai jotain muovia ne taitaa olla. Lasi kannattaa ehdottomasti laittaa oikea mattalasi eikä mitään plexiä. Plexi naarmuuntuu tosi herkästi ja mattalasi antaa paljon paremman visuaalisen näkymän. Mulla on tuolla näyttelyssä sekalainen seurakunta kehyksiä ja juuri nuo puiset ja aidoilla laseilla varustetut näytti minusta ainakin parhaimmalta. Oho tulipa sekava... tosin noiden lasilasien kans pitää olla tarkkana, olen yhden ison 40x 50 lasin saanut pieniksi palasiksi, kun kokeilin kestääkö sen päällä kävellä, no ei kestänyt  :-)).
Ja se mikä tekee kuvasta taulun on ehdottomasti paspartout, eli se kehyspahvi... niitäkin on monenhintaisia ja -laisia. Laitoin muutamaan oikean "paspan" ja muutamiin tein ite paksuhkosta kartongista(tiimari). Niissä se nuoruus sitten hupeneekin... [:-DD].
Nooh, näyttelyyn tuli jotain 8 taulua. Yks iso ja 7 pientä. Kaikki oli lintuja tällä kertaa.

Resoluutio/pikselikoko on ehdottomasti oltava vähintään 400 värikuvissa, mv riittää 300 ja mahdollisimman suurina sitten sinne liikkeeseen. Photarillahan voi koot itse laittaa. Kannatta rajata jo itse haluamaansa kokoon ettei tule yllätyksiä, mm. Ifolor rajaa sen mukaan mitä on itse laittanut. Olen käyttänyt sekä Ifoloria, että edullista Fotomania. Ehkä Ifolorin laatu on parempaa, ainakin jälki oli parempaa mun mielestä. Tosin tuo koon skaalaus Ifolorilla vähän hakusessa. (saattoi olla omakin moka).
Eli summa sumarum... joltain kuvafirmalta teettää kuvan kokoon 20x30 ja ostaa ite kehyksen, saa edullisimmin. Jos koko kuva kehyksineen teettää niin maksaa maltaita. Tietenkin jälki on parempi...

Ja tämähän oli sellasen harrastelijan, yrityksen ja erehdyksen kautta tekemiä juttuja...  [:-DD]
Siellä etelässä varmaan on parempiakin (lue helpompia) tapoja... kortilla kuva liikkeeseen ja taulu kainalossa kotiin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #2 : 12.07.08 - klo:15:37 »

Mä tilasin netin kautta kolme kuvaa Eirikuvasta (25.6.2008) läheiseen Prismaan. Nooh, sitten tuli ilmoitus, että kuvat on valmiita 30.6. Nooh, eipä ollut, eikä ollut tänäänkään kun taas (vissiin neljännen kerran) kävin kysymässä .

Tilauksen seurannassa on mainittu:
- Kuvat: Pakattu 27.6.2008 11:43:41
- Kuvat: Pakattu 27.6.2008 11:43:42

Katoin arvioitua toimitusaikaa alkuviikosta ja siihen oli tällätty 10.7.2008 ja nyt oli:
Arvioitu saapumisaika: 17.07.2008

Surkeeta toimintaa Eirikuvalta ja mun puolesta pitäkööt kuvansa
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #3 : 12.07.08 - klo:15:49 »

Fotomanilta tosi nopeasti ... alle viikossa tilauksesta  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #4 : 12.07.08 - klo:16:00 »

Kiitooooos.... [:-)]  Toi Fotomanni oli uusi mulle. Ifiltä tilatessa kuvat 10x13 ovat tulleet tosi nopeasti.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #5 : 12.07.08 - klo:17:26 »

Nyt on 81 kpl n. 22.000 "tilauskansiossa" [NUT]  Keräilen niitä sinne ja sitten katsellaan tarkemmin ja tarkemmin ja...hissunkissun valokuviksi [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #6 : 12.07.08 - klo:17:53 »

Tuollainen löytyi:
http://www.digicamera.net/dnews08/dnews_0108.htm#27012008_3
Fotomania ei mainittu  [:-(]  Olishan sekin saanut olla testissä mukana.

