Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Marjuli  (Luettu 573 kertaa)

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Marjuli
« : 14.08.06 - klo:22:00 »

Minä olen Marjuli. Kolmen aikuisen lapsen äiti ja kohta kolmen pienen mummi. Minulla on saksalainen mies, nimeltään Didi. Hän on myös pönttöläinen. Meillä on Mustikka-koira, joka nuuhkuttelee.

Aloitin lintujen tarkkailun tämän Pönttölän innostamana. Minulla on oma kamerapönttö, jossa on ollut kahdet pesinnät, sinitintit ja talitintit. En tunne vielä paljon lintuja, mutta opin sitä mukaa, kun niitä näen. Lintujen tarkkailu on valtavan mukavaa! Hissukseen oppii näkemään ja tunnistamaan niitä.

Luonto on aina ollut lähellä sydäntäni. Nuorena tuli vaellettua reippaasti Lapissa tundramaisemissa. Sevettijärveltä lähdettiin talsimaan ja tehtiin melkomoisia päivämatkoja. Silloin vielä kalastin. Nyt se on jäänyt pois harrastuksista. Kasveistakin olen aina tykännyt ja niitäkin yritän tunnistaa. Yhteen aikaan oli Toivo Rautavaaran "Miten luonto parantaa" -kirja "raamattuni". Keräsin yrttejä ja tein niistä vaikka mitä rohtoja.

Päätin päivittää taas tietojani:

Nyt olen viiden lapsen mummi. Kahden "Oma" ja kolmen mummi. Kuudes lapsenlapsi on tuloillaan.  [:35]

Meidän kamerapöntössä on ollut myös pikkuvarpusen pesintä kaksi kertaa!

Jatkan kertomustani myöhemmin, jos sopii... :-))

Päivitystä:

Lapsenlapsia on siunaantunut niin, ettei laskuissa pysy enää mukana. Mutta ihanaa olla mummi/Oma/grandma
Meidän kamerapönttö ei toimi. Pitäisi saada toimimaan...
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:19:58 kirjoittanut Marjuli »
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****
 

Sivu luotiin 0.239 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.