Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tälläista olen ajatellut...  (Luettu 309 kertaa)

talitintti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 612
Tälläista olen ajatellut...
« : 28.10.08 - klo:16:25 »

Olen siis alkanut suunnitella uutta digijärkkärin hankkimista. Se olisi vasta ensimmäinen järkkärini, joten ei sen mikään hypersuper ammattilaskamera tarvitse olla, mutta sellainen millä saa kohtuullisen hyviä kuvia. Järkkärin kuitenkin aion hankkia, koska saan tuttavaltani hyviä objektiivejä hieman halvemmalla kuin kaupasta. Tässä on eräs vaihtoehto jota olen miettinyt http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_450D/index.asp . Mahtaakohan tuo olla minkälainen (onko jollain kokemusta)? Onhan niitä vaihtohtoja paljon mutta tuo vaikutti ensisilmäyksellä hyvältä. Haluaisin sellaisen kameran joka sopisi hyvin luontokuvaukseen  [:-)].
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #1 : 28.10.08 - klo:17:11 »

No mun mielestä Canonin EOS-sarjan kamera on tietysti loistava valinta, koska meillä on itselläkin!  [:-)]
Kannattaa ennen ostopäätöstä varmistaa niiden tuttavasi objektiivien yhteensopivuus valitsemasi kameran kanssa!

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 256
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #2 : 28.10.08 - klo:17:24 »

Samaa mieltä kun Kaijakin, kannattaa tarkistaa että objektiivit sopivat ja toimivat uuden kameran kanssa. Kaikki vanhat objektiivity eivät välttämättä toimi uusien digikameroiden kanssa kunnolla vaikka sopisivatkin kameraan paikalleen.

Itsellänikin on vanha hyvä sigman macro joka sopii canonin eos kameraan hyvin ja joskus toimii, välillä tulee taas "error99" ilmoitus eli yhteensopivuus ongelma, no ainakin Canon on hyvä merkki  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #3 : 28.10.08 - klo:17:31 »

Osta ennemmin 40D. Hintaeroa ei ole kuin huntti [:-I] . Yllättäin mul on ko. härpäke [:-DD], niin ja Iihoolla kans [:-)]

Tuolla digicamera.net-foorumista löytyy paljon juttua asian tiimoilta.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #4 : 28.10.08 - klo:18:30 »

Tuo viimeinen lause vähän pisti miettimään... 40d on kyllä parempi kuin 450d...miksei myös käytetty 30d. Niitä saa jo melko edullisesti. Hyvä putki siihen, vaikka 100-400 mm "legenda" niin se on siinä. DC-kamerassa näkyi just olevan "legenda" myynnissä. (ai menikin jo...mut 30d näkyi olevan 450 euroa.)
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #5 : 29.10.08 - klo:12:43 »

eeei, kun suoraan 50D [;-)]
Kirjattu

talitintti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 612
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #6 : 31.10.08 - klo:18:11 »

Pitää vertailla canon 40d vs eos 450  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tälläista olen ajatellut...
« Vastaus #7 : 31.10.08 - klo:19:10 »

Osta 40d jos haluat kameran, osta 450d jos haluat "kameran". Näitä kahta en pistäis samalle viivalle ollenkaan.  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.265 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.