Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lintujen "hinnat"  (Luettu 2136 kertaa)

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #75 : 05.11.08 - klo:17:15 »

Vaatikaa vaan koiranomistajina erikoisoikeudet koirien päästämiseksi vapaaksi, niin eipähän mummojen tai vaarien enää tarvitsisi lähteä kauppareissuille eikä lapsien mennä kouluun.

Titti, koiranomistajatko ajattelevat ympäristöä, muita kanssaihmisiä ja ihmisten parasta!   :-O
Pyh, ja kattia kanssa! [:-/]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #76 : 05.11.08 - klo:17:41 »

Mir yleistät nyt pahasti, mulla on yksi koira ja aina kiinni ja jätökset korjaan hoidetulta alueelta.
Ei hypi kenenkään päälle, haukkuu hiukan jos on asiaa.
Ei häiritse naapureita, on kysytty.
Kissoja on kolme, kaikki tyytyväisiä sisäkissoja vaan orava tai lintu heti suussa jos ulos pääsevät.
Ja pelkään että jäävät auton alle tai päätyvät ketun tms hampaisiin jos olisivat ulkona vapaana.
Enkä tykkäisi ajatuksesta että minun tekoni tappaisi lemmikkini  [:-I]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #77 : 05.11.08 - klo:17:52 »

Taisi joku muukin täällä yleistää kissanomistajia.


Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #78 : 05.11.08 - klo:18:02 »

Mä en kyllä jaksa tajuta, että millä oikeudella kissan omistajat katsovat olevansa lain yläpuolella?  [:-I]

Rönsyilee, mutta samaten jaksan ihmetellä vanhempia, jotka ostavat alaikäiselleen siideriä tai kirjoittavat tupakointiluvan riparille, vaikka Suomen lakien mukaan alkoholin/tupakan hankkiminen alaikäisille on rikos.

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #79 : 05.11.08 - klo:18:05 »

Täältä on yksi aamuinen viesti hävinnyt.
Mir, laitatko uudestaan sen linkin? En ehtinyt aamulla lukea sitä!  [:-)]

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #80 : 05.11.08 - klo:18:14 »

Joo, voinhan mä laittaa, poistin kun en ollut varma saako tään näin linkittää.
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #81 : 05.11.08 - klo:18:15 »

Kiitos!

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #82 : 06.11.08 - klo:13:34 »

Vaatikaa vaan koiranomistajina erikoisoikeudet koirien päästämiseksi vapaaksi, niin eipähän mummojen tai vaarien enää tarvitsisi lähteä kauppareissuille eikä lapsien mennä kouluun.

Titti, koiranomistajatko ajattelevat ympäristöä, muita kanssaihmisiä ja ihmisten parasta!   :-O
Pyh, ja kattia kanssa! [:-/]

Olen kovin pettynyt Pönttöfoorumin joidenkin ihmisten kirjoitetun ymmärtämisen tasoon.

Alunperinhän tämä koko juttu alkoi siitä kun kissa tappoi Kaijan pihassa tiaisen. Siitä johtuen minäkin komppasin Kaijaa siitä etteivät irrallaan liikkuvat kissat, toisten ihmisten lemmikit enää Suomen lain mukaan saa tulla toisten pihoille. Siinä ei ole enää kysymys edes paikallisista järjestyssäännöistä.

Sitten kuitenkin Pönttöläisistä jotkut ovat suorastaan ylpeinä esittäneet kissarakkauttaan hyväksymällä tuon lain rikkomisen. Jopa omalla kohdallaan.
Ja me olemme lintu foorumilla. Ihmetellä täytyy ettei yksikään laittanut likoon yhtään itkevää hymiötä (joita muuten kyllä viljellään) kun luki Tiinan antaman linkin surullista sisältöä.
Miljoonia ja taas miljoonia lintuja vapaana juoksevat kissat tappavat ympäri maailmaa.
Englannissa tutkimusten mukaan 27 MILJOONAA/ kesä. Ruotsissa 7 MILJOONAA vuodessa. Suomessa ei tutkimusta ole tehty, mutta arvellaan lukujen liikkuvan samoissa miljoonissa Ruotsin kanssa.
Kuka onkaan ylpeä lintufoorumin kissanomistaja joka päästää kissansa, joka pedoksi on tässäkin ketjussa jopa kissanomistajien taholta todettu, vapaana tekemään tihutöitään.
Kissathan eivät lemmikkeinä tarvitse sitä tappamista, saalistamista elääkseen kuten luonnon eläimet. Ja kyllä kissa tulee toimeen myös sisätiloissa. Ja on jopa onnellinen. Vai väittääkö joku että esimerkiksi Rouva Hömötiaisen kissat ovat jotenkin onnettomampia kuin esim. Mir'in kissat jotka ilmeisesti juoksevat vapaina.

