Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tärkeiden viestin "säilyminen"  (Luettu 1451 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Tärkeiden viestin "säilyminen"
« : 11.07.09 - klo:13:54 »

Mulle tuli mieleen lähinnä nuo hienot esittelyt kuukauden linnuista, että jos pönttölä kaatuu, niin ovatko ne jotenkin jossakin tallessa?
Siis palveluntarjoajan tiedostoissa tai jossakin.
Enhän mä oikein ymmärrä, että miten jossakin "bittiavaruudessa" on varastotilaa  [:-I]

Yhdellä palstalla kävi joku hässäkkä. Meni nurin koko systeemi, eikä vanhoja viestiketjuja saatu palautettua. Itse asiassa sinne piti rekisteröityäkin uudestaan, eli koko homma meni uusiksi. Hirveä homma ylläpidolla.  [:-(]

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Tärkeiden viestin "säilyminen"
« Vastaus #1 : 06.06.16 - klo:18:39 »

Tähän taisi tulla jo vastaus tämän kaatumishässäkän myötä. Foorumi kaatui, viestit säilyivät.

Tällä hetkellä tietokannan varmistus tehdään automaattisesti joka yö klo 3. Varmistus tallennetaan sekä paikallisesti palvelimen levylle, että fyysisesti eri tilassa sijaitsevalle kahdennetulle verkkolevylle, eli varmistuksesta on kolme kopiota. Jos tietokanta sekoaa kesken päivän, menetetään ainoastaan sen päivän aikana, eli edellisen yövarmistuksen jälkeen kirjoitetut viestit.

Viimeiseltä viikolta säilyy varmistus jokaiselta päivältä. 1-4 viikkoa taaksepäin säilyy yksi varmistus viikkoa kohti, sen jälkeen yksi varmistus kuukautta kohti. Aikomus jatkossa on tallentaa joitakin varmistuksia myös CD:lle.

Jos mikään ylipäätään on varmaa, tämän foorumin viestit säilyvät.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 243
  • Itä-Uusimaa
Vs: Tärkeiden viestin "säilyminen"
« Vastaus #2 : 06.06.16 - klo:19:27 »

 [:5]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 834
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Tärkeiden viestin "säilyminen"
« Vastaus #3 : 06.06.16 - klo:19:41 »

Itse asiassa huomasin nyt, kun katselin mm. vanhoja Säkylä-ketjuja, että monesta niistä on kuvat kadonneet. Sellaiset kuvat, jotka ovat olleet jossain kuvapalvelussa. Voi olla, että ne on otettu tarkoituksella pois, tai sitten ne systeemit eivät ole niin luotettavia.

Foorumin kuvat varmistetaan samalla tavalla kuin viestit. Nyt kun kuvien koko-ongelma on ratkaistu, tännekin voi hyvällä omallatunnolla lähettää kuvia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.258 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.