Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lintujen "hinnat"  (Luettu 2179 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #45 : 23.10.08 - klo:19:05 »

Juuripa sieltä eläinsuojeluyhdistyksestä ei niitä loukkuja saa. Ovat kaikki varattuina. Olenhan useammankin kerran soittanut ja kysellyt.
Jos olisi joku, joka osaisi rakentaa sellaisen, olisin valmis ostamaan itselleni.

Ei niillä eläinsuojeluyhdistyksessäkään ole niitä pilvin pimein. Aivan äskettäin kyseltiin, mutta ei ollut. Näiltä vapaaehtoisilta sain sitten yhden loukun lainaksi ja koko ajan pelkään, että sen joku rikkoo tai varastaa huvikseen.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #46 : 23.10.08 - klo:19:36 »

Onhan niitä kaupan kissanloukkuja, mutta ovat aika hinnakkaita, varsinkin jos on pelko häviämisestä tai rikkoutumisesta. http://www.megafoni.fi/ (sivun alaosassa)
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #47 : 23.10.08 - klo:19:47 »

Tässä ketjussa haiskahtaa kissavaino. [:-/]

Ei ole kysymys kissavainosta vaan oikeudesta itse päättää omasta pihasta.
Koita nyt mir'kin se ymmärtää.

Jos sinä mir nyt vihdoin vastaat kysymykseeni onko sinusta oikein että jos hankin vaikka
hevosen ja päästän sen sinun pihaasi syömään kukkiasi ja piippimään ja kakkimaan sinne,
olisiko se hyväksyttyä ? Lemmikki toisen pihalla siis.

Pointti on yksinkertaisesti se onko minulla oikeus määrätä omasta pihastani.
Olen sinne muodostanut ympäristön jossa siilit, oravat, puput ja linnut viihtyvät.
Minä haluan niin. Siksi meillä on isohko, puolivilli piha. Kyllä se on ihan tarpeeksi siisti kuitenkin.
Olen ajatellut että meidän pihamme on turvapaikka näille luonnon eläimille joita täällä
vielä jonkinverran liikkuu. Haluaisin sen pitää sellaisena.

Miksihän kukaan, tai melkein kukaan kissanomistaja, ei ymmärrä ettei minulla ole
yhtikäs mitään sitä vastaan että teillä on vaikka huone täynnä kissoja kunhan ne eivät
tule tänne tuhoamaan.

Voi miksi tästä tehdään tällainen asia ettei kukaan ymmärrä minua  [:´((]

Ja muistutanpa vain että meidän Onni oli vähällä olla ilman näköä kun kissa keväällä
hyökkäsi automme alta PIHALLAMME Onnin kuonolle. Onni meni auton alle haistelemaan ihmeissään ja siellä olikin kissa. Tietenkin se hyökkäsi kun tunsi itsensä uhatuksi. Vaikka ei Onni olisi mitään sille tehnyt.  Kyllä sydän hypähti kun Onni kiljaisi.
Onneksi osui vain kuonon sivuun kynsineen. Pelastui sentään näkö.
Kissa juoksi karkuun. Vieläkään en tiedä kenen kissa se oli. Mistä olisin mennyt lääkärikulut
hakemaan. Entä JOS Onni olisi vaikka sokeutunut.
Kissa oli ainakin Onnin kokoinen.

Siis pitäkää lemmikeitänne hyvänä. Hyvä esimerkki on Rouva Hömis. Hän pitää varmasti huolen omistaan. Ei päästä niitä vapaana juoksemaan. Siitä ei tule kuin surua puolin ja toisin.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #48 : 23.10.08 - klo:20:42 »


Jos sinä mir nyt vihdoin vastaat kysymykseeni onko sinusta oikein että jos hankin vaikka
hevosen ja päästän sen sinun pihaasi syömään kukkiasi ja piippimään ja kakkimaan sinne,
olisiko se hyväksyttyä ? Lemmikki toisen pihalla siis.

Heppa oliskin kiva meidän mökillä.  [:-)] Opettelisin ratsastamaan ja lisäksi saisin ilmasta lannoitetta kasvimaalle. :-))
Voisi vaan olla, että mun harrastus ja hupi jäisi lyhyeen, kun omistaja hakisi sen pois. [:-(]

Meidän mökkipihalla kulkee jatkuvasti vieraita kissoja. Ei se minua häiritse. Onhan ne joskus tehneet pentujakin meidän vintillä.
Naapurin kanit kävi syömässä mun istuttamani kesäkukatkin.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #49 : 23.10.08 - klo:20:47 »

 [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]


No, minä en asu ihan mökillä  [:11]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #50 : 23.10.08 - klo:20:53 »

Millä tavoin kissanloukku poikkeaa supiloukusta?
Tiedän nimittäin sellasen miehen joka tekee mitä vaan  [:-I]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #51 : 23.10.08 - klo:21:57 »

Kissanloukku on hyvä olla sellainen esim. fiilmivanerista rakennettu. Siis ei pääse vesi sisään eikä ole siitä sellaisesta verkosta tehty.
Meillä on supinloukku, joka on tehty jostain verkosta (siihen helposti kissan tassut repeää kun se tempoo itseään irti). Mutta se filmivanerista tehty on kestävämpi eikä siihen pikkutassu raappiinnu - "huonosti selitetty on huonosti ymmärretty" - sanoi aina mieheni ennen ja niinhän se on.

Mutta siis kissan loukun täytyy olla sellainen tiivis, läpinäkymätön, tarpeeksi pitkä matka loukun suulta sinne itse ansaan, että häntä ei jää loukun oven väliin.
Ja tarpeeksi herkkä, että aivan pienikin kissa pystyy sen loukun laukaisemaan.
Ei siis ihan helppo nakki!