Uskomaton väite myös että minua väitetään kissanvihaajaksi. Minua joka oikeasti pidän kaikista eläimistä.
Minua joka nostan sateella onkimadon pois pyörätieltä, siirrän karvamadon/perhostoukan tien sivuun koteloitumaan. Olen kuljettanut oravia, puluja, siilejä ja muitakin vahingoittuneita lintuja omalla kustannuksella lääkäriin.
Jätän pensaiden alustat hoitamatta jotta sammakoilla ja siileillä yms. löytyisi piilo- ja turvapaikkoja edes meidän pihalta.
Kuljetan hiirulaiset, (jotka pyydystän elävänä) metsälatojen suojaan jotta niillä olisi vielä mahdollisuus elämään tai ainakin hyödyttävät vaikkapa pöllöjä tai muita hiiriä ravinnokseen käyttäviä eläimiä. Eivätkä turhaan menetä henkeään loukussa ja sitten  vain roskikseen.
Minä kunnioitan elämää, on se miten mitätöntä hyvänsä.

Mutta se että toivon kissojen omistajien ymmärtävän mistä on kyse. Minä itken jokaista turhaa kuolemaa. Ja kissojen tekemät ovat aivan varmasti niitä.


Ja tuohon Mir'in kirjoituksen lainaukseen;
Kuka kumma on VAATIMASSA koiria vapaiksi? En ainakaan minä. Enkä moista vaatimusta tästä ketjusta löytänyt.   Päinvastoin !!!!!!! Ja miksihän pidät sitten kissoilla itsestään selvänä tämän erikoisoikeuden ?


Kuten aiemmin kerroin, minulla ON koira. Maailman ihanin otus(minun mielestäni). Se kulkee aina hihnassa. Ei pelottele mummoja ja vaareja. Taitaa olla päivastoin  [:-DD]
Ulosteet olemme siivonneet AINA.
Minäkin manaan särjettyjä pulloja kaduilla ja pientareilla. Viimeksi tänään. Manaan myös omistajia jotka jättävät koiransa jätökset teille ja pientarille. Mutta kyllä se niin on että se määrä koiria jotka vapaana juoksevat on hitu verrattuna kissoihin. (Meilläpäin nykyään on huomattavissa parannusta  [:-)] )
Varmaan vapaat koiratkin tappaisivat, mutta onneksi niitä irto-sellaisia on vähän.
Jokainen kissanomistaja menköön itseensä. Minäkin, koiranomistaja olen tehnyt niin. Onni ei tapa yhtään otusta.

Se näissä ketjuissa on hauskaa/itkettävää että aina se pääasia tahtoo unohtua.

Minä haluan puolustaa HEIKOIMPIA. Ja näin se menee. Huomaamatta hiillyn kun heikkoja mollataan/tapetaan. Ja tässä ketjussa ne ovat PIKKUISET LINNUT.


