Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lintujen "hinnat"  (Luettu 2142 kertaa)

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #60 : 24.10.08 - klo:16:22 »

Kaijan juttuun liittyen seuraava kevennys.
Mies oli nukkumassa, ikkuna oli auki ja minä kun tulin pimeään makuuhuoneeseen valkoinen kissa istui ikkunalla sisälle tiiraillen.
Arvatkaapa vaan kumpi pelästyi enemmän :-)) Kissa lähti, minä jäin  :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #61 : 24.10.08 - klo:19:37 »

Jäitä pönttöön kaverit... laulaen: "vain hieman rauhaa ja rakkautta, mä tänne toivoisin enkä suotta"
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #62 : 24.10.08 - klo:19:37 »

Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #63 : 24.10.08 - klo:19:43 »

Joopa joo !
Kirjattu

maketzu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 137
  • Muistathan liittyä foorumilleni myös :)
    • Leffainfo
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #64 : 28.10.08 - klo:00:30 »

Ihan tuohon kissojen lintujen pydystelyyn, niin eikös se ole oikeastaan ihan normaalia ja luonnollista luonnon lakien määräytyvää homma? Luonnossa kun eläimet syövät toisiaan. Valitettavaa mutta tosiasia.

Ja taitaa olla kyllä niin, että ihminen on yleensä se pahin peto maan päällä  [:-(]
Kirjattu
http://leffainfo.net/forum  leffoista ja TV-sarjoista keskustelua ja niihin liittyvää. Tervetuloa.

http://makevaario.net  Akvariosivustoni, jossa esittelen altaani, akvaariotietoa löytyy jne. Vastaathan kyselyyn.

Tipi

  • Vieras
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #65 : 28.10.08 - klo:22:34 »

Ihan tuohon kissojen lintujen pydystelyyn, niin eikös se ole oikeastaan ihan normaalia ja luonnollista luonnon lakien määräytyvää homma? Luonnossa kun eläimet syövät toisiaan. Valitettavaa mutta tosiasia.

Ja taitaa olla kyllä niin, että ihminen on yleensä se pahin peto maan päällä  [:-(]

Luonnonlakien mukaista hyvinkin, mutta Suomessahan kuuluu kissojenkin elää Suomen lakien mukaan, ei luonnon. Haltija on velvollinen valvomaan, että niin tapahtuu.
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #66 : 31.10.08 - klo:19:49 »

Vitsi mä melkein missasin tän keskustelun  [:-P]

Olen aina yhtä ymmälläni kissaihmisten ajattelemattomuuden edessä  [?] Minkä ihmeen erityisoikeuden kissa ansaitsee pelkän saalisvietin vuoksi ? Mikä etuoikeus sillä olisi tappaa toisia eläimiä kuin esimerkiksi koiralla ? Koirallakin on saalisvietti ja useilla myös tappamiseen riittävä vietti, mutta koirat koulutetaan tai pidetään kytkettynä. Onkin mielenkiintoinen ajatus millaista villinlännen meinikiä täällä olisi, jos suhteessa irtokissoihin alkaisi olla irtokoiria  [NUT]

Ystäväni on kissaihminen sekä eläinsuojelussa (kissan) mukana. Hän myös ihmettelee usein nykypäivän holtittomia kissan omistajia. Kyllähän se tuntuu olevan kaukana tosi rakkaus lemmikkiään kohtaan, kun pistä sen aamulla ovesta pihalle....katsoo sitten onko sillä käynyt hyvä vai huono tsäkä ja tuleeko se kotiin vai onko jäänyt auton alle. Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa tuota koiraakaan ovesta ulos pärjäämään itsekseen.........Ei edes siksi, että koirani olisi iloinen ja saisi luontonsa mukaan metsästää vapaasti, kun metsästyskoira on.......
- täällä sateessa pohdiskelen aikani kuluksi minäkin -





Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #67 : 31.10.08 - klo:20:17 »

Ihan tuohon kissojen lintujen pydystelyyn, niin eikös se ole oikeastaan ihan normaalia ja luonnollista luonnon lakien määräytyvää homma? Luonnossa kun eläimet syövät toisiaan. Valitettavaa mutta tosiasia.