Oletteko/oletko tilanut kuvasi mattana vaiko kiiltävänä?
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #7 : 12.07.08 - klo:17:57 »

mattana
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #8 : 12.07.08 - klo:18:01 »

täs muljahti mieleen ne digikehykset... niihinhän vois ladata sen tuhannen kuvaa, uusimmat on jo 17" kokoisia...ja kehykset niissä on hienot. Näyttelyyn vaan sellanen, ei veis tilaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #9 : 12.07.08 - klo:18:05 »

Mitä? Mitkä? Missä? Mistä?  :-O [:-I] [:-)] Huur monga pengar?
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #10 : 12.07.08 - klo:18:10 »

Tuollainen löytyi esmes:

http://www.majgaj.com/blog/blog.pl?id=58
 [:-)]

Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #12 : 12.07.08 - klo:18:29 »

Kappas, tuollainenhan oli hieno taulunakin omalla seinällä, täytynee TAAS alkaa säästämään rahaa :-))  Elikkä nappaset vaan muistikortin kuvineen sisään sisään se on siinä?
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #13 : 12.07.08 - klo:18:33 »

http://www.koppimopo.com/product_info.php?products_id=1270
 [:-)]
 SItten vois ladata mukavaa musiikkia taustalle [:-)]  Vois vuokrata sen sitten esmes hammaslääkäreiden odotushuoneisiin  sopimus 1kk, rentouttamis tarkoitukseen [:-)] vaan ilman musaa, Teosto kun estää sen  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:18:37 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #14 : 13.07.08 - klo:10:40 »

Digitaulu saa murska-arvostelua. Muistin juuri että olenhan mä katsonut pieneltä tauluteeveeltäni kuvia, toisten matkakuvia ja ne näkyi tosi huonoina. Digiframella ei sen kummempina. Unohdetaan siis se  [:-)]
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #15 : 15.07.08 - klo:09:55 »

Hei, itse etsin kyselemällä sellaisen puuseppätyypin, joka tekee kehyksiä(kin) vapaa-ajallaan...malleja oli mielettömästi.. Kehystää myös valmiiksi, jos haluaa laittaa kunnolla kehykset, lasit ja "paspat" jne.
Kehystytin lasten tekemiä grafiikkatöitä ja piirustuksia,  6 kpl postikorttikokoa, 4 kpl A4 tai hiukka isompia ja 5 kpl 50-70cm .....kaikkineen hinta pyöri 150€ huitteilla....tosin laitatin pleksistä lasin.  Kyseinen heppu asuu hankasalmella
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #16 : 15.07.08 - klo:10:18 »

Meillä on myös suunnitelmissa teettää 3-4 suht isoa kinksu-taulua takkahuoneen seinille.
Kuinka isoksi nuo kuvat kestää suurentaa, jotka on järkkärillä otettu?
(Tyhmä kysymys varmaan?)

Kuva saisi olla jotain A3 ja sitten siihen sitä valkoista pahvia vielä kehystämään kuvaa. Ja tietty kehykset.

Tarjoustalossakin oli aika kivoja kehyksiä  [:-)]

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #17 : 15.07.08 - klo:10:30 »

Mulle antoi kamerakurssilla ope neuvoksi, että julistekokoon tarvitaan L,muihin pienempiin kelpaa M....itsellä kamerana canon eos 350d
Itse olen miettinyt, että mitä kauempaa kohde on zuumailtu voisi laatua nostaa ottamalla L eikä M....eli olisi varaa suurentaa/pienentää ja pikselit riittisi vielä....
auttoikohan yhtään  [NUT] [?]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #18 : 15.07.08 - klo:10:32 »

lisää ilmaisia sekavia neuvoja .....itse otan muuten mukaan kuvan johon kehystä etsin, jotta tiedän mikä väri korostaa ja mikä häivyttää haluttuja ominaisuuksia  [:-P]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #19 : 15.07.08 - klo:11:15 »

Tässä muutamille valokuville kokotietoutta:

Suosituksi: 10x13 kokoisia valokuvia tulostettaessa kuvatiedostojen resoluutio olisi 1024x768 - 1280x 960 pikseliä. Vastaavasti, suositus 13x17 kuvia varten on 1024x768 - 1600x1200 pikseliä ja 20x27 kuvia varten 1280x960 - 2048x1536 pikseliä.  Julistekokoon sitten jo reippaasti enemmän.
Mä olen tilannut 20x30-33 koossa ja kyllä seassa on tiedostoja alle suositusmäärän (osasuurennoksia), joten tulen kaiketi saamaan myös huonohkojakin kuvia. Saahan sitä kokeilla mitä tulee [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #20 : 15.07.08 - klo:23:44 »

Jos haluaa kuvia kokoa 30x40 cm, niin paljonko siinä pitää olla pikseleitä tai mitä lie resoluutiota?
Voitteko te kuvitella, mä lupasin Pasille, että yön aikana otan selvää näistä  [:-DDD] ja itseasiassa mä en tajuan hönkäsen pöläystä, että mistä lähtisin tietoa etsimään. Ifin sivuiltako? Vai Fotonetin?

