Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18  (Luettu 3393 kertaa)

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #45 : 10.10.08 - klo:21:38 »

Pöllöjen syyssoidin ketjussa oli kysymys onko viheltäminen sallittua Pyhäjärvirallissa linjen houkuttelemiseksi,
lainaus TLY:n yleisistä rallisäännöistä:

Apuvälineet:
"Sallittuja ovat kiikarit, kaukoputki sekä taskulamppu tai muu valonheitin. Kiellettyjä ovat CD-soittimet, nauhurit, pillit ja vastaavat, lintuverkot ja muut pyyntivälineet. Kuuntelulaitteita saavat käyttää ne joukkueen jäsenet joilla on esittää lääkärintodistus kuulon olennaisesta huononemisesta. Ryhmän sisäisessä yhteydenpidossa on sallittu puhelinten käyttö. Ilman apuvälineitä saa matkia lintujen ääniä."
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #46 : 10.10.08 - klo:22:11 »

Tämä oli mukava tieto, mitä ei olla ennen edes ajateltu! :-)) Tänään onnistui nimittäin viheltely niin, että saatiin pöllö vastaamaan [:-)]
Olen tätä kokeillut usein ja nyt tärppäsi! Ja olen armottoman huono viheltäjä! [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #47 : 10.10.08 - klo:22:13 »

Tämä oli mukava tieto, mitä ei olla ennen edes ajateltu! :-)) Tänään onnistui nimittäin viheltely niin, että saatiin pöllö vastaamaan [:-)]
Olen tätä kokeillut usein ja nyt tärppäsi! Ja olen armottoman huono viheltäjä! [:-DD]

Ahaa, se pöllö taisi tullakin katsomaan mikä ihme siellä vinkuu ja pihisee ja koitti epätoivoisesti huutaa: Oo jo hiljaa  [:-DD] [:-DDD]
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #48 : 10.10.08 - klo:22:33 »

Tämä oli mukava tieto, mitä ei olla ennen edes ajateltu! :-)) Tänään onnistui nimittäin viheltely niin, että saatiin pöllö vastaamaan [:-)]
Olen tätä kokeillut usein ja nyt tärppäsi! Ja olen armottoman huono viheltäjä! [:-DD]

Ahaa, se pöllö taisi tullakin katsomaan mikä ihme siellä vinkuu ja pihisee ja koitti epätoivoisesti huutaa: Oo jo hiljaa  [:-DD] [:-DDD]

Just niin! :-)) Sillä ei tullut enää lähemmäs, vaikka haettiin cdsoitin ja varppariäänite! Lähti pois!
 [:-DD]

Mutta tässä onkin tarkoitus Pyhäjärvirallissa karkoittaa pöllöt pois kun ollaan saanu itse se hätääntynyt aito laji [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #49 : 10.10.08 - klo:22:37 »

Taskulamppujen käyttö pitäisi kieltää, tuntuuko mukavalta jos olisit pöllö istuit pimeässä puun oksalla ja taskulampulla alettaisiin häikäistä silmiä [:-(] [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #50 : 10.10.08 - klo:22:40 »

Taskulamppujen käyttö pitäisi kieltää, tuntuuko mukavalta jos olisit pöllö istuit pimeässä puun oksalla ja taskulampulla alettaisiin häikäistä silmiä [:-(] [:-(]

Pöllöjä se ei kuulemma tunnu häiritsevän. Enpä ole silti itse koskaan kokeillut, mutta nyt otetaan lamput mukaan ihan jo muutenkin! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #51 : 10.10.08 - klo:22:41 »

Kukas sen on pöllöiltä kysynyt  [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #52 : 10.10.08 - klo:22:45 »

Kukas sen on pöllöiltä kysynyt  [:-(]

No joo..ei ne osaisi vastakaan, mutta lentää voisi pois ..
En tiedä kuinka paljon niitä ralleissa käytetään. Minulle on sama koko taskulamput, en ole edes käyttänyt, mutta tiedän niitä käytettävän . Ei kai mikään ongelma?
Tuskin nytkään taskulamppu edes käytössä, ääni riittää kuitenkin ainakin mulle [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #53 : 10.10.08 - klo:22:48 »

Milläs silloin lentää kun on sokaistunut kirkkasta valosta [:-(]

Kaikki pönttöläis joukkueet tervetulleita omalle pihalle mutta myös oma joukkue pitää täällä pihalla taskulamput valot maahan suunnattuna [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #54 : 10.10.08 - klo:22:50 »

Milläs silloin lentää kun on sokaistunut kirkkasta valosta [:-(]

Kaikki pönttöläis joukkueet tervetulleita omalle pihalle mutta myös oma joukkue pitää täällä pihalla taskulamput valot maahan suunnattuna [:-)]

Taitaa olla jo valoisaa muutenkin kun pihaasi tullaan (Kiitos luvasta!) ja taskulamppu ei ole ongelma [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #55 : 11.10.08 - klo:16:37 »

Minä kun tunnetusti osaan erottaa olennaiset asiat epäolennaisista niin olen jo miettinyt, että olisiko kuuma kasvissosekeitto termospullossa hyvää evästä Ralliin? Lisäksi juustosämpylöitä ja päälle kuppi kahvia!  [:-P] [:26]

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #56 : 11.10.08 - klo:18:09 »

Minä kun tunnetusti osaan erottaa olennaiset asiat epäolennaisista niin olen jo miettinyt, että olisiko kuuma kasvissosekeitto termospullossa hyvää evästä Ralliin? Lisäksi juustosämpylöitä ja päälle kuppi kahvia!  [:-P] [:26]

 [:67] [:64]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #57 : 11.10.08 - klo:18:11 »

Minä kun tunnetusti osaan erottaa olennaiset asiat epäolennaisista niin olen jo miettinyt, että olisiko kuuma kasvissosekeitto termospullossa hyvää evästä Ralliin? Lisäksi juustosämpylöitä ja päälle kuppi kahvia!  [:-P] [:26]

 [:67] [:64]

NO????  [:-I]

Erkki K

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 705
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #58 : 11.10.08 - klo:18:16 »

Ja grillimakkarat mukaan! Aina on aikaa muutamalle makkaralle, ei tiedä vaikka kuukkeli lennähtäisi aavalta Pyhäjärven selältä osingoille! :-))
Kirjattu

jaTa69

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: 5. Pyhäjärviralli lauantaina 25.10.2008 klo 7-18
« Vastaus #59 : 11.10.08 - klo:18:19 »

Minä kun tunnetusti osaan erottaa olennaiset asiat epäolennaisista niin olen jo miettinyt, että olisiko kuuma kasvissosekeitto termospullossa hyvää evästä Ralliin? Lisäksi juustosämpylöitä ja päälle kuppi kahvia!  [:-P] [:26]

 [:67] [:64]

NO????  [:-I]

Vältän kuumia kasvisosekeittoja muutenkin ja ajatus siitä hautumassa esim. 6 tuntia termoksessa.... [NUT]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.