Ja taitaa olla kyllä niin, että ihminen on yleensä se pahin peto maan päällä  [:-(]

kissa on lemmikki ei villieläin eli ei kuulu luontoon!
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #68 : 31.10.08 - klo:20:36 »

Siitä olen tasatarkkaan yhtä mieltä, ettei kisulla ole turvallista olla ulkona. Samoin kisun hylkäämisesta, lain mukaan kissan hylkääminen ja heitteillejättö on rangaistavaa. Vihamielisten ihmisten ja liikenteen lisäksi sitä uhkaavat ulkona monet vaarat, sairaudetkin.

Mutta jos väännetään kättä kumpiko aiheuttaa enemmän haittaa ympäristölle kissa vaiko koira. Niinkuin ihmisen kannalta katsoen, niin minun mielestäni koira.
Niiden jätekasoja on jalankulkuteiden reunat väärällään, vaikka lain mukaan ne pitää siivota sakon uhalla pois hoidetuilta alueilta. Kaikki eivät sitä ikävä kyllä tee.
Teillä ja poluilla vastaantullessa koira hyppää kohti ja sotkee kuratassuilla vaatteet, räyhää vasten kasvoja, taluttaja vain hymähtää.
Siinä säikähtää ihan perusteellisesti rauhallinen luonnossa liikkuja.
Koirien haukunta häiritsee etenkin kerrostaloasukkaita päivällä ja joskus yölläkin. Niitä ulkoilutetaan yömyöhään, ne räyhäävät ikkunan alla.
No, koirat on koiria. Mutta eihän nekään saisi haukunnallaan häiritä muita.
Kissaa on vainottu aina, milloin mistäkin vähäisemmästäkin syystä, mutta aina on myös niitä jotka sitä rakastavat.
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #69 : 31.10.08 - klo:20:40 »

Meinasin olla kommentoimatta tätä aihetta, mutta nyt pitää puolustaa koiria.
Tiedän kyllä että kaikki koirien omistajat eivät huolehdi koirien jätöksistä, mutta vapaana
olevat kissat voivat tehdä jätökset ihan mihin vaan, esim. lasten hiekkalaatikolle yms.
paikkohin mihin koirat valvottuna eivät mene. Ja mitä tulee ympäristöhaittoihin, niin koiran ja kissan
jätöksiä pahempana pidän kaljapulloja, karkkipapereita yms. mitä kaikkea vastaan tuleekin.
Ja vielä.... mun seinänaapurin lapset ihan taatusti pitävät kovempaa meteliä kun mun koirat  [NUT] [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #70 : 31.10.08 - klo:20:44 »

Mutta jos väännetään kättä kumpiko aiheuttaa enemmän haittaa ympäristölle kissa vaiko koira. Niinkuin ihmisen kannalta katsoen, niin minun mielestäni koira.
Niiden jätekasoja on jalankulkuteiden reunat väärällään, vaikka lain mukaan ne pitää siivota sakon uhalla pois hoidetuilta alueilta. Kaikki eivät sitä ikävä kyllä tee.
Teillä ja poluilla vastaantullessa koira hyppää kohti ja sotkee kuratassuilla vaatteet, räyhää vasten kasvoja, taluttaja vain hymähtää.

Tuskinpa vika on koirassa, vaan eiköhän se näissä tapauksissa ole siinä talutushihnan toisessa päässä.  [:-I]

(pitäisiköhän siirtää tämä keskustelu tuonne eläinosastoon... [:-I] )
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #71 : 31.10.08 - klo:21:21 »

Nää irtokissat ja koirankakkkajututhan on ihan ikuisuuskysymyksiä josta vois vääntää kättä vaikka ikuisuuden.

Mä rakastan kissoja ja koiria ihan yhtäpaljon. [:35]
(ihmisiä en aina niinkään)
Sitä vaan en voi sietää että nää irtokissat käy sotkemassa mun pihaa tai että koiran ulkoiluttajat päästävät koiransa mun pihalle tekemään tarpeensa kun itse vaan kääntävät selkänsä eivätkä ole huomaavinaan kun hakkaan rystyset valkeina ikkunaa.

