Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D  (Luettu 858 kertaa)

Sus

  • Vieras
Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« : 05.09.08 - klo:18:39 »

Mesis keksi idiksen, Hymis lisäsi pyri... eiku Pyris lisäsi hymi... eiku Pyris lisäsi pyriöt [:-DD] ja minä lisäsin tekstit. [:-DD]  (juu ja pari kissankuvaa vaan ja sydänsilmät loppuun :-)) )


-----------------------




Kissan tie teiniäidiksi.

Oli synkkä ja myrskyinen yö. Kello oli kaksitoista, ulkona oli pimeää ja satoi ,syyskuu. Märkä asfaltti kiilsi katulamppujen valossa.

Istuin avoimen ikkunan ääressä harrastamassa pahettani, siis sauhuttelemassa cigarettea... Oli aivan hiljaista, lukuunottamatta sateen ropinaa. Istuskelin kaikessa rauhassa, pahaa aavistamatta, täysin omissa
aatoksissani. Kunnes SE tapahtui!

Aivan yhtäkkiä, noin sekunnin murto-osassa, minun ylitseni juostiin! Ponnahdus polven kautta olkapäälle, siitä takajaloilla salamannopea ponnistus ja suoraan kaaressa ikkunasta ulos! Pudotusta oli (onneksi) vain hieman toista metriä, kaari oli komea, ainakin kolme metriä. Ja JALOILLEENHAN ne kissat putoaa. En ehtinyt tajuta mitään, kun kissani jo loikki pitkiä loikkia      kadoten synkkään pimeään yöhön!    Kyllä oli valkovarpaisilla pumpulitassuillaan äänettömästi osannutkin hiipiä
taakseni. Minun mustavalkoinen norjalainen kaunotar.

No, ei siinä vielä kaikki. Minä TIESIN, että hänellä on juoksuaika! AAPUUVAA! Hän oli vasta vajaan vuoden ikäinen, eikä vielä leikattu. Arvasinhan minä mitä siinä tapahtuu! Kyllä minä olin ulkona ne kaduilla liikuskelevat kollit nähnyt. Mikä neuvoksi?!!! No kauaa ei nokka tuhissut: singahdin ylös ja ulos siltä
istumalta kissan perään. Niin kiire tuli, että SUKKASILLANI, vain punaiset villasukat jalassa, lähdin juoksemaan pimeään yöhön sateeseen märille asfalteille kissaa jahtaamaan! Siellä minä kerrostalojen väleissä koikkelehdin, mutta kissa koikkelehti paljon nopeammin     ,joten ei tullut mitään. Ei ku kotiin ja sukista puristamaan vedet pois.

Seurasi huolen täyttämä yö. Alue oli keskellä kaupunkia, kissa ei ollut ulkokissa ollenkaan, koskaan ei siellä ollut vapaana liikkunut. Vain hihnassa pihalla. Osaako se kotiin? Ettei jäisi auton alle, voi huoh...

Sitten poistui pimeys, tuli valkeus ja aukesi aamu. Ei kissaa.

Kunnes: Ennen puolta päivää se tapahtui. Hänen Majesteettinsa Arvokas Norjalaiseni kävelee ylväänä ja ryhdikkäänä rauhallisesti pihaportista sisään....... perässään..... KAKSI herrasmiestä! Toinen musta, siro, ei
kovin suuri, toinen pullea, paksuposkinen, suuri kirjava kolli. Herrasmiehiä tosissaan, saattoivat neidin oikein kotiovelle saakka.

Marraskuussa sitten eräs kaunis yö sain kuin sainkin seurata, kun tämä ent.
neiti, nyt kai sitten "rouva", synnytti kolme ihqu ihanaa, söpöä, lutuista
pikkukisua, joista yksi oli musta ja kaksi oli kirjavia. Yksi oli lyhytkarvainen ja kaksi pitkäkarvaisia kuten äitinsä. "Isät" olivat lyhytkarvaisia. Voi sitä onnea! Oi oi oi oi. Minä aivan mykkyrällä ja
kiemuralla noiden suloisten pakkausten edessä.  
Kyllä oli ilo seurata näiden palleroiden kehitystä! "Onni onnettomuudessa" oli se, että minä kyllä olin ehtinyt tehdä päätöksen, että yhdet pennut teetetään tällä kisullani. Hän nyt vaan päätti ajoituksesta ihan itse. No itsenäinenhän kissan kuuluu
ollakin. Hih.

Näin tuli Tiitusta teiniäiti, lyhytkarvaisen pennun pidin itselläni, hän on Kirsikka. [:36]

Sen pituinen se.

