Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tunnistakaahan...  (Luettu 1904 kertaa)

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #120 : 06.05.10 - klo:08:16 »

Pikkulintu kertoi että ykkönen olisi pystykiurunkannus ja kakkonen tosiaan jättiläisbalsami. Kiitos avusta  [KIPPIS]

Kaiva palsami ylös   [:-/] jos et halua että se valloitaa pihasi. sen aikomukset ovat tuhota muut kasvit pihamaaltasi  :-))

 [:-DD] [:-DD] [:-DD]  Mun pihalla ei kasva mitään muuta kun voikukkia... nää on otettu ihan puolivillistä luonnosta  :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #121 : 06.05.10 - klo:18:49 »

Jättiläisbalsami on kuitenkin helppo kitkeä, juuria ei ole kuin nimeksi. Senkun nyhtäsee pois. Vaan on se nättikin kukka, iivana kuitenkin.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #122 : 07.05.10 - klo:10:14 »

Jättiläisbalsami on kuitenkin helppo kitkeä, juuria ei ole kuin nimeksi. Senkun nyhtäsee pois. Vaan on se nättikin kukka, iivana kuitenkin.

Kyllä meilläkin kasvaa jättibalsamia Kolussa siellä jossain navetan nurkilla, ei se sieltä pahemmin minnekään leviä. Siemenkotia on kiva paukutella. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #123 : 07.05.10 - klo:10:24 »

Olen kuullut jättipalsamia kutsuttavan myös paukkupalsamiksi[:-DD]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #124 : 07.05.10 - klo:10:57 »

Jättiläisbalsami on kuitenkin helppo kitkeä, juuria ei ole kuin nimeksi. Senkun nyhtäsee pois. Vaan on se nättikin kukka, iivana kuitenkin.

Kyllä meilläkin kasvaa jättibalsamia Kolussa siellä jossain navetan nurkilla, ei se sieltä pahemmin minnekään leviä. Siemenkotia on kiva paukutella. :-))

Mä oon nyt muutaman vuoden yrittäny siitä eroon päästä käsin kitkemällä. Viime syksynä huomasin, että se on levinny metsän siimekseenkin  [:-/] Aika vaikea hävitettävä ja nyt olen jo varustautunut eli ostin "rondappia" valmiiksi jota en aiemmin ole käyttänyt.  [:-)]

Huuups,,menee kyllä ohi aiheen taas kerran  :-)) :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 299
  • Itä-Uusimaa
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #125 : 07.05.10 - klo:11:43 »

Kiurunkannuksia ja sinililjoja, kantsii kans varoa. Ne valloittaa koko pihan  [:67] :-))
Ainakin siihen asti, kun ruohonleikkuri katkoo ne  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Tunnistakaahan...
« Vastaus #126 : 07.05.10 - klo:12:42 »

Kauniit pihanvalloittajat, ihan mielellään ottaisin nuo pihalleni  :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab
 

Sivu luotiin 0.379 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.