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #21 : 15.07.08 - klo:23:51 »

Kokeile tilata muutama kuva Fotonetistä.

tuon mukaan kuvan koosta ei niin väliä:

"Fotonetti.fi kuvapalvelussa vakio-kuvatuotteet valotetaan aidolle FUJIFILM-valokuvapaperille resoluutiolla 300 dpi (pistettä tuumalle) kuvakoosta riippumatta. Kun toimitat tiedostosi palveluun niiden kokoa muuttamatta sovittaa ohjelmistomme kuvasi arkille automaattisesti siten, että arkille ei jää valkoisia reunoja. Kuvien koon muuttaminen ei siis ole normaalisti tarpeen vaan voit toimittaa tiedostosi sellaisenaan palveluumme. Tilausjärjestelmä ehdottaa kullekin kuvalle sivusuhteeltaan lähinnä oikeaa olevaa kuvakokoa."

 [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #22 : 15.07.08 - klo:23:54 »

Marle, tarkoittaako toi Suomeksi sitä, että me vaan cropataan kuva + tietty peruskäsittely (kontrasti, valoisuus, sharppaus) ja se lähetetään sellaisenaan? Ne sitten käyttää ne olemassa olevat pikselit.  [:-I]

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #23 : 16.07.08 - klo:00:47 »

Fotonetin jälki ei ole oikein hyvä mun mielestä, ifolorilla oli parempi. Tummempia minusta, huomasin kun laitoin saman kuvan molempiin...
ja kun on kyse sentään kinksuista ei kannattais muutamaa senttiä venyttää.
Paras jälki kai on Colorkolmiolla, mutta hintakin messinkiä.
Photarilla kuva mielellään yli 400 dpin resoluutioon ja kuvan kooksi tuo 30x40 ja se on siinä. Photarihan muuttaa pikselit koon mukaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #24 : 16.07.08 - klo:00:53 »

Ifolor ei ole tuttu. Onko sukua Ifille?
Täytyy guuglata...

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #25 : 16.07.08 - klo:00:56 »

Ifolorilla taitaa suurin kuva olla tuo 20xjotain?
En ainakaan löytänyt hinnastoista 30x40-kuvia?
« Viimeksi muokattu: 16.07.08 - klo:01:01 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #26 : 16.07.08 - klo:01:10 »

ai juu niin se olikin, sillä tilasinkin fotomanista...ifolor on se vanaha ifi  [:-)] Mikäs fotonetti on...ollaanks me enää samassa firmassa. [:-DD] Mulla kyllä väsyttää jo...että voip mennä netit ja manit jo sekasin. [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #27 : 16.07.08 - klo:07:37 »

Ensi kuun Digikuva-lehdessä testataan kuusi kuvapalvelua [;-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #28 : 16.07.08 - klo:09:01 »

Me laitettiin photonettiin 5 kinksun ja sen sukulaisten kuvaa menemään. Niiden pitäisi tulla 3 työpäivän kuluessa.
Sitten nähdään, mitä niistä tulee!

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #29 : 16.07.08 - klo:09:09 »

Jaaha, täällä onkin jo vastailta, hyvä niin  [:-)]  Mä laitan tänään muutaman fotonettiin ja sitten on vertailla mitä vertailla Ifin tuotteisiin [:-)]
Muistaakseni noita vertailujatestejä on ollut ennenkin lehdissä mutta koneeta yms. muuttuu, hintakin, joten katsotaan tulisko ostettettua tuo lehti [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #30 : 16.07.08 - klo:10:19 »

Noniin, itsekin tilasin Fotonetistä ihan kokeillakseni. Hyvä juttu oli siellä se minkälaisista kuvista saa vielä korkealaatuiset kuvat, ne näkyi vihreänä. Tilasin sekaan myös punaisella olevia, ja ei niiden tarvitse olla huippuluokkaa koska kuvia kuitenkin katsotaan kauempaa. Laitoin myös täpin kohtaan: ei kuvien korjausta, eli niiden pitäisi tulla sieltä mahdollisimman samanlaisina kuin itse näen ne koneelta. Suurin osa maksoi tuon 1.14 mutta oli joukossa muutama 1.90 ja risat, koko kun oli miten olin rajaillut. Sitten kun tulevat, aletaan katsoa sopivia kehyksiä. Clas Ohlssonilla oli halpoja, Tarjoustalossakin oli halpoja ja se Ikea, kenties sielläkin täytyy käydä.  Nyt jään odottamaan......mitä tuleman pitää [:67]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #31 : 18.07.08 - klo:15:50 »

No niin, nyt on sitten leikitty tosissaan ja yli puolet kuvista Ifiltä puolet Fotonetistä, ja Clas Ohlsonilta osa raameista ja osa  muutama Anttilasta, eli Anttilasta noi kaikki kultaiset :-))  niistä 6 kpl ostettu jo vuosia sitten ja lispaston kaapista ne otin käyttöön.

