Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Eilen oli havaintorikas päivä!  (Luettu 442 kertaa)

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Eilen oli havaintorikas päivä!
« Vastaus #15 : 14.09.06 - klo:23:42 »

Tänään taas illansuussa olin Päijänteen maisemissa vesilintuja katselemassa ja kaksi (suosikkiani)kuikkaa tuli kuin tilauksesta esittäytymään,samoin merimetso piti oikein kunnon sukellusnäytöstä minulle.Silkkiuikkkuja,isokoskeloita,härkälintu ja metsä-sekä kanadanhanhia oli kymmeniä.Muutama metsäkirvinen,tikli,peippoja ja järripeippoja näkyi,ettei taaskaan ihan tyhjin käsin kotiin tarvinnut tulla.Muutaman herkkutatinkin sain samalla reissulla,että taasen kannatti luontoretkeily.

Tuollaiselle reissulle sitä lähtisin minäkin mielelläni  :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Eilen oli havaintorikas päivä!
« Vastaus #16 : 15.09.06 - klo:06:48 »

Ei ole näkynyt kuikkia kuin elokuussa Saimaalla... [:-)] Livistivät kuvasta, mokomat !
Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Eilen oli havaintorikas päivä!
« Vastaus #17 : 23.09.06 - klo:17:19 »

Tänään oli hieno lintupäivä minulla, kymmenen tunnin tarkkailulla näin mm. 120 mustalintua, 9 pilkkasiipeä, 78 sepelhanhea, merimetson, 14 valkoposkihanhea, 2 tiklia (elis!), 72 niittykirvistä ja 3 pientä valkoista kahlaajaa jotka oli varmaankin pikkusirrejä  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 061
  • Lahti
Vs: Eilen oli havaintorikas päivä!
« Vastaus #18 : 24.09.06 - klo:22:03 »

Hienot olivat Kahlurin eiliset havikset... [:-)]
Meikä näki tänään kanahaukan,käpylintuja,kuikan,harmaahaikaroita 2.Ja mikä iloisesti yllätti kottaraisia oli puhelinlangoilla mielettömät määrät.Silkkiuikkujakin oli aika isoja määriä Päijänteen vesistössä.Pajusirkkuja,vihervarpusia oli myöskin isoja parvia...pyrstötiaisia kaipaan.......
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Eilen oli havaintorikas päivä!
« Vastaus #19 : 25.09.06 - klo:20:06 »

Nuo linnut oli muuten Päijänteellä nähty  [:-)] Olitko telkkinen käynyt Asikkalan Kailassa kun siellä on ollut hurjasti silkkiuikkuja..
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.164 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.