Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kesä ja hyönteiset  (Luettu 99 kertaa)

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Kesä ja hyönteiset
« : 28.07.08 - klo:19:34 »

Hyönteisten vähyyttä on epäilty jopa "syytetty" siitä ettei marjasadosta tule hyvä. Minulla on ollut aivan riittävästi kuvattavia hyönteisiä, paitsi etten pistepirkkoja ole kohdannut kuin yhden?

Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Kesä ja hyönteiset
« Vastaus #1 : 28.07.08 - klo:23:25 »

Meillä ei ainakaan ole ollut hyönteisiä tarpeeksi paljon.
Minä olen joutunut pensselin kanssa nu....maan noita pensaita ja puita, mutta siitä huolimatta ei uutta sato ole luvassa.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kesä ja hyönteiset
« Vastaus #2 : 29.07.08 - klo:10:00 »

Harmillista että Riston pensselin kanssa nuohoaminenkaan [:-DD] ei ole auttanut. Pölyttävien hyönteisten esiintyminen on varmaan tänä vuonna ollut paikkakohtaista, jossain niitä on ollut ja toisaalla taas ei.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kesä ja hyönteiset
« Vastaus #3 : 29.07.08 - klo:11:33 »

Hyönteisiä on todella vähän, kaikenlaiset kärpäset ja koppikset puuttuu, niitä on vähän, harvakseltaan. Tosin leppiksen toukkia ja aikuisia on nyt näkynyt aika normaali määrin. Ei ole päiväperhosia, ei liioin mittariperhosiakaan, ovat kadoksissa, vain yksittäisiä perhosia näkyy lähinnä satunnaisesti.
Kyllä mäkin olen joutunut mehiläisenä häärimään kukkien ja kasvien kanssa. Mutta mehiläisiä on mielestäni näkynyt aika hyvin, ehkä normaalin verran.
Ei niitä marjojakaan paljoa tule, ei ainakaan mustikoita, mutta liene alkukesän pakkaset saattoi viedä niiden kukat.
Kirjattu

JTR

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 566
Vs: Kesä ja hyönteiset
« Vastaus #4 : 01.08.08 - klo:20:51 »

Melkeinpä joka päivä olen kuvannut hyönteisiä niin, että välillä on pitänyt lähteä lintujahtiin...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.161 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.