Nakkasin osan oviin ja muutamia seinille, jotku vielä etsii paikkaansa.  Ifin kuvista tuli hiukkasen liian tummia, ja koot oli mitä oli. Fotonetistä jokunen kanssa oli hiukkasen tumma mutta paiskasin raameihin. Muutamia jouduin hiukkasen leikkaamaan ja jotku oli sopivat raameihin sellaisenaan. Tässä muutama huono foto:







Jotkin valitsin ihan vaan summa mutikassa. Ja kuvia on vielä kansiossa ihan riittämiin  [:-)] Noihin muutamiin liittyy muistoja mukavista reissuista...  Hullua laittaa fotoja oviin mutta kun muuten alkoi tuo valkoinen väri hyppimään silmille, liian steriiliä. [8-)] Murattejakin laitoin shapluunalla oviin "roikkumaan"  Vastapäinen seinä on kellertävä ja noi "laajakuva" kehykset meni sinne. Tuo yksi on niitä gimpillä tehtyjä fraktaalikuvia, niistä ajatteli koota sarjan, 2 mulla on nyt. On siellä yksi Vodkamainoskin  [8-)] kokeilukuva sekin että mitä tulee käsitellyistä kuvista.
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo:15:55 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 263
  • Itä-Uusimaa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #32 : 18.07.08 - klo:16:05 »

On ne hienoja  [:-)]

että niinku halkopinostakin saa noin upean taulun  [NUT] [:5]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #33 : 18.07.08 - klo:16:09 »

 [:-DD]

Nyt hyppii taulut silmille, mut on piiritetty [NUT]   Ainut "vika" on noi lasit. ne kun heijastaa ikkunan valot [:-I]  Noo...olokoot. Yksi paikka olisi vielä ja sinne olen suunnitellut sorsasarjan, kvaak, kvaak.. :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #34 : 18.07.08 - klo:16:13 »

HIENOJA!  [:5]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #35 : 18.07.08 - klo:16:28 »

Kahdelle löytyi paikka vanhan, pula-ajan taulun yllä (raameissa valokuva tms..) oiskohan 40-luvulta, en ole varma, niin..hämyri ja pikkutelkkä siellä [:-)]  Vanhantaulun päällä on pikkuinen pelavakimppu peittämässä kamalaa valkoista taulukoukkua [8-)]




NYT SAA TÄÄ TOUHU RIITTÄÄ  [:-DD] Muutaman millin heitto noilla tauluilla  [:-I]  Ja kellokin on pysähtynyt, senhän pitäisi heilua sen heilurin, ja kun kuvaa katsoo, ei heilu [NUT]  Kaksi kelloa, ylemmästä näkee oikean ajan ja alemmasta sen minkä se jätättää... ja laittaa aikaan kun huomaa katsoa sen ylemmästä oikean ajan [NUT]
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo:16:33 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #36 : 18.07.08 - klo:17:25 »

Täällähän näitä kuvia onkin. HIENOI!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #37 : 19.07.08 - klo:07:44 »

Hienoja kuvia, mutta ryijystä kiinnostaisi nähdä koko kuva ja tietoa ja ikä.

pyytelee ryijyfani
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #38 : 19.07.08 - klo:08:02 »

Kyllä se kehys taulun tekee! Hienoja ovat! Eiks ookkin kivaa puuhaa vuntsia mikä kehys parhaiten sopii minkäkinlaiseen kuvaan? [:-)]