Ja kyllä, olen allerginen palkokasveille (oikeastikin). Ja nyt sellainen kohtalaisen iso on siellä nuuskuttimissa!!!!!
Syy siihen ei ole yksittäinen kirjoittaja täällä vaan yleinen, hyytävä hiljaisuus jopa tuon Tiinan laittaman linkin hirvittävistä luvuista. Ajatelkaa niitä kasoja joita noista tulee. Pieniä, kuolleita lintusia. Silmät sammuneet. Elämän liekki poissa  [:´((] [:´((] [:´((] [:´((] [:´((]. Ja MIKSI? Välinpitämättömyyden vuoksi.
Se minua kauhistuttaa että jos täällä Pönttöfoorumilla jossa pitäisi olla empaattisia ja rakastavia, pienempiään puolustavia ihmisiä, ei juurikaan kukaan edes kauhistunut noita lukuja. Miten sitten yleisesti. Eli lahtaus jatkuu.  On niin avuton olo.   

Ja ihan turha alkaa taas luettelemaan kuka/mikä muu tappaa lintuja/muita elukoita enemmän/samanverran. NYT on kyse turhista vapaiden kissojen aiheuttamista kuolemista.
Tehkää ketjut muista "tappajista" jos haluatte!

Ja tämän piti olla LINTUFOORUMI !

Tämä kirjoitus taitaa olla murun joutsenlaulu pönttöfoorumilla  [:´(]
Vaan en muuta voinut.

« Viimeksi muokattu: 06.11.08 - klo:13:40 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #83 : 06.11.08 - klo:13:54 »

Muru, kunhan pakkaset tulee niin sitten aletaan katsomaan taas sigoja, kaiketi ne silloin jo ruokinnan aloittaa [:-)] Niitä mä odottelen jo kovasti!
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #84 : 06.11.08 - klo:14:48 »

Marlen kevennys :-)) ja keväällähän katsellaan taas mustahaikaroiden pesintää.

Niin tosiaankin mun kisut ovat olleet sisäkissoja. Ulkoilutan välillä, kuljetan sylissä puhtaalle maa-alueelle (=ei koirankakkaa tms) ja usein myös autolla kauemmaksi ulkoilemaan ja valjaat on päällä ja hihna juu...
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 243
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #85 : 06.11.08 - klo:16:19 »

Täällä ainakin lopetetu linkkien lukeminen lähes kokonaan siinä vaiheessa kun huomaa että sisältö onkin ikävää, riippumatta koskeeko asia eläimiä vai jotain muuta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #86 : 06.11.08 - klo:16:32 »

Muru, ällös huoli, ei kaikki vaan mene kaikkien päähän vaikka miten yrittäs.
Pelastetaan me jatkossakin kastemadot lammikoista yms. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #87 : 06.11.08 - klo:19:26 »

Ainakin minun kohdalla "vaikeneminen" johtuu syystä, etten halua pistää lisää löylyy kehiin ja toivoisin, että tämmöisen "ikuisuuskysymyksen" vatvominen yksinkertaisesti loppuisi. Ei kivaa ei sit yhtään, kun aihe näin lähtee höyryämään.

 [:-I]

Ei vaa viitti eikä jaksa eikä halua.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #88 : 06.11.08 - klo:20:30 »

Ainakin minun kohdalla "vaikeneminen" johtuu syystä, etten halua pistää lisää löylyy kehiin ja toivoisin, että tämmöisen "ikuisuuskysymyksen" vatvominen yksinkertaisesti loppuisi. Ei kivaa ei sit yhtään, kun aihe näin lähtee höyryämään.
 [:-I]
Ei vaa viitti eikä jaksa eikä halua.

Samaa mieltä Susun kanssa, lopetetaan tämä, joka ei johda mihinkään, paitsi ehkä erään mukavan ihmisen poistumiseen täältä pöntöltä. Minä en ainakaan sitä halua, ja uskon monen pönttöläisen olevan kanssani samaa mieltä. Joten mietithän Muru vielä, ennenkuin teet lopullisen päätöksen...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #89 : 06.11.08 - klo:20:49 »

Älä vaa muru nyt sentään EROA! Mie oon niin tykänny susta aina. [:-)] [:-)] [:-)]

Mie kun asun kisujen kanssa (enää ikävä kyllä vain yhden [:-(] ) kanssa sen verran harvaanasutulla alueella, ni käytännön tilanne on varmaan erilainen. [?] [:-)]
« Viimeksi muokattu: 07.11.08 - klo:06:47 kirjoittanut Sus »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.309 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.