Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?  (Luettu 5368 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #15 : 05.02.09 - klo:09:43 »

No tietysti ns. "asialliset" gallupit kuten juuri tietokone tai valokuvausaiheiset voivat olla omissa osastoissaan. Tarkoitin lähinnä näitä leikkimielisiä gallupeja, kuten Minkälaista hattua käytät talvella-gallup yms.  [:-)]

Joo, ymmärrän. Ja leikkimielisiähän monet gallupit ovat olleetkin. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #16 : 05.02.09 - klo:09:51 »

Taitaa olla oma karsina tai kehä ihan hyvä näille keveille leikkimielisille leikeille, peleille, lauluille gallupeille ja mitä muuta..... sinne voisi siirtää...  [:-I]

nimim. vakavamielinen  koe, loiki, elä ja leiki Ole´    [:3] [:2]   [:57]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #17 : 05.02.09 - klo:09:56 »

Heh, oon nyt tarkkaan pyöritelly tätä päässäni [NUT] ja päätelmäni on se, että siis sanaleikkirimpsuja EI SAA ihmisten silmistä pois muuta kuin lopettamalla sanaleikit. Ja niitähän taas ei voi lopettaa, koska ihmiset tykkäävät niistä.

Itsehän olen lapsesta asti suorastaan rakastanut sanaleikkejä :-)) , mutta hiukan haastetta pitää olla. Ihan "yksinkertaisimmat" eivät oikein kolahda.

Jos oma osio perustetaan, tulee sinne vain kolme otsikkoa ja muuten tyhjää täynnä. Paitsi sitten jatkossa silloin tällöin ilmestyvät gallupit. Ja tietty, jos jatkossa joku keksii uusia leikkejä. Ai niin, ne mun yhdyssanaleikit ois toki siellä. Siis neljä otsikkoa+gallupit. :-))

Oonks selostanut tarpeeksi sekavasti? [NUT] :-))
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 247
  • Itä-Uusimaa
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #18 : 05.02.09 - klo:09:57 »

Mulle, ihan sama  [:-)]
Käytän kummiskin aina tota "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit. "
Siellä ne kaikki viestit näkyy, huolimatta siitä, että missä osiossa ne on.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #19 : 05.02.09 - klo:09:59 »

Mä oon miettinyt mikä KÄYTÄNNÖN ero tulis olemaan, jos oma osio perustetaan. Sen jälkeenkin sanaleikkirimpsut näkyvät kohdassa "tuoreimmat viestit" ja kohdassa "näytä viimeisen käyntini jälkeen tulleet viestit". Vapaa-keskustelu -alueelta poistuisi sanaleikit, eli käytännössä sieltä poistuu vain kolmisen (kolmeko niitä nyt pyörii...) otsikkoa, eikä muuta.

Ihmisillä voi nyt olla mielikuva, että ne rimpsut "poistuu silmistä" tällä konstilla, mut eihän ne poistu. [:-I] Kannattaa miettii tarkkaan... mut eiks se näin menisi? Aattelen vaan, ettei se uuditus nyt loppujenlopuksi ois turha, kun ei se Kaitsullekaan varmaan ihan pieni homma ole lisätä uusi osasto.

En siis ole ollenkaan uutta osastoa vastaan, mietin vaan mitä se käytännössä muuttaisi. [:-)]

Olen huomannut että eri ihmisillä on tosiaan erilaisia tapoja käydä pöntöllä [:-DD]. Susilla ja mulla näyttää olevan samanlainen tapa, että klikataan ensin aina kaikki lukemattomat viestit esiin. Mutta olen ymmärtänyt että aika monet menevät suoraan niihin osioihin joista ovat kiinnostuneita, esim. Linnut tai Muu luonto.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #20 : 05.02.09 - klo:09:59 »

Mulle, ihan sama  [:-)]
Käytän kummiskin aina tota "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit. "
Siellä ne kaikki viestit näkyy, huolimatta siitä, että missä osiossa ne on.  [:-)]

Sitä just tarkoitan. Ne näkyy silti siellä. [:-)] Ei pääse karkuun vaikka juoksis kovaa. :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #21 : 05.02.09 - klo:10:02 »

Olen huomannut että eri ihmisillä on tosiaan erilaisia tapoja käydä pöntöllä [:-DD]. Susilla ja mulla näyttää olevan samanlainen tapa, että klikataan ensin aina kaikki lukemattomat viestit esiin. Mutta olen ymmärtänyt että aika monet menevät suoraan niihin osioihin joista ovat kiinnostuneita, esim. Linnut tai Muu luonto.

Joo erilaisia tapoja tosiaan on.

