Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kukonpyrstö  (Luettu 192 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Kukonpyrstö
« : 09.11.08 - klo:08:24 »

Hei, laitoin joskus kuvan tuosta kukasta, mikä on nyt ilmeisesti joku kukonpyrstö. Mulla on se tähän asti ollut ulkoeteisessä ja kukka näyttää voivan hyvin, mutta mutta. Nyt kun alkaa olla yöpakkasia, niin kai se on siirrettävä sisään. Tietääks kukaan, millaista hoitoa se vaatii? En löytänyt mistään puutarhasivuilta hoito-ohjeita.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Kukonpyrstö
« Vastaus #1 : 09.11.08 - klo:08:40 »

Onkohan kyse siitä kukonpyrstöstä, joka kuuluu kukonharjoihin? http://puutarha.net/index.asp?s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=545
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Kukonpyrstö
« Vastaus #2 : 09.11.08 - klo:09:04 »

Varmaankin kai,mä otan vielä siitä kuvan kohtapuoliin. Siis, onks se huonekasvi? Ostin sen ex tempore kerran, kun se oli hauskannäköinen. Syvän violetin kukat.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Kukonpyrstö
« Vastaus #3 : 09.11.08 - klo:09:20 »

Kukonpyrstöä käytetään kesäkukkana ja yksivuotisena. Täällä http://aggie-horticulture.tamu.edu/extension/newsletters/hortupdate/apr06/Celosia.html kyllä mainitaan että on perennakin jossain päin maailmaa. Eli saattaisihan se menestyä sisälläkin pitempään. Kannattaa koittaa  [:-)]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Kukonpyrstö
« Vastaus #4 : 09.11.08 - klo:09:31 »

Kiitos linkistä. Katotaan nyt miten se sisällä viihtyy. Eteisessä oli kyllä parempi valo ja kukka voi hyvin siellä.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Kukonpyrstö
« Vastaus #5 : 09.11.08 - klo:09:45 »

Ostin tän muuten aikoinaan Lidlestä ja se myytiin nimellä Kukonkannus. Aivan uusi tuttavuus mulle, mutta kiva tuttavuus. [:-)]

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.1 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.