Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Linnut uutisissa  (Luettu 11176 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #285 : 20.02.13 - klo:12:49 »

Minä en ainakaan pysty edes lukemaan sellaista juttua, jossa on "varoitus herkille", enkä siis mitään siihen liittyvää. Hyvä silti, että Marle laittoi tuollaisen varoituksen, koska lukiessani olisin ihan ahdistunut, jos siinä on jotain kamalaa.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #286 : 20.02.13 - klo:12:59 »

Tämä on kuitenkin niin hyvä juttu. Eli ihmisten pitää tietää mitä aiheuttaa että esimerkiksi mereen heitetään pieniä muovin hituja. Että niistä tulee jossakin kuin isoja kelluvia saaria. Ja että linnut syövät niitä muovijuttuja kunnes vatsa on niitä täynnä. Tulee tukos ja ne kuolevat.
Samaa tapahtuu ihan Suomessakin.
Minä olen aivan yhtä herkkis. Itken kun luen tuollaisesta. Mutta en halua pistää päätäni pensaaseen jotta välttäisin oman pahan oloni. Ne eläimet kärsivät kuitenkin.
Ja tuollaisia videoita jakamalla ehkä edes joku jättää roskansa heittämättä luontoon. Toivon ainakin niin.

Aikoinani kun vietin kesiäni saaressa, aina keväisin keräsin säkeittäin erilaista rojua rannoilta. Pääosin muovia, styroksia ja verkkoja ja siimoja. Ja tämä ihan täällä Kotkan rannikon saaressa  [:´(]

Kiitos Mesis kun viitsit vastata   [:30]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #287 : 20.02.13 - klo:13:11 »

.
Minä olen aivan yhtä herkkis. Itken kun luen tuollaisesta. Mutta en halua pistää päätäni pensaaseen jotta välttäisin oman pahan oloni. Ne eläimet kärsivät kuitenkin.
Ja tuollaisia videoita jakamalla ehkä edes joku jättää roskansa heittämättä luontoon. Toivon ainakin niin.
Näin toivon minäkin. Ja nythän minulle selvisi, mistä Marlen linkissä oli kyse. Pahalta tuntuu lintuparkojen puolesta.
Muru  [:30]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #288 : 12.06.13 - klo:22:32 »

Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #289 : 18.02.15 - klo:19:27 »

Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 916
  • Lahti
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #290 : 19.02.15 - klo:09:28 »

Eipäs auennut tämä linkki, harmi [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #291 : 19.02.15 - klo:19:00 »

Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 700
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #292 : 26.10.16 - klo:15:52 »

Tällainen kanahaukkauutinen oli paikallisessa lehdessä.
http://alueviesti.fi/2016/10/26/kanahaukka-rysaytti-ikkunan-lapi-kiikoisissa/
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 175
  • Itä-Uusimaa
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #293 : 27.10.16 - klo:08:44 »

 :-O
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 797
  • ***Keiju***
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #294 : 27.10.16 - klo:09:25 »

Eipäs auennut tämä linkki, harmi [:-I]

kokeillaanpas uudelleen, jos nyt toimisi   [:-)] http://www.ita-savo.fi/uutiset/lahella/ihana-veijari-yllatti-asunnon-siivoajan-270761   

Hieno lapinpöllä Eviksen laittamassa linkin jutussa. [:-)]
Harmi vaan, että pöllöt tulevat ihmisasutusten lähelle ruokapulassa, kun myyrät ovat vähissä.

Eviksen juttuhan oli jo viime vuodelta ja nyt joillain alueilla myyrät ovat jo lisääntyneet, että toivotaan pöllöille parempaa ruokaonnea.

---------------------------------------------------------

Mesiksen linkissä oli kyllä erikoinen juttu, vaikkakin tällaista on joskus muulloinkin sattunut, että kookas lintu tulee ikkunoista läpi. [:-I]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 916
  • Lahti
Vs: Linnut uutisissa
« Vastaus #295 : 27.10.16 - klo:11:44 »

Minäkin vasta nyt luin tämän lapinpöllö jutun. No parempi myöhää jne...


Mesiksen laittaman linkin kanahaukalle toivottovasti kävi hyvin ettei kuitenkin saanut jotain vammoja ja tuupertui sitten jonnekin. Uskotaan, että hyvin kävi. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.