 :-))
« Viimeksi muokattu: 05.09.08 - klo:18:41 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #1 : 05.09.08 - klo:18:42 »

Voi, voi, mikä ihana tarina, ihanista ihaninn. Kiiiiiiiiiiiiitos!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #2 : 05.09.08 - klo:19:21 »

Kiitoksia, olipas ihana tarina! Näitä tällaisia pääsee joskus seuraamaan ja kokemaan.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 833
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #3 : 05.09.08 - klo:21:01 »

Voi KIITOS Sus!!! Tämä oli iiiiiiiiihana  [:36] [:36] [:36]
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #4 : 05.09.08 - klo:21:11 »

Olipas kiva tarina. Niin -että on siitä polttamisesta jotakin hyötyäkin  [;-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #5 : 05.09.08 - klo:21:15 »

 :-)) Niinpä. Pääsee kissat karkuun. Ja kotiin "yllätys" vattassa. :-))

Se Tiitun hiipiminen ja äkkihyppy oli kyllä uskomaton teko, en kerta kaikkiaan huomannut enkä kuullut yhtikäs mittään, oli hää ovela. :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 260
  • Itä-Uusimaa
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #6 : 06.09.08 - klo:10:03 »

 [:-)] [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 833
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #7 : 06.09.08 - klo:10:15 »

:-)) Niinpä. Pääsee kissat karkuun. Ja kotiin "yllätys" vattassa. :-))

Se Tiitun hiipiminen ja äkkihyppy oli kyllä uskomaton teko, en kerta kaikkiaan huomannut enkä kuullut yhtikäs mittään, oli hää ovela. :-))

Kisut ne osaa liikkua täysin äänettömästi  [:-)]. Vieläkin pitää sanoa, että oli hieno tarina, -ja vielä kaiken lisäksi tositarina  [:-)]. Ja Pyris se on oikea "pyriömestari"  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #8 : 06.09.08 - klo:10:27 »

Kiitoksia kaikille kommenteista. [:-)]

Se on tuo kisujen äänettömyys ja sukkeluus kyllä semmonen tekijä, joka varmaan aiheuttaa myös niitä kissojen karkaamisia ja katoamisia ja kulkijakissoja... [:-(] Kaikki ei varmaankaan ole hylättyjä - vaan karanneita... [:-I] Semmottinen ikävä puoli on asiassa.

Onneks Tiitu osasi, ja tuli, takasin kotiin. [:-)] Asuin puisessa paritalossa, kaupunkialueella se kuitenkin oli, kerrostaloja vieressä.
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #9 : 06.09.08 - klo:16:58 »

Olipa ihana tarina! [:-)] [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 808
  • ***Keiju***
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #10 : 06.09.08 - klo:18:11 »

Ihana, ihana tarina ja kivat, sopivat pyriöt kertomassa tarinaa. [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #11 : 06.09.08 - klo:22:06 »

Mä tykkäsin!  [:-)]
Vaikka suosittelenkin ehkäisyvalistusta teineille!  [8-)]

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #12 : 08.09.08 - klo:19:45 »

Tässä ketjussa oleva tarina löytyy nyt myös täältä:

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=1250.0

...otsikon "Muita pönttöläisjuttuja" alta.

 [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #13 : 08.09.08 - klo:20:08 »

Kivaa, Pyris, kun pistit Ilmoitusosaston "Vekenlinkkeihin"! Muistakaapa, että semmoinen osasto on olemassa. [:-)] Sieltä löytyy PALJON mielenkiintoista.


Tiesittekö muuten, tämä tavallaan liittyy aiheeseen, että: Kissa ovuloi parittelun jäkeen? Ilman parittelua ei ovuloi. Eli, on lähes takuuvarmaa, että parittelun jälkeen kissa saa pennut. Että sil viisiin, ihan eri lailla kuin ihmiskissoil... eikun ihmisnaar... eikun siis ihmisillä. :-))
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Kissan tie teiniäidiksi (pyriötarina) ;D
« Vastaus #14 : 08.09.08 - klo:22:02 »

Kivaa, Pyris, kun pistit Ilmoitusosaston "Vekenlinkkeihin"! Muistakaapa, että semmoinen osasto on olemassa. [:-)] Sieltä löytyy PALJON mielenkiintoista.


Tiesittekö muuten, tämä tavallaan liittyy aiheeseen, että: Kissa ovuloi parittelun jäkeen? Ilman parittelua ei ovuloi. Eli, on lähes takuuvarmaa, että parittelun jälkeen kissa saa pennut. Että sil viisiin, ihan eri lailla kuin ihmiskissoil... eikun ihmisnaar... eikun siis ihmisillä. :-))


En ole ikinä kuullutkaan. Onkohan muilla eläimillä noin?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.