Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko oikein ?  (Luettu 111 kertaa)

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Onko oikein ?
« : 29.03.09 - klo:21:04 »

Olen hiukan suruissani hiihdellyt ja aiemmin syksyllä kuljeskellut kotisuolla. Viime vuoden puolella paikkakuntamme luonnonsuojelijat ja liikuntalautakunta yhteistoimin rakensivat pitkospuut suolle peurojen ja kauriiden polun päälle. Koko matkan suon laitaan eli sille suojaisalle vyöhykkeelle, missä peurat, kauriit ja muutkin eläimet, myös linnut, pääosin liikkuvat. Nyt nuo eläinparat poukkoilevat miten sattuu, kun sitä omaa tuttua polkua ei enää ole.
Eikö noita pitkospuita olisi voinut laittaa eri kohtaan, jos ne pakko on sinne suolle väkästää.
Ne tuntuvat muutenkin aivan turhilta ja näyttävät rumilta. Ei sinne suolle ole yhtään enempää ihmisiä mennyt kuin ennenkään. Ja kyllä olen sitä mieltä, että jos joku suolle haluaa, menee hän  sinne ilman pitkospuitakin. Ainakin minä. Minua ei sieltä pois saa ennenkuin tulen liikuntakyvyttömäksi.
Olisin jotenkin ymmärtänyt, jos nuo pitkospuut olisilaitettu menemään suon yli, koska suo on keskeltä aivan hetteikköä ja lampia täynnä. Siellä ei ainakaan kokematon kulkija osaisi liikkua ilman pitkospuita. Suo on aivan oma elementtinsä. Se pitää tuntea.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 266
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Onko oikein ?
« Vastaus #1 : 29.03.09 - klo:21:06 »

 [:-(]

voisiko mitenkään ehdottaa pitkospuiden siirtoa, ei taida kylläkään onnistua
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Hirsjärvet

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 882
Vs: Onko oikein ?
« Vastaus #2 : 29.03.09 - klo:21:09 »

Eipä ole järkevästi toimittu. Onko ajateltu mitään? Harvoin tulee ajateltua, että nuo peurojen ja muiden polut on jopa satoja vuosia vanhoja. Englannista on löydetty mäyräyhdyskuntia joilla on niinkin vanhoja polkuja kuin rooman valtakunnan ajalta jolloin roomalaiset mellestivät englannissa. [:-I]
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.
 

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.