Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Talviruokinnasta...  (Luettu 6688 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #135 : 17.04.09 - klo:15:58 »

Ei ole lopetettu vielä. Päinvastoin aluetta laajennettu.  :-))
Eli heittelen nyt lumenalta paljastuneelle alueelle auringonkukansiemeniä ja pähkinöitä.
Muuttomatkalaiset tankkaavat aina näin keväisin siinä. Nyt on jopa niitä kaipaamiani punatulkkujakin noin kymmenen yksilöä ihan päivittäin syömässä. Äsken juuri katselin kun oli vihervarpusia, peippoja punatulkkuja, viher- ja järripeippoja.
Talipalloissa käpytikka, automaatilla käyvät tiaiset. Kyllä se sitten viikon parin kuluttua ihan itsekseen vähenee tuo vieraiden määrä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 907
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #136 : 17.04.09 - klo:16:08 »

En ole vielä lopettanut, mutta vähensin kyllä tässä välillä kun oli niin lämmintä. Nyt saavat taas saman verran kuin talvellakin.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #137 : 17.04.09 - klo:22:11 »

Ruokinta jatkuu vielä, katsotaan nyt sitten koska alan vähentämään, ainakin vielä on ollut vilkasta ruokinnalla  [:-)]
Kirjattu

talitintti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 612
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #138 : 18.04.09 - klo:08:55 »

Ruokinta on nyt lopetettu. Jos pakkasia vielä tulee, niin linnuilla on kyllä vielä ruokaa naapurin ruokintapaikalla.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #139 : 18.04.09 - klo:18:06 »

Minä jatkan ruokintaa vielä jopa hieman lisäten. Eli ruokinta-automaatin alle hienonnan pähkinää sekä auringonkukan kuorittua siementä punarintaa, peippoja ja västäräkkejä ym. muuttajia varten.

Meillä on vielä ollut yöllä pakkasta. 
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #140 : 18.04.09 - klo:18:58 »

En lopeta vielä, on niin kylmää ja ruokinnalla lintuja enemmän kuin talvella  [:-)] . Kuorittu auringonkukansiemen tekee kauppansa  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 312
  • Itä-Uusimaa
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #141 : 20.04.09 - klo:08:40 »

"Eihän tuolta jäätyneestä maasta, mitään sapuskaa löydä.   [:-/]
Onneks löysin tälläsen rasvapötkylän "
  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #142 : 20.04.09 - klo:11:10 »

Minua huvitti jo meillä talipalloissa roikkunut punarinta, mutta että Minnillä kottarainenkin. Kiva tilannekuva Minniltä, ei kottista usein ruokinnalla näe. [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

pajunkissa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 406
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #143 : 20.04.09 - klo:11:45 »

Kyllä linnut ruokinnalta selvästi vähentyneet, mutta kylmän yön jälkeen tankkaajia on silti. Vihervarpuset ja urpiaiset ovat osin lähteneet ilmeisesti pohjoisemmaksi. Tiasia käy harvakseltaan, mutta järripeippoja on paljon ja muutama viherpeippokin. Mustarastas pistelee nopeasti ompunpuolikkaan. Pitänee itse syödä porkkanoita. Punarinta on pihapiirissä, mutta ei ole ruokinnalla käynyt. Kai sitä pitää "vielä yksi" siemenpussi hakea. On jo niin monta tuotu, että olis säkki kannattanut ostaa.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #144 : 20.04.09 - klo:12:04 »

"Eihän tuolta jäätyneestä maasta, mitään sapuskaa löydä.   [:-/]
Onneks löysin tälläsen rasvapötkylän "
  :-))

Voi kun nämä meidänkin parvi osaisi mennä tuonne talipallukoihin. Mutta vain maasta yrittävät löytää einestä.
Pensaiden juurilla lehdet lentävät kun siellä kottaraiset sekä mustarastaat ja räkätit yrittävät saada vatsan täytettä.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #145 : 20.04.09 - klo:12:06 »

Minua huvitti jo meillä talipalloissa roikkunut punarinta, mutta että Minnillä kottarainenkin. Kiva tilannekuva Minniltä, ei kottista usein ruokinnalla näe. [KIPPIS]

Tämä meidän punarinta on ilmeisesti se sama tuttu. Tulee heti läheiseen pensaaseen kun olen vienyt siileille murskattua pähkinää siilibaariin. Lopuksi aina varistelen hienompijakoisen pähkinämuhjun baarin vierustalle. Punarinta sitten heti tulee ne napsimaan.

Muuten ihanasti tuo punarinta jo hämärän tullen laulelee.
Kirjattu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #146 : 20.04.09 - klo:22:20 »

Viimeinen pähkinäsäkki, jonka ostin Pet Postista, on aika surkeaa. Paljon kokonaisia, kuivakoita pähkinöitä seassa. Eikä mulla riitä energiaa alkaa murskata niitä. Eli toinen automaatti ei ollut edes täysin tyhjä. Hyvin ovat siis lintuset pärjänneet reilun kaksi viikkoa.
Nyt on automaatit täytetty ja reilusti pähkinää on tarjolla myös fasuille ja harakoille puun alla.  [:-I] Kippasin sinne ne, joita tiaiset eivät olleet huolineet.

Vinkki, kaulitset vaan puukaulimella vaikkapa muovikassissa. Murskaantuu aika helposti  :-))
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 312
  • Itä-Uusimaa
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #147 : 21.04.09 - klo:15:12 »

Minua huvitti jo meillä talipalloissa roikkunut punarinta,

Täällä kans yks  :-))

Tässä surkea kuva, puniksesta, rasvapötkön kimpussa.

Yksi mustarastaskin on oppinut olemaan hetken pötkössä.
Kyllä se on yrittänytkin. Kivat sille  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #148 : 21.04.09 - klo:18:39 »

Viimeinen pähkinäsäkki, jonka ostin Pet Postista, on aika surkeaa. Paljon kokonaisia, kuivakoita pähkinöitä seassa. Eikä mulla riitä energiaa alkaa murskata niitä. Eli toinen automaatti ei ollut edes täysin tyhjä. Hyvin ovat siis lintuset pärjänneet reilun kaksi viikkoa.
Nyt on automaatit täytetty ja reilusti pähkinää on tarjolla myös fasuille ja harakoille puun alla.  [:-I] Kippasin sinne ne, joita tiaiset eivät olleet huolineet.

Vinkki, kaulitset vaan puukaulimella vaikkapa muovikassissa. Murskaantuu aika helposti  :-))
Kiitos vinkistä pia 58.  [:-)]
Itse olen muovipussissa vasaralla hakannut, ensitalvena olen viisaampi. Varmaan helpompi konsti ja siinä osa ei mene ihan "möhjöksi" kun taas jokunen jää kokonaiseksi.  Eli tasaisempi tulos.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Talviruokinnasta...
« Vastaus #149 : 03.10.09 - klo:16:07 »

Eilen hain Keravan Petpostista 25 kilon säkin kuorittua auringonkukan siementä. Hinta 60 euroa.
Meidän lintuyhdistyksen jäsenet saavat -10% alennusta, eli hintaa säkille jäi 54 euroa.

Säkki oli yllättävän iso. Mä olisin luullut, että 25 kiloa KUORITTUA mahtuu pienempään tilaan. Mun oli pakko kotona avata se heti ja varmistaa, että onko se varmasti kuorittua. Ja kyllä se oli!

http://www.petpost.fi/index.htm

Täältähän se löytyi viime talven hinta. Täytyy alkavalla viikolla käydä katsomassa, joko sitä olisi tarjolla!  [:-)]
 

Sivu luotiin 0.21 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.