Mutta vikahan ei ole kissojen tai koirien vaan ihmisten.

Luonnoneläimet on ihan tervetulleita pihalle,vaikka tekeehän nekin tuhoja,jänikset syö omenapuita,myyrät kukkasipuleita,linnut marjoja ja omenia jne.
Mutta ne tekee sitä selvitäkseen ja saadakseen ruokaa.
Kun siivoan linnunkakkaa ulkotuoleilta ja ikkunalaudoilta,mua ei harmita yhtään,itsehän olen ne pihalleni ruokkkimalla kutsunut,mutta kun kissankakkoja siivoan kasvimaaltani niin näen punaista. [:-//]

Mä en ikinä uskaltais laskea meidän kissaa ulos kun tässä on monta vilkasliikenteistä tietäkin mutta valitettavan moni näköjään uskaltaa [:-(]

Kaikenlainen roskaaminen tai yletön meluaminen,mikä haittaa mua mun kotona/pihalla on  ärsyttävää,oli kyse sitten irtokissoista,koirista tai naapurista.
Niin tai näin ihminen itsehän näissä syyllinen on välinpitämättömyydessään kun ei kunnioita toisen rauhaa ja omaisuutta tai välitä edes oman lemmikkinsä hyvinvoinnista.
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #72 : 31.10.08 - klo:21:26 »

Siitä olen tasatarkkaan yhtä mieltä, ettei kisulla ole turvallista olla ulkona. Samoin kisun hylkäämisesta, lain mukaan kissan hylkääminen ja heitteillejättö on rangaistavaa. Vihamielisten ihmisten ja liikenteen lisäksi sitä uhkaavat ulkona monet vaarat, sairaudetkin.

Mutta jos väännetään kättä kumpiko aiheuttaa enemmän haittaa ympäristölle kissa vaiko koira. Niinkuin ihmisen kannalta katsoen, niin minun mielestäni koira.
..................
Kissaa on vainottu aina, milloin mistäkin vähäisemmästäkin syystä, mutta aina on myös niitä jotka sitä rakastavat.


Minulla ei ollut tarkoitusta vääntää kättä  [:-I]
 Ihan vaan kysäisin niistä eritysoikeuksia ja miksi ne pitäisi olla ? Ei kissaa ole vainottu varmaan sen enempää kuin koiraakaan. Koira on vainon kohteena hinassa kulkiessaankin kuten huomataan...... Se ärtymys kissoja kohtaan vaan nousee sitä useimmin pintaan, mitä vähemmän kissan omistajat ajattelevat ympäristöä ja muita kanssaihmisiä sekä lemmikkinsä parasta.
 Ei kai täällä kukaan oikeasti vihaa tunne ...... kyllähän sekin sana tarpeeksi kiukkuisen joskus lipsahtaa itse kultakin  [:59]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #73 : 05.11.08 - klo:09:21 »

Kissa, koira vai rikottu kaljapullo, ei tarvitse miettiä, niin monta kertaa olen kironnut pulloja rikkovia idiootteja.

Omilta pihoilta ei ole kertaakaan löytynyt vieraan koiran kasaa,
mutta lukemattomia kertoja kissat on melskanneet kasvimaalla, hiekkalaatikolla, kukkapenkissä..
Periaatteessa minkä tahansa vieraan kotieläimen kasa omalla pihalla ärsyttää  [:-/]
Samoin kuin "postilaatikkokusettajat"

Täytyy silti muistaa, että eläin on siihen syytön, että emäntä/isäntä on idiootti.

Marle, oliko pahasti sanottu  [:-I]
Olen vaan monasti kironnut lasinsiruja tekevät ihmiset melko syvälle,
pyörän renkaat, koiran tassut eikä edes omat ohutpohjaiset kengät tykkää niistä  [:´(]
Tietty pitäisi kääntää toinen poski, ei kun rengas, et rikkokaa sekin  [:-DD]


« Viimeksi muokattu: 05.11.08 - klo:17:09 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #74 : 05.11.08 - klo:12:53 »

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.423 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.