Supinloukku on kaiketi tehty verkosta, jossa pieni kissa repii tassunsa hajalle. Eihän se varmaan ole kuolettavaa,mutta  ei ainakaan toivottavaa.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #52 : 24.10.08 - klo:06:39 »

Onhan niitä kaupan kissanloukkuja, mutta ovat aika hinnakkaita, varsinkin jos on pelko häviämisestä tai rikkoutumisesta. http://www.megafoni.fi/ (sivun alaosassa)

Valitettavasti tuo malli juuri on huono. Siihen repii itsensä ja lisäksi se näkyy "läpi" elikkä kissa on ihan paniikissa, jos tuollaisessa kauan joutuu olemaan.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #53 : 24.10.08 - klo:07:05 »

Kun loukkuun joutuu se naapurin kissa ja hän etsii sitä hätääntyneenä ties mistä asti, niin se loukutus on varma konsti hankkia itselleen hankakan naapurin maine.  Kun tai jos kyseessä on hoidettu kotikissa ja sä ruokit villejä luonnoneläimiä pihalla, niin ehkäpä naapuri alkaa myös hankalaksi ja keksii että villilintujen ruokinnasta on hänellekin haittaa. Lisäähän ruokinta pikkulintujen ohella myös pulujen ja varislintujen määrää aiheittaen siten häiriötä,  jyrsijät ja rotatkin voi siten lisääntyä ja voi aiheuttaa haittoja, naapureillekin.  Siis jos naapuri asuu kohtuullisen lähellä.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #54 : 24.10.08 - klo:11:10 »

Hömis, sääli ettei löydy kuvaa, varsinkin siitä laukaisumekanismista.
Helppohan tuollaisia runkoja on tehdä, tuli Kaitsu mieleen eikö hän käytä lintulaudoissa juuri tuota faneeria?
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #55 : 24.10.08 - klo:11:26 »

Kun loukkuun joutuu se naapurin kissa ja hän etsii sitä hätääntyneenä ties mistä asti, niin se loukutus on varma konsti hankkia itselleen hankakan naapurin maine. 

Niinpä tietysti! Se on hankala, joka ei halua vieraita kissoja pihalleen.  [:-I]
Ja koko ongelmaa ei olisi, jos kissanomistaja ei päästäisi kissaansa kulkemaan vapaana.



Meillä aikanaan Somerolla tuli yksi punainen kolli sisälle ikkunasta. Mä katsoin telkkaria ja yhtäkkiä tuli sellainen olo, että mä en ole yksin.
Ikkunalaudalla verhon takana makasi vieras kissa  [:67]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #56 : 24.10.08 - klo:11:32 »

Se ihan selkeesti vaistosi että tuolla pidetään kissoista [:-DD]  joten. sinne [8-)]  Leijoona se oli :-))
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #57 : 24.10.08 - klo:13:22 »

Se ihan selkeesti vaistosi että tuolla pidetään kissoista [:-DD]  joten. sinne [8-)]  Leijoona se oli :-))

Joo, mä olin silloin "kissaihminen". Kadullakin pysähdyin lässyttämään kissojen kanssa ja monesti ne lähti seuraamaan mua!  :-))

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #58 : 24.10.08 - klo:14:26 »

Kun loukkuun joutuu se naapurin kissa ja hän etsii sitä hätääntyneenä ties mistä asti, niin se loukutus on varma konsti hankkia itselleen hankakan naapurin maine.  Kun tai jos kyseessä on hoidettu kotikissa ja sä ruokit villejä luonnoneläimiä pihalla, niin ehkäpä naapuri alkaa myös hankalaksi ja keksii että villilintujen ruokinnasta on hänellekin haittaa. Lisäähän ruokinta pikkulintujen ohella myös pulujen ja varislintujen määrää aiheittaen siten häiriötä,  jyrsijät ja rotatkin voi siten lisääntyä ja voi aiheuttaa haittoja, naapureillekin.  Siis jos naapuri asuu kohtuullisen lähellä.


Voi hyvänen aika sinua mir  [:-I]
Yhä olet sitä mieltä että kissanomistajat saavat rikkoa lakia ihan tuosta vaan.
Ja he saavat aiheuttaa harmia ja surua naapurilleen. Mutta ei missään tapauksessa päinvastoin.
Mitä kun minä olen mieltänyt sellaiset naapurit "hankaliksi" jotka eivät noudata Suomen lakia
tässä kissa-asiassa.

On se nyt kumma että kissat ovat jotenkin poikkeus kaikessa  :-O

Sen lintujen ruokintaa vastustavan hankalan naapurin pitänee näyttää toteen että linnuista
on hänelle todella haittaa. Ja sitten kissaton naapuri loukuttaa kissan pari kertaa ja näyttää
toteen että lintuvihaaja naapuri rikkoo lakia  :-))

Muuten minä kun yhden kissan tunnistin, kävin aidantakuis naapurille juttelemassa. Me tulemme yhä hyvin toimeen. Hän ei sen jälkeen ole kissaansa päästänyt irrallaan ulos kuin lapset vahingossa yhden kerran.
Hänen koiransa on kova haukkumaan. Haukkuu ihanainen ikävissään ulkona koko päivät.
Naapuri siitä tuli meille kysymään että haittaako meitä.
Sanoin ettei haittaa lainkaan.

Että jos tietäisin kenen nuo kissat ovat, menisinkin ennen loukuttamista juttelemaan omistajien kanssa. Mutta se on ihan mahdotonta kun tässä on noita kerrostalojakin joista kisut ängetään ulos aamusta.

Mir taitaa olla lintujen ja lintujen ruokkijain vihaaja  [:-I]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Lintujen "hinnat"
« Vastaus #59 : 24.10.08 - klo:15:06 »

 Muru [:14].

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.328 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.