Tuli vaan mieleen tuo äitini emalitaulujen kehystäminen. Nykyään tekee 10cm x 10cm tauluja. Kehyksiä ollaan saatu eräästä kehysliikkeestä edullisesti, kun ollaan ostettu paaaaljon kerralla (silleen 100-200 tjsp.). On ollut semmoinen sopimus yhden kehystäjän kanssa, että koska tarvitaan näin pienikokoisia kehyksiä, niin hän on aina tehnyt riman jämäpätkistä sitten meille pikkukehyksiä. Ei mene rimanpäät hukkaan, ja ilo on molemminpuolinen. [:-)] No me sitten saadaan aina IHANA SEKALAINEN SEURAKUNTA kaiken näköistä erilaista kehystä. Kaikkein ihanin vaihe on noiden talujen teossa se, kun pääsee mallaamaan kehystä ja taulua yhteen. Kun napsahtaa kohdalleen, niin sen TIETÄÄ HETI. Se on kivaa! [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #39 : 19.07.08 - klo:08:08 »

Hienoja kuvia, mutta ryijystä kiinnostaisi nähdä koko kuva ja tietoa ja ikä.

pyytelee ryijyfani

Tuosta ryijystä oli keskustelua muutama vuosi (!) sitten. Taisi olla vanhan pönttölän aikoihin. Marle muistanee asian paremmin.  [:-)] Silloin sille löytyi nimikin.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #40 : 19.07.08 - klo:08:30 »

Löytyi (luulisin  [:-I] )

Ryijyn nimi on "Humalasalkoja", suunnittelija A.W.Raitio.

http://www.kaiku.com/HUMALA.jpg
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #41 : 19.07.08 - klo:09:28 »

Löytyi (luulisin  [:-I] )

Ryijyn nimi on "Humalasalkoja", suunnittelija A.W.Raitio.

http://www.kaiku.com/HUMALA.jpg
Hienoja kuvia, mutta ryijystä kiinnostaisi nähdä koko kuva ja tietoa ja ikä.

pyytelee ryijyfani

Tuosta ryijystä oli keskustelua muutama vuosi (!) sitten. Taisi olla vanhan pönttölän aikoihin. Marle muistanee asian paremmin.  [:-)] Silloin sille löytyi nimikin.

KIITOS!!   Tuon ryijyn nimeä olenkin itse pohtinut jonkin aikaa ja kadotin sen nime jonnekin. Hienoa Pyris [:5]  Ryijyn ikää en tiedä mutta mulla se on ollut nyt noin 20 vuotta, sitä ennen vanhalla mummelilla, ostin sen kuolinpesästä.Muistelisin että se olisi 40-50 luvun ryijy [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #42 : 22.07.08 - klo:19:11 »

Kolme lasia kehyksistä rikottu tähän mennessä ... [:-(] Tehty yksi uniikki taulun tapanen styroksista jossa se lasikehys oli, pikkuisen villalankakoristelua ja seinälle ilman lasia  [NUT]  Toisella seinällä on toinen mutta ihan oikeissa raameissa.



Muutama euro män...taas [:´((] [:-DD]  mutta menkööt, saahan noita lisää [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #43 : 22.07.08 - klo:19:14 »

Marle, ne ei oo kun euroja vaan (eihän ne ees oo rahnaa, niinkö markat oli  [:-DD] ). Mutta hienoja tauluja, kyllä!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #44 : 22.07.08 - klo:19:21 »

juu ja murkku niille pyllistää :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #45 : 22.07.08 - klo:19:22 »

Hienoja  [:-)] [:-)]

saisiko rikki menneistä laseista lasiveitsen avulla laseja pienempiin kehyksiin  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #46 : 22.07.08 - klo:19:23 »

Taitava murkku, kun tekee sen euroille  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #47 : 22.07.08 - klo:19:37 »

Tälläisen sain ehjänä seinään, sen kuuluis olla vaakatasossa [8-)]

Siellä olen miekin ja pikku panaani [:-DD]



Mä ajattelin otattaa kunnon suurennoksen joskus tuosta murkunpyllistyskuvasta [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #48 : 22.07.08 - klo:19:39 »

Hienoja  [:-)] [:-)]

saisiko rikki menneistä laseista lasiveitsen avulla laseja pienempiin kehyksiin  [:-I]

No ei todellakaan :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #49 : 22.07.08 - klo:19:40 »

Kantsii otatattaa kunnon suurennus ja nimeksi "Pyllistys euroille" ja sitten vaan jonnekin kilpailuun!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #50 : 22.07.08 - klo:19:41 »

Ois kiva tietää Kaijan ja Pasin kinksukuvista että onnistuiko [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #51 : 22.07.08 - klo:19:42 »

Kantsii otatattaa kunnon suurennus ja nimeksi "Pyllistys euroille" ja sitten vaan jonnekin kilpailuun!

