Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Uusi Pönttöfoorumi avautui  (Luettu 1070 kertaa)

tinttinen

  • Vieras
Uusi Pönttöfoorumi avautui
« : 15.08.06 - klo:08:10 »

 [:52] (kokeilu)
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: sisäänkirjautumisaika
« Vastaus #1 : 15.08.06 - klo:09:37 »

Sisäänkirjautumisaika ei näytä onnistuvan mitenkään. Kun tulen tälle sivulle se näyttää aina ikuisesti
kun kirjaudun ulos, jollain lailla en tiedä miten, saan avattua sellaisen sivun, jossa näkyy kuin kauan haluan olla kirjautuneena, kun vaihdan 10 minuuttia, niin se aika ei muutu vaan aina näkyy rekisterikohdassa kirjautuneena ikuisesti.
Joka kerta kun tulen tänne joudun aina kirjoittamaan salasanan. Toisessa foorumissa ei tarvinnut.

Tälläinen
 jossa kellonaika ei vaikuta mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 15.08.06 - klo:09:57 kirjoittanut mir »
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: sisäänkirjautumisaika
« Vastaus #2 : 15.08.06 - klo:18:12 »

Joka kerta kun tulen tänne joudun aina kirjoittamaan salasanan. Toisessa foorumissa ei tarvinnut.

Ei tässäkään tarvitse, jos pidät siellä sen "Ikuisesti". Muussa tapauksessa kirjaudut automaattisesti ulos kun antamasi aika on kulunut, ja joudut kirjottamaan salasanan kun kirjaudut uudellee sisään.

Tälläinen
 jossa kellonaika ei vaikuta mihinkään.

Kyllä se vaikuttaa. Laita siihen vaikka 2 minuuttia kun kirjaudut sisään. Odota reilu 2 minuuttua ja klikkaa selaimen Päivitä-nappia. Huomaat, että olet pudonnut foorumista pois ja yläreunassa lukee tunnuksesi tilalla Vieras.

Exlplorerilla olen kokeillut ja se toimii. Tietenkin selaimen turva-yms. asetukset voivat vaikuttaa toimivuuteen, koska toiminto perustuu evästeeseen.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #3 : 15.08.06 - klo:18:46 »

Kas kummaa, kun olen kirjautuneena sisälle en saa mitenkään näkyviin sitä aikarajaplakaattia. Ainut keino saada tuo plakaatti näkyville on ollut, että uloskirjautuneena klikkaan jotakuta noista nimmareista, silloin se plakaatti ilmaantuu näkösälle, ei muuten, ja Firefox on selain. Kokeilin samaa IE;llä  ja  ihan sama juttu, mun on klikattava jotain nimmaria tuosta alta, silloin saan sen plakaatin esille jossa on ne minuutit.
Kun tulen edellämainitulla tavalla foorumiin, näkyy tosiaan että , esim 2min kuluttua, päivittämällä sivun, olen kirjautunut ulos, mutta nimi jää listalle roikkumaan.
Minun on tultava kirjautumisosan kautta ja sitten kun kirjaudun ulos nimmarini katoaa heti.
No ei sillä niin väliä ole, pitää vain aina muistaa uloskirjautua erikseen, jotten täällä ijätajat roiku.
Tästä tuli aika epäselvä sepustus.


« Viimeksi muokattu: 15.08.06 - klo:18:48 kirjoittanut mir »
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #4 : 15.08.06 - klo:19:14 »

No nyt minulle taisi valjeta.  [:65]

Ainut keino saada tuo plakaatti näkyville on ollut, että uloskirjautuneena klikkaan jotakuta noista nimmareista, silloin se plakaatti ilmaantuu näkösälle, ei muuten, ja Firefox on selain.

Jos olet uloskirjautuneena, foorumin yläraunassa on valikko, jossa oletusarvona on Ikuisesti. Sieltä löytyy muitakin valintoja.

Sitten, jos painat linkkiä Kirjaudu, saat kirjautumisikkunan jossa voit minuutin tarkkuudella asettaa ajan.


Kun tulen edellämainitulla tavalla foorumiin, näkyy tosiaan että , esim 2min kuluttua, päivittämällä sivun, olen kirjautunut ulos, mutta nimi jää listalle roikkumaan.
Minun on tultava kirjautumisosan kautta ja sitten kun kirjaudun ulos nimmarini katoaa heti.

Kun kirjaudut, foorumi lähettää selaimellesi evästeen, josta käy ilmi että olet kirjautunut. Evästeen avulla foorumi sitten tietää, että sitä kutsuvan selaimen käyttäjä on "mir" ja että hän on kirjautunut. Muuten se ei voi sitä tietää kuin evästeen avulla.

Evästeessä on aika, jonka se on voimassa. Jos eväste on vanhentunut, foorumi ei hyväksy sitä vaan vaatii käyttäjää kirjautumaan, tai kohtelee häntä vieraana. Evästeen voimassaoloaika on se, minkä kirjautumisen yhteydessä voit itse asettaa.


Minun on tultava kirjautumisosan kautta ja sitten kun kirjaudun ulos nimmarini katoaa heti.

Jos kirjaudut foorumilta ulos, foorumi toki tietää että nyt "mir" lähti pois. Voit myös antaa kirjautumisen vanhentua itsestään, mutta foorumi ei tiedä koska se vanhenee.

No ei sillä niin väliä ole, pitää vain aina muistaa uloskirjautua erikseen, jotten täällä ijätajat roiku.

Jos et tee foorumissa mitään, poistut luettelosta kymmenen minuutin kuluttua. Tämän pidemmälle foorumi ei laske sinulle aikaakaan. Tämä aika oli 15 min, vähensin sen 10 min. Ehkä voisi olla vieläkin lyhyempi?

Tästä tuli aika epäselvä sepustus.

Niin varmaan tästäkin.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #5 : 15.08.06 - klo:19:23 »

Mutta mä taisin tajuta. Siinähän lukee kahdessa kohtaa, kirjaudu, ja en huomannut tai noteerannut sitä alempana olevaa kirjaudu juttua, siitä pääsin juuri siihen aikaplakaattiin. Kyllä se asia nyt selvisi, kiitos Kaitsu.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 819
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #6 : 17.08.06 - klo:00:13 »

Koe   :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 819
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #7 : 17.08.06 - klo:00:13 »

Koe
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 819
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #8 : 17.08.06 - klo:00:15 »

 [:13]   [:60]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 819
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #9 : 17.08.06 - klo:00:22 »

Olen tehnyt kokeita ihan väärään paikkaan ilmeisesti. Anteeks kamalasti.
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #10 : 17.08.06 - klo:00:26 »

Olen tehnyt kokeita ihan väärään paikkaan ilmeisesti. Anteeks kamalasti.

Ei kait kandee pyydellä anteeks, täällähän me pöntöt sähläillään ja samalla opitaankin[NUT]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #11 : 17.08.06 - klo:01:38 »

Olen tehnyt kokeita ihan väärään paikkaan ilmeisesti. Anteeks kamalasti.

Älähän nyt... kaikki täällä testailee vähän siellä sun täällä nyt alkuunsa, eikä haittaa yhtään. Sitäpaitsi tämähän ON testi ja tuki -alueella, joten ei ollenkaan hullumpi paikka.  [:-)] Rennosti vaan, ei tämä niin tarkkaa ole  [:-)]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 819
Vs: Uusi Pönttöfoorumi avautui
« Vastaus #12 : 17.08.06 - klo:09:07 »

Kiva, ettette hermostu [:57]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.221 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.