Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 12.10.2008  (Luettu 2029 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #30 : 12.10.08 - klo:12:38 »

no niin...nesteet ja renkaat vaihdettu...pikku koelenkki ja samalla katseleen josko lintuja näkyisi.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #31 : 12.10.08 - klo:12:43 »

Että takkuaa tämä viimeisen ison koulutehtävän tekeminen. Ryhmätyönä tehdään
ja sähköpostilla vaihdetaan ajatuksia. Toisaalta hyvä että jokainen tekee omassa rauhassa
työtä, mutta toisaalta siinä sitten tehdään päällekkäistä hommaa kun ei ole tehty
mitään selkeää työnjakoa. Olo just nyt on tällainen  [?] [NUT]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #32 : 12.10.08 - klo:13:40 »

Ihana, ihana ilma, aurinko paistaa ja on kaunista. Oli hienoa ratsastaa hyvä lenkki Lusialla ja nyt on päiväkaffen aika. Mä ostin eilen Arnoldsista sellasen boxitarjouksen, missä on kuus donitsii ja sit jionkun uutuuden, Spinnyn (törkeen kallis),mut kyl ne nyt kruunaa tän kavihetken! [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 294
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #33 : 12.10.08 - klo:13:49 »

Tinteen äitee jossain ketjussa muutama päivä aikaa sitten kertoi James Bondista ja nyt voi tehdä päätelmän että kohde olisi Kittilässä [:-P]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #34 : 12.10.08 - klo:14:05 »

Tinteen äitee jossain ketjussa muutama päivä aikaa sitten kertoi James Bondista ja nyt voi tehdä päätelmän että kohde olisi Kittilässä [:-P]
Siis toi keskiviikon 8.10. ketju. Oli ongelmia valokuvan otossa Sean Connerysta. Tääkö juttu [?] [:-I]?
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 294
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #35 : 12.10.08 - klo:14:09 »

Taitaa olla tuo keskiviikon ketjun juttu [:-DD]

Paistelee aurinko joten takaisin ulkoilemaan [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #36 : 12.10.08 - klo:14:10 »

En mennytkään tänään ulkohommiin, kun aloin tehdä omppuhilloa.

Tiedättekö, mitä kohtaa Suomen kieliopissa en käsitä? No sitä, että miksi ei voi sanoa että "aloin tekemään", kun se luontuisi suuhun niin hyvin, vaan on sanottava joko "aloin tehdä" tai "rupesin tekemään".
Tää ei mee mun kaaliin, ei sitten millään. Ihan nurinkurista.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #37 : 12.10.08 - klo:14:15 »

Yhdeltä seinältä tapetit liotettu irti.
Ruoka uunissa.
Pihalla niin tuttavallinen amppari, että jouduttiin pakenemaan sisätiloihin  [:-/]

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #38 : 12.10.08 - klo:14:28 »

Kävin Vuosaare kasalla ja  nähtiinpä 15 piekanaa pari hiirihaukkaa,varppareita ja kanahaukka.Pikkutirpoista punatulkkuja,tiklejä,rastaita ja tilhiä  [:-)]

Tosi hieno pyöräilykeli,aurinko paistaa ja linnut laulaa  :-))
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #39 : 12.10.08 - klo:14:43 »

Mesis, kaikkee voi sanoo ja kaikki on vaan saivarteluu. Mä ite tykkään "nätistä" kielestä, mut kun mietin jotain kielioppia, niin senkin on vaan keksinyt joku "ihminen", uskoo ken tahtoo, onks kaikki jees niinkui täs ulosannissa.  [:-)]
Oikeesti mä koulussa tykkäsin äidinkielestä( plääh, onks se suomenkieli) ja osasin hyvin jäsentää lauseita ja tykkäsin siitäkin. Nyt näin melkein kakskielisenä oon ihan seko, mutta miestä mä arvostan, sillä hän todella  hallitsee suomenkielen, ja pakkokin on, mutta että jaksaa olla kiinnostunut Lönrotia myöten! [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #40 : 12.10.08 - klo:14:43 »

Aurinko ihanasti edelleen ulkona paistelee 11 lämpöä.  [:-)]  Mukava runsaan 7km kävelylenkki koirulin kanssa osittain metsäpoluilla tehty ja heinäsirkat vielä matkanvarrella siritteli ja punarinnat tiksutteli muutenkin aikapaljon pikkutirppoja liikkeellä.
Jokin tumma perhonenkin pihapiirissä lenteli  [:-)] en vain kerinnyt läheltä näkemään, ajattelin että oliskos ehkä ollut neitoperhonen  [:-I]
Hetkenaikaa ruuansulattelua/päivänlehden lukua pönttöilyn ohessa  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 328
  • Itä-Uusimaa
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #41 : 12.10.08 - klo:14:47 »

Herttaiset 13 astetta ja auringonpaistetta  [:28]

Tuulee sen verran, että haravointia ei viitti pahemmin harrastaa.
Kottaraiset kokoontuu. Kait ne kohta lähteepi. Hyvää matkaa heille. Tulkaa taasen takaisin  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jaska

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #42 : 12.10.08 - klo:14:47 »

Mesis, hei ! Kuulema ne sen nykyisin hyväksyy, olen kysynyt äidinkielen opeilta ! ( Vaikkei sen mun suuhun sovikaan... :-O )
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #43 : 12.10.08 - klo:14:51 »

Mesis, kaikkee voi sanoo ja kaikki on vaan saivarteluu. Mä ite tykkään "nätistä" kielestä, mut kun mietin jotain kielioppia, niin senkin on vaan keksinyt joku "ihminen", uskoo ken tahtoo

Lisa, veit jalat suustani. Juuri näin olin ittekin tulossa sanomaan.

Uskon hallitsevani kieliopin kyllä aika hyvin, MUTTA, noteeraan sen vain JOS HALUAN. Kyl mää niin jäärä oon. Että sanon sillee ku huvittaa. (Jos on pakko kirjoittaa joku ihme virallinen juttu johonkin, niin kyllähän mä silloin toimin liikennemerkkien mukaan.) Kielitoimisto tehköön omia päätöksiään, että miten kieliopin liikennemerkit sijoitetaan. Pelkkiä ihmisiä. Eivät oo jumalia. Ainaskaan mulle!

Ugh. Olen puhunut.

terveisin
J. Äärä
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Sunnuntai 12.10.2008
« Vastaus #44 : 12.10.08 - klo:14:51 »

Jaska hei,onko yhtä oikein kirjoittaa sana ruoka monikossa, eli siis  ruuat ja ruoat? [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.068 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.