 

Pitäneisi hiukkasen kaiketi selitellä että miksi  [:-DD]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #52 : 22.07.08 - klo:19:46 »

 [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #53 : 23.07.08 - klo:07:05 »

Ois kiva tietää Kaijan ja Pasin kinksukuvista että onnistuiko [:-)]

Odotahan, mä käyn ottamassa kuvan.
Tarjoustalossa ei ollut kovasti valinnan varaa kehyksissä, kun tarvin 5 samanlaiset, eli ostin kullanväriset. 12,90e/kehys.
Pasilla oli hiukan askaretta, kun se leikkeli niistä papereista "paspatuita"  [:-DD] sillä välin, kun mä kokkailin.
Kehyksen koko 40x50 ja kuvan koko 30x40.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #54 : 23.07.08 - klo:07:23 »







Fotonetin kuvien laatuun oltiin tyytyväisiä. Nythän näistä heijastuu pesukone ja kuvaaja ja vaikka mitä, kun kodinhoitohuoneen lattialla niitä kuvasin.

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #55 : 23.07.08 - klo:07:47 »

Wau! hienoi kuvia kehyksineen, kyllä kuvasta tulee taulu kun kehystää. [KIPPIS] Heijastamaton lasi, se on paras. Lasit on tosi helppo saada särki, yhen ison 40x50 minäkin särin. [:-(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #56 : 23.07.08 - klo:10:16 »

Ihan mukavat taulut saitte aikaseksi [:5]  Tuota, oliko se paspar-paperi valmiina tauluissa vai ostitteko sitä jostakin?  Ja  valmistajat voisivat alkaa laittamaan kehyksiin mattalasin  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #57 : 23.07.08 - klo:11:49 »

Tuota, oliko se paspar-paperi valmiina tauluissa vai ostitteko sitä jostakin?  Ja  valmistajat voisivat alkaa laittamaan kehyksiin mattalasin  [:-)]

Siinä oli se paperi, mutta se piti itse leikata. Pahvinen olisi jämäkämpi!

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #58 : 23.07.08 - klo:11:56 »

Mattalasi ehottomasti, laitoin korpille matan, paaaaaaaaaaaaljon parempi tuli ku aikasempi särkemäni kiiltävä oli. se iso ja kaks pienempää maksoi 15 ekee yhteensä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #59 : 23.07.08 - klo:13:37 »

Mulla on kaksi ihan oikeata taulua, akvarelleja ja niissä on matta, ja ne kaksi joissa ei ole lasia ollenkaan, kuvathan on matta [8-)]

Nyt tuli loput kuvat:

Noista sorsista teen sen sarjan. Minneköhän mä niitä länttään [:-I]  Kattoon!! Sinitarralla tms.  kiinni [:-DD] Suurin osa on tuon 20x30 kaksi tilasin pienempinä, olikohan se niin että se suurempi koko oli jo hintava - jostakin syystä  :-O  Onkohan olemassa kehyksiä joihin voisi vaivatta vaihtaa kuvaa ilman että pitäisi ottaa se seinästä pois, vähän niin kuin isoissa mainoksissa: naps naps vaan ja kehykset aukee, vanha mainos poi ja uusi tilalle, naps naps vaan ja kehykset kiinni.


Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #60 : 23.07.08 - klo:13:45 »

Onkohan olemassa kehyksiä joihin voisi vaivatta vaihtaa kuvaa ilman että pitäisi ottaa se seinästä pois, vähän niin kuin isoissa mainoksissa: naps naps vaan ja kehykset aukee, vanha mainos poi ja uusi tilalle, naps naps vaan ja kehykset kiinni.

Tässä joitakin helposti avattavia kehyksiä, aika kalliita kyllä.

http://www.karttakeskus.fi/workspace.client_organization/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=F200229
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #61 : 23.07.08 - klo:14:10 »

Just tuollaisia ne on, ne mainoskehykset.  Mutta jos muutaman hommais ja siihen sopivat passat niin voisi tuijotella viikkon kahta kuvaa ja sitten vaihtaa [:-)]   Onhan ne hintavat  [:-I] Ihan kiva tietää että tuollaisiakin löytyy, kiitos linkistä [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #62 : 23.07.08 - klo:14:12 »

http://www.kehystyspalvelu.com/Vaihtokehys.html

tässäkin olis... näyttelykehyksinä olisivat kätsiä
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #63 : 23.07.08 - klo:14:15 »

http://www.kromipaino.fi/snapframe/
http://www.markowa.com/tuotteet/display/julistekehykset/julistekehykset.html



Noi Markovan tuotteet ainakaan tuo A4 hinta ei ihan päätä huimaa [:-)] 

