Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Rasvapötköjen narut  (Luettu 258 kertaa)

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Rasvapötköjen narut
« : 09.02.09 - klo:20:54 »

Juuri kuulin kurjan tapahtuman. Sinitintti oli jäänyt rasvapötkön naruun kiinni jalastaan ja menehtynyt siihen. Pötkö oli telineessä eikä siis roikkunut siitä narusta, vaan oli siellä telineessä niin, ettei ollut mistään  kiinni.
Nyt pitää aina katsoa, että mitään narunpätkiä ei jää noiden rasvapötköjen eikä pallojen kanssa lintujen ansoiksi.
Palloista ja pötköistä otan aina ne verkot pois. Onneksi olen sen pötkönarun aina sitonut telineeseen, jotta kurret ja varikset eivät varasta koko pötköä tai palloa kerralla. Olisi voinut muuten käydä omillakin telineilläni huonosti.
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 191
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #1 : 09.02.09 - klo:20:58 »

rasvatangot ja talipallot ovat kanaverkkoputkiloissa kiinni ja sitten kaupan vihreässä rautalankatelineessä, verkot aina pois ja roskiin, näin täällä [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #2 : 22.02.09 - klo:18:19 »

Minä myöskin otan kaiken pakkausmateriaalin pois niin talipalloista kuin noista pötkylöistäkin. Saksin siis myös narut pois.
Kummatkin tarjoan siinä lankatelineessä joita myydään talipalloja varten.

Aiemmin olen kuullut noista verkkoihin tarttuneista. En kylläkään tuohon pötkylään.
Mutta hyvä että on tullut toimittua oikein.

Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #3 : 22.02.09 - klo:18:43 »

Meillä tarttui sinitiainen talipalloverkkoon, mutta se pelastettiin. Tapahtumasta on nyt jo aikaa. Siitä lähtien olen poistanut verkot kaikista talipalloista ja pötköistä. Meillä talipallot on niissä metallitelineissä. Niihin kyllä pääsee harakat suht helposti, mutta kyllä lintujen turvallisuus on tärkeintä. [:-)] [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #4 : 22.02.09 - klo:20:44 »

Verkot ja narut poistan rasvatangoista ja talipalloista ja molempia herkkuja on tarjolla kaupan metallisissa talipallotelineissä  [:-)]
ja tänätalvena on jo seitsemäs kilon rasvapötkylä tipusilla menossa ja läskiä on myös tarjolla  [:-P] [:-)]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #5 : 23.02.09 - klo:22:01 »

Meillä kanssa sinitintti jäi noin neljä vuotta sitten rasvatangon naruun kiinni ja menehtyi. Siitä lähtien olen myös poistanut kaiken pakkausmateriaalin palloista ja rasvatangoista.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #6 : 27.02.09 - klo:21:10 »

Kaikki narut ja verkot olen tuon Pupun  tapahtuman jälkeen poistanut tangoista/palloista ja laittanut pallot/tangot telineisiin, niistäpä on tippein hyvä herkutella  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #7 : 02.03.09 - klo:13:08 »

Minäkin olen tämän moneen kertaan kertonut. [:-)] Meillä jäi sinitintti jokunen talvi sitten taliriipan verkkoon kiinni jalastaan, onneksi huomasin sen melkein heti ja Repe sai kynsisaksien avulla nailonlangan poikki ja sinitintti pääsi pälkähästä. Sen jälkeen olen aina irroittanut kaikki verkot talipalloista, ja rasvarankoja ei tietenkään laiteta niihin mukana tuleviin verkkopusseihin.
Minusta talitanko on kätevintä laittaa metalliverkkoputkilon sisään, silloin sitä ei saa isommat linnut ainakaan kokonaisena mukaansa. Jos ei ole valmista metalliverkkojuttua niin sen voi taivuttaa mistä tahansa metalliverkosta.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Rasvapötköjen narut
« Vastaus #8 : 02.03.09 - klo:14:38 »

Tiina, meillä ovat pötkylät juuri tuollaisissa lankatelineissä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.257 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.