Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Katinretku ja jänövainaa  (Luettu 122 kertaa)

Pejumi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 245
Katinretku ja jänövainaa
« : 12.11.08 - klo:18:16 »

Hei

Eilen iltahämärissä oli nuori jänis jäänyt risteysalueella auton alla, ja kalmo oli jäänyt tien penkereelle metrin päähän kevyen liikenteen väylästä.
   Olin myöhemmin palaamassa kotiin, kello 22:en paikkeilla, ja Itä-Helsingissä satoi tuolloin reippaasti vettä.
   Hämmästyin kun huomasin ison valkean kissan olevan syömässä jäniksenraatoa. Aukealla paikalla ja kamalassa kelissä.
   Muistin myöhemmin kaverini kertoneen minulla vuosia sitten, että oli nähnyt kissan keräilemässä maantienvarresta kuolleita lintuja, en silloin asiaa enempää ajatellut, olin vain naureskellut kierrätystä harrastanutta kattia.
   Nyt vain tuli mieleen, että jos tämä pupuvainaa olisi ollut vähän pienempi, olisi katti taatusti ottanut sen mukaansa ja etsinyt kuivempaa murkinapaikkaa. Mitäs jos joku olisi silloin nähnyt kissan raahaavan hampaissaan jäniksenpoikaa. Eiköhän tuomio olisi ollut, että siinähän oli taas tappajakatti palaamassa murhatöistään.
   Taitaa olla, että osa kissojen kotiinsakin asti raahaamistaan ”lahjoista” on ikkunoiden, sähkölankojen tai liikenteen uhreja.
Kirjattu

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Katinretku ja jänövainaa
« Vastaus #1 : 12.11.08 - klo:20:18 »


Onkohan sillä valkealla isolla kissalla koti? [:-(]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.202 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.