Pöh! Yrityksille [:-I]  Taidan sittenkin kurkkia puusepänliikkeisiin päin [:-)]
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 - klo:14:33 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #64 : 23.07.08 - klo:14:15 »

Mitäs jos tehtäis kimppatilaus jostain... sais varmaan edullisemmin. Mulle heti 10 kpl.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #65 : 23.07.08 - klo:15:14 »

Minusta sä voisit Marle ihan vaan jättää nuo kuvat tuohon seinävaatteeseen. [:-DD] Nehän on ihan taiteelliset. :-))

Hehe... nooh, tulin sanoon, että äsken vilkaisin googleen ja tämmöseen törmäsin, onks tuttu jo...?
http://www.kehystyspalvelu.com/Vaihtokehys.html

Tuolla sivulla on myös linkki videopätkään, miten kuvan vaihto toimii, eli tää on semmonen näppärä vaihtokehys. Mut eivät kerro hintoja! :-O Itte pitää kysyä. Jotenki musta tuntuu, että ovat tyyriitä... [:-I] Mutta eihän sitä tiedä. Jos suuren määrän tilaa, vois ehkä saada edullisemmin.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #66 : 23.07.08 - klo:15:17 »

Eee.. ne on maton päällä, ne kuvat :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #67 : 23.07.08 - klo:15:18 »

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #68 : 23.07.08 - klo:15:20 »

Kiitos oikaisusta. [:-DD] Oikeesti luulin, että on seinävaate. Vähän jo mietin millä oot kiinnittänyt, kun ei näy nuppineuloja. [:-DD] No näkyyhän tuolla parkettiakin kun tarkemmin katsoo.

Toisaalta... jos tila seiniltä (ja katosta) loppuu, niin sitten sun on jatkettava lattialle niitä kuvia, eli voit jättää ne tuohon... MATON päälle. [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #69 : 23.07.08 - klo:15:21 »

http://www.kehystyspalvelu.com/Vaihtokehys.html

tässäkin olis... näyttelykehyksinä olisivat kätsiä


 :-))




Hyvin oon lukenu tään ketjun, ja tarkkaan kattonu kuvat... [:-DD]

Ei, kyllä oon kuvat kattellu tarkkaan ja hienoja tauluja värkkäätte siellä! [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #70 : 23.07.08 - klo:15:24 »

parketti päällystetään valokuvilla ja sitten jokin pinnoite päälle :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #71 : 23.07.08 - klo:15:30 »

parketti päällystetään valokuvilla ja sitten jokin pinnoite päälle :-))

Juu, muutama kerros lakkaa! Eiköhän silleen tulis hieno. Mattalakkaa, sellaistakin vissin on. :-))


Mää muutes olen oikeesti aatellu laittaa tauluja mun liiterin "kesähuoneen" kattoon... Mulla ois muutama semmonen isompikin taulu, niin sinne kurkihirsien päälle. Tekis semmosen "taidenäyttelyn", jota siis kattellaan lattialla maaten. :-))

(Sitte mainoskyltti tuonne kadunvarteen, pääsymaksu tietty peritään ja jos haluu valokuvata, pieni lisämaksu siitä... jne. [:-DD] )

Tässä talossa mua kyllä ihan oikeesti vaivaa "seinien puute", kun on niin pikkuruinen talo. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #72 : 23.07.08 - klo:15:53 »

Seinien puute täälläkin koskapa edellinen asukas päätti purkaa alkoven kaapistot pois, ja päätti laittaa ne  - miten se nyt sanotaan - kantavaan seinään, melkein sen koko pituudelta. Toisaalta hyvä "melueste" [:-)] siis mä en melua.  Kuten jo on nähty niin kaappien oviin sitten lätkäsin muutamia fototauluja. Ei niitäkään liikaa voi laittaa, voi lähteä ovet saranoilta :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #73 : 23.07.08 - klo:16:26 »

Nyt mä sen keksin!  Mä päällystän mun ruokapöydän valokuvilla ja sitten tilaan jostakin lasitusliikkeestä mattalasin päälle [:5] Alanpas testaileen [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #74 : 23.07.08 - klo:16:31 »

Nyt mä sen keksin!  Mä päällystän mun ruokapöydän valokuvilla ja sitten tilaan jostakin lasitusliikkeestä mattalasin päälle [:5] Alanpas testaileen [:-)]

