Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?  (Luettu 1159 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« : 09.08.08 - klo:15:02 »



Ensimmäiset kukat avautuivat, valjuja vielä väriltään.
Saa nähdä jaksaako kukkia kun myrsky pudotti köynnöksen seinältä lähes kaksinkerroin.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 277
  • Itä-Uusimaa
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #1 : 09.08.08 - klo:15:23 »

Mulla ei ole kelloköynnöstä, mutta sulla on tosi kaunis  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #2 : 09.08.08 - klo:16:15 »

Jestas on komia köynnös! Mulla on kahdessa köynnöksessä kyllä nuppuja, mutta ei auki ole ollut vielä yhtään. Kolmas on niin varjossa ettei kuki varmaankaan.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #3 : 09.08.08 - klo:16:19 »

Minulla tuntui tänäkesänä viihtyvän ihan hyvin kun kiipesi katolle asti. Sitten tuli tuuli ja kelloköynnöksen vei. [:-DD]
No ainakin joitakin varsia jäi ehjiksikin ja nuppuja kyllä on aikapaljon, saa nyt sitten nähdä moniko jaksaa aueta. Alku ainakin lupaava. [:-)]
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #4 : 09.08.08 - klo:19:48 »

Olin vähän myöhässä kelloköynnösten kanssa. Hitaasti nekin alkoivat kasvaa, kun meillä oli niin kylmää.
Niitä on minulla kahdessa ruukussa. Toinen on männyn juurella ja taimet huitelevat varmaan jo viidessä metrissä.
Kukkanuppuja en ole nähnyt; tokko näenkään tänä kesänä.....
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #5 : 10.08.08 - klo:10:16 »

Olen monena kesänä itse kasvattanut taimet eikä kertaakaan ole ehtinyt kukkia. Tänä keväänä ostin kaksi komeaa tainta Turun torilta.
Toisen annoin ystävälleni jolta saan aina perennojen taimia. Hänen kelloköynnöksensä on täynnä nuppuja mutta se ei ole kasvanut kovin suureksi. Minun oma köynnökseni kasvaa ja rehoittaa niin että koko talon seinä on peitossa mutta nuppuja ei ole kuin ehkä yksi mikroskooppisen pieni vähän kellahtava alku. Voi olla että sekin on kuivunut eikä vielä tänäkään vuonna minun kelloköynnökseni kuki.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #6 : 10.08.08 - klo:11:33 »

Eipä kuki vielä. Kylvin siemenet vasta huhtikuun lopulla ja niiden taimelle nouseminen oli hidasta. Nyt ovat jotain yli kolmimetrisiä. Nuppuja näkyy korkealla latvoissa. Ulkona olevissa on nuput vähän isompia, kuin parvekkeelle jättämissäni. Mutta taitaa nuppujen kasvattaminen kestää viikkoja ellei kuukausia, saapas nähdä milloin ehättävät kukkaan.
Kirjattu

Outi

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #7 : 22.08.08 - klo:17:15 »

Minä ostin parvekkeelle omani toukokuussa puolitoistametrisenä. Pituutta ei ole kasvanut kuin muutamasta versosta, mutta kukkinut on tasaisesti kesäkuusta saakka:) Meni tosi pian aivan punertavaksi koko kasvi, mitä ei ennen ole tapahtunut edes syksyllä. Kiva seurata, kun uudet nuput aukeavat suht hitaasti ja se kukan värinvaihto vihreä-lila on mielenkiintoinen prosessi. On muutama hyvä kuvakin, mutta en osaa lisätä niitä tänne kun en ole opetellut.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #8 : 22.08.08 - klo:20:57 »

Annulixin kelloköynnös on tosi upea. Minullakin on nyt tänä vuonna toiveita nähdä kelloköynnökseni kukkivan. Kiipesin katolle ja siellä oli kaksi komeata nuppua. Taitaa köynnös kasvaa kohti valoa ja tehdä nuput vasta sinne. Pihapiiri on vähän puustoinen ja siksi aurinko ei pääse paistamaan täydeltä terältä kukille.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #9 : 23.08.08 - klo:07:01 »

Yksi köynnökseni kukkii, sen varret kiipeilevät pitkin seinää. Toinen aloittaa kukintaansa. Ovat alkaneet muuttua syysväriin punaiseksi.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #10 : 23.08.08 - klo:11:28 »

Mun kellokäynnöksen nuput ei ole liiemmin kasvaneet, mutta lehtiä ja rönsyjä kasvattaa  lisää. Kun niin paljon on lehtiä, niin en niitä kukkia edes ton pöheikön seasta huomaiskaan.  Jostain luin, että liika lannoitus lisää sen rehevyyttä, ja hidastaa sen kukkimista, joten mun kelloköynnökset ovat tästedes dieetillä.
Eka kertaa kokeilin kasvattaa sitä ja taitaapa jäädäkin vaan kokeiluksi.
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #11 : 23.08.08 - klo:12:08 »

Ei kannata lannistua, kukinta kyllä palkitsee vaivan. :-))
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #12 : 31.08.08 - klo:07:20 »

Ei kukan kukkaa, mutta vartta sitäkin enemmän.
Ajattelin talvettaa sen kellarissa; varmaan pitää leikata, sillä ei tuota männyn rungosta irti saa  [:-)]

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #13 : 31.08.08 - klo:10:05 »

Oho, onpas korkealle kivunnut terttukaarinan kelloköynnös. Kivan näköinen, kun tuolleen männyn rungossa kasvaa.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Miten muiden kelloköynnökset 2008 ?
« Vastaus #14 : 11.09.08 - klo:20:06 »

Alkoivat vihdoinkin kukkia. Erikoinen tuo kukan väritys, kun ensin on ihan vaalea ja sitten parin päivän päästä violetti.  Näyttää kestävän ainakin jonkin verran hallaa.
Mun ekat kelloköynnökseni. [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.208 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.