Sitten taas, jos käyttää sitä tapaa, että avaa suoraan jonkin kiinnostavan osion, siellä eivät sanaleikit häiritse. Eikä ne paljoa häiritse Vapaa-alueellakaan, kun pitkät rimpsut on vain n. kolmen otsikon alla, ne jatkuvasti käynnissä olevat leikit. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #22 : 06.02.09 - klo:10:53 »

Nooh miten tämä etenee  :-))
                                            Tohtiiko enää leikkiä     [:75] [:22]

Lukutapani, menen suoraan sillä hetkellä kiinnostavaann ketjuun.
Olen muutaman kerran kokeillut tuota  "viimeisimmät viestit".... sieltähän tulee vallan maanmainiota sekametelisoppaa  [:14]   :-))   silti menen mieluummin suoraan jonnekin...... no jokainen tekee niin kuin itselle sopii tai mikä on tavaksi tullut

Heh, oon nyt tarkkaan pyöritelly tätä päässäni [NUT] ja päätelmäni on se, että siis sanaleikkirimpsuja EI SAA ihmisten silmistä pois muuta kuin lopettamalla sanaleikit. Ja niitähän taas ei voi lopettaa, koska ihmiset tykkäävät niistä.

Itsehän olen lapsesta asti suorastaan rakastanut sanaleikkejä :-)) , mutta hiukan haastetta pitää olla. Ihan "yksinkertaisimmat" eivät oikein kolahda.

Jos oma osio perustetaan, tulee sinne vain kolme otsikkoa ja muuten tyhjää täynnä. Paitsi sitten jatkossa silloin tällöin ilmestyvät gallupit. Ja tietty, jos jatkossa joku keksii uusia leikkejä. Ai niin, ne mun yhdyssanaleikit ois toki siellä. Siis neljä otsikkoa+gallupit. :-))

Oonks selostanut tarpeeksi sekavasti? [NUT] :-))

Sus ...... mitkä nämä kolme otsikkoa......  [:-I]   kuvittelin jotta kehään, häkkiin voisi uusiakin leikkiaiheita kehkeytyä leikkien, pelien yms, tiimoilta   [:65]
« Viimeksi muokattu: 06.02.09 - klo:11:04 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #23 : 06.02.09 - klo:11:00 »

Toivoin että aihe olisi aiheuttanut enemmän keskustelua ja olisin toivonut useammalta mielipiteen, kun kuitenkin varmaan jokainen on tästä asiasta jotain mieltä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #24 : 06.02.09 - klo:14:30 »

Mullekaan ei nyt täysin auennut toi Susin visio että siellä Gallupit/sanaleikit osiossa ei olis juuri mitään ketjuja. Olishan siellä vaikka kuinka paljon ketjuja jos kaikki ilmoille pulppuavat kyselyt, sanaleikit, leikkimieliset gallupit ym. laitettaisiin sinne.

Ja ainakaan mun tarkoitukseni ei ollut, kun tuon sanaleikki 2.1.2009 ketjun avasin, että sitä jatketaan ikuisuuksiin asti. Ne elää aikansa ja sitten ne saa painua unholaan, ainakin mun puolestani. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #25 : 06.02.09 - klo:14:46 »

Selitin siis tarpeeksi sekavasti. :-))

Juu, tarkoitin niillä kolmella näitä:

Yhdyssanaleikki
Sanaleikki 02.01.09
TA-VU-TUS-LEIK-KI

jotka pyörivät siis vakituisesti tällä hetkellä. [:-)]

Toisaalta, kertyyhän niitä gallupeita kyllä pikkuhiljaa kuitenkin ja vois olla ihan hyvä, että nekin näkyisi sitten kerralla, kun menee vaan sinne osioon. Ja onhan tuo meikän yhdyssanaleikkikin tällä hetkellä ollut aika "vakituinen". (Keksimisleikkejä en ookaan vähään aikaan pistany, oon unohtanu koko jutun. :-O Tai en oo keksiny uusia aiheita... [:-I] )

Eli kyllähän sinne varmaan kertyisi noiden kolmen lisäksi pikkuhiljaa muutakin. Ja leikinhaluiset löytäisi ne aina sieltä helposti.

Mutta siis se pointti, kun joitakuita ilmeisesti on hiukan häirinnyt nuo sanaleikkirimpsut, niin tämä konsti ei siihen auta, että ne ovat silmissä, jos selaa viestejä "tuoreimmat viestit" kautta tai "näytä viimeisen käyntini jälkeen tulleet viestit".

 [NUT] Että sinne päin. Voihan sen osion perustaa, ois ainakin kaikki tällaiset kerralla näkyvillä sitten, jos tahtoo. [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #26 : 09.02.09 - klo:11:01 »

Vastustaako kukaan omaa osiota näille?

Minusta tuo oma osio voisi olla ihan harkitsemisen arvoinen juttu.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 171
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #27 : 09.02.09 - klo:11:03 »

Ei vastusteta kunhan "hättrikkiä" ei sotketa leikkien joukkoon [:62] [:62] [:62]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 813
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #28 : 09.02.09 - klo:11:16 »

En vastusta minäkään  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Gallupeille, kysymys- ja sanaleikeille yms. oma osio?
« Vastaus #29 : 09.02.09 - klo:11:18 »

En vastusta. [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.178 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.