Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vanha negatiivi  (Luettu 391 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vanha negatiivi
« : 16.09.06 - klo:20:57 »

Sain tänään vanhan, melkein 50 vuotiaan negan. Niissä on kuvia joita en ole valokuvana koskaan nähnyt, eikä niitä ole koskaan valokuvina ollutkaan. Mitähän niiden kanssa kannattaisi tehdä? Haluaisin niistä kuvat, mutta saattavat vaatia "meikkausta". Jos vien ne tavalliseen valokuvaus liikkeeseen ne tietysti kuvaksi kehitetään, mutta käsittääkseni niitä ei siellä liiemmin muokkailla.

kuvissa iipa vauvana
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Vanha negatiivi
« Vastaus #1 : 16.09.06 - klo:20:59 »

Jos viet kehitettäväksi niin pyydä samantien cd:llekin. Sit vaan itse käsittelemään kuvia  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 171
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Vanha negatiivi
« Vastaus #2 : 16.09.06 - klo:21:00 »

Ensin kannattaa varmaan teettää liikkeessä kopiot ilman kikkailua tai ainakin varmistaa ettäkuvia teetettäessä negatiiville ei tapahdu mitään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Vanha negatiivi
« Vastaus #3 : 16.09.06 - klo:21:15 »

Kiitti Puppu ja Jarmo! Heti maantantaina fotoliikeeseen.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Vanha negatiivi
« Vastaus #4 : 16.09.06 - klo:22:00 »

iipa, kyllä on kokemusta, miten hyvin vanhoista ja ränsistyneitä kuvista osaavat tehdä siistit versiot vanhaan tyyliin.
Itse menen heti, kun ehdin, ikivanhan Näpsä-laatikkokameran kanssa fotariin ja pyydän siihen rullan. Haluan kokeilla , miten sillä nykyään kuvien ottaminen onnistuu. Jos jotain kivaa saan aikaseksi , laitatan myös Cd:lle ja ehkä esille tänne foorumiinkin.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Vanha negatiivi
« Vastaus #5 : 25.09.06 - klo:19:25 »

Olen onnesta mykkyrallä, sain valokuvat tänään ja cd:n, jonne on tallennettu. Minulle ainutlaatuisia kuvia.
cd:ltä on muokkaillut ja tulostanut. Kyllä ovat vanhat mustavalkokuvat laatutavaraa.
Kiitti hyvistä neuvoista.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.235 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.