Toi on hyvä idea!  [:-)]
Lasin voisi saada Lasiliike Juvoselta. Kaappikauppa ostaa sieltä peilit ja kerran ollaan kotiin ostettu reunoista hiottu pitkä, kapea lasi, joka laitettiin liköörilasien päälle joulupöydän koristeeksi.

http://www.lasimyyntijuvonen.fi/lasitjapeilit.html

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #75 : 23.07.08 - klo:16:50 »

Ja Marle, sitten kun pöydät on päällystetty, niin onhan sulla vielä ikkunat! :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #76 : 23.07.08 - klo:17:22 »

Nou nou nou...!! pöytä alkoi hyppiin silmille :-))   Mä harrastan murrettuja värejä joten ei tuu mittään [:´((] [:-DD]

Kokeilin sorsa-sarjaa parvelle:



Ei ei ei..!!  :-))  Liian sinistä! Mutta kyllä mä noi sorsat johonkin lykkään, laitan ne pienempiin kehyksiin joissa sorsa pääosassa ja sitten jonossa komeron oveen sillee alekkain, ne mun silmät vielä sietää [:-DD] pienemmät kehykset.

Kyllä tää mun touhu on  [NUT] hommaa!
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 - klo:17:24 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #77 : 23.07.08 - klo:17:28 »

Pitänee ostaa valokuvia varten tälläinen   [:-)]  eikä varmaan maksa paljoo [:-)] [:-I] Siis ruokapöydän kokoinen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #78 : 23.07.08 - klo:17:28 »

Marle, sorsat tietysti kylppäriin! Sinnehän sopii sininen ja muutenkin vesielementti! :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #79 : 23.07.08 - klo:17:30 »

Marle, sorsat tietysti kylppäriin! Sinnehän sopii sininen ja muutenkin vesielementti! :-))

Ne raukat käppyröityis, ne kun ei taida pitää vedestä, sen sortin sorsii [:´((] [:-DD]
Ja mun on nähtävä ne usein :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #80 : 23.07.08 - klo:17:34 »

Sun pitää käydä usein vessassa. [:-DD] Totta, että ne voi siellä kostua...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #81 : 23.07.08 - klo:17:37 »

Pitänee ostaa valokuvia varten tälläinen   [:-)]  eikä varmaan maksa paljoo [:-)] [:-I] Siis ruokapöydän kokoinen.

ei auennu linkki. [:-(]

mut tunti sitten mun piti sanoo, että ikkunoiden jälkeen sun pitää sitten vaan ostaa semmonen flippikansio, semmonen aika iso, niinku julistekaupoissa... :-))
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #82 : 23.07.08 - klo:21:20 »

Aivan upeita tauluja teillä kuvaajilla.
Hienoa että saitte upeita kuvianne raameihin. Kaijan ja Pasin kinksutaulut tosi upeita. Niin kultaisele linnulle sopii hyvin kultainen kehys :-))

Mutta sanokaas mikä lasi/pleksisysteemi sopii parhaiten peittämään vanhan ison kattoikkunan sisällä? Sen pitäisi olla
suhteellisen kevyt, himmeää tai mattaista. Onko kellään kokemuksia onnistuneesta ratkaisusta? [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #83 : 23.07.08 - klo:21:25 »


Mutta sanokaas mikä lasi/pleksisysteemi sopii parhaiten peittämään vanhan ison kattoikkunan sisällä? Sen pitäisi olla
suhteellisen kevyt, himmeää tai mattaista. Onko kellään kokemuksia onnistuneesta ratkaisusta? [:-I]
Savuharmaa plexi  [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #84 : 23.07.08 - klo:21:31 »

Ollaan samoilla jäljillä, eli pleksi. Väriä pitää miettiä. Toisaalta valoa saisi tulla läpi. Katto on muuten aika tumma ja erikoinen; kuparia alla ja päällä tummanvihreitä levyjä joihin käsinmaalattu kullanvär "kiemuroita". Ei varmaan toista samanlaista ole olemassa :-O :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #85 : 29.08.08 - klo:11:53 »

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvat kehyksiin
« Vastaus #86 : 29.08.08 - klo:16:04 »

Jahas, ja kuva ei siis ala kupruilemaan liiman päällä [:-I]  Mutta jos toimii niin näppärä systeemi, ei kuva laseja tartte (itse otin melkein kaikista raameista lasit pois), ellei sitten pelkkä huoneilma (kosteutta, kuivuutta) vaurioita valokuvaa. Oikeastaan, voisin liimatakin kuvat kehyksien mukana tulleisiin pahveihin suoraan kiinni tuollaisella liimalla [;-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.