Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lintujen juoma/kylpy paikoista  (Luettu 2093 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #30 : 12.05.08 - klo:21:45 »

se kissa parka joutuu asumaan parvekkeella läpi vuoden olkoon vaikka hellepäivä tai pakkasyö.
läpi vuoden.
Ettäpä näin on asiat täällää


No tuollaisesta kissan kohtelusta tulee jo ilmoittaa eläinsuojeluviranomaisille!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #31 : 12.05.08 - klo:21:45 »

Kyllä linnut varsinkin kuivaan aikaa tarvitsevat vettä juotavaksi. Se ei todellakaan ole mitään passaamista, vaan toimimista lintujen hyväksi!

Ei ne linnut niin ajattele.

Ei ajattele, vaan vaisto vetää ne hakemaan vettä kun luonnonlait toimii elimistössä. Jano se niillekin tulee [:-)]  Näkeehän sen jo siitä kun lätäköistä juovat. Vesi on tuiki tarpeellinen jokaiselle elolliselle. Jos sitä ei ole, elimistö kuivuu ja tulee kuolema, ei tosin vielä meidän maassa mutta mennäänpä aavikoille ja kuivuuden pieksemille alueille, siellä on vedenpuutteeseen kuolleita eläimiä pilvin pimein ja ne lisääntyy aavikoitumisen myötä. Kyllä täälläkin kuuma kesä tuntuu ja näkyy elollisten elämässä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #32 : 12.05.08 - klo:21:46 »

se kissa parka joutuu asumaan parvekkeella läpi vuoden olkoon vaikka hellepäivä tai pakkasyö.
läpi vuoden.
Ettäpä näin on asiat täällää


No tuollaisesta kissan kohtelusta tulee jo ilmoittaa eläinsuojeluviranomaisille!

Samaa mieltä.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #33 : 12.05.08 - klo:21:47 »

Heti kun ilmat lämpeni olen laittanut linnulle ja oraville vettä tarjolle ja kova vilske käy päivisin juomastialla  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #34 : 12.05.08 - klo:21:51 »

Ja vielä, ei meidän kerrostalolaisten tarvitse juoma-astioita parvekkeille laittaa, jos taloyhtiö sen kieltää mutta ne joilla on omakotitalo ja oma piha, he sen voivat tehdä ja antaa heidän tehdä se [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #35 : 12.05.08 - klo:21:51 »

AnnMc, kannattaisiko ilmoittaa kissan pidosta eläinsuojeluyhdistykselle?
Ja tarkoituksenani ei ollut moittia ketään, kuka ei lintuja ruoki/juota. Vaan tuoda esille se, että myös linnut tarvitsevat juotavaa ja puhtaan kylpypaikan!
Ja tältä osin tämä keskustelu päättyy osaltani tähän!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #36 : 12.05.08 - klo:22:03 »

Mä en itseasiassa tajua mistä linnut täällä voi edes löytää vettä. [?] Siis jos ei ole satanut, niin, että ois kuralätäköitä. Lähin paikka on 2 km päässä oleva Kymijoki. :-O

Hyvä että tää tuli puheeksi. [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #37 : 12.05.08 - klo:23:16 »

AnnMc, kannattaisiko ilmoittaa kissan pidosta eläinsuojeluyhdistykselle?
Ja tarkoituksenani ei ollut moittia ketään, kuka ei lintuja ruoki/juota. Vaan tuoda esille se, että myös linnut tarvitsevat juotavaa ja puhtaan kylpypaikan!
Ja tältä osin tämä keskustelu päättyy osaltani tähän!

Juu,olen samaa mieltä siitä että linnut tarvitsevat huolenpitoa meistä ihmisistä,mutta en minä ole niitä järjestys sääntöjä laatinnut vaan taloyhtiö.
Niin ja siitä kissasta olemme ilmoittaneet eläinsuojeluyhdistykselle mutta niitä ei asia kiinnosta
koska tämän kissan omistaja on kertonut heille että hän on tämän alueen eläinsujelija no.1.
Samaa koskee tämän ihmisen koira jota hän talvella jätti yksin parvekkeelle yöpymään kun pakkasta oli ulkona yli 15 astetta.
Hän sanoi että hän unohti sen koiran parvekkeelle.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #38 : 12.05.08 - klo:23:24 »

AnnMc, kannattaisiko ilmoittaa kissan pidosta eläinsuojeluyhdistykselle?
Ja tarkoituksenani ei ollut moittia ketään, kuka ei lintuja ruoki/juota. Vaan tuoda esille se, että myös linnut tarvitsevat juotavaa ja puhtaan kylpypaikan!
Ja tältä osin tämä keskustelu päättyy osaltani tähän!

Juu,olen samaa mieltä siitä että linnut tarvitsevat huolenpitoa meistä ihmisistä,mutta en minä ole niitä järjestys sääntöjä laatinnut vaan taloyhtiö.
Niin ja siitä kissasta olemme ilmoittaneet eläinsuojeluyhdistykselle mutta niitä ei asia kiinnosta
koska tämän kissan omistaja on kertonut heille että hän on tämän alueen eläinsujelija no.1.
Samaa koskee tämän ihmisen koira jota hän talvella jätti yksin parvekkeelle yöpymään kun pakkasta oli ulkona yli 15 astetta.
Hän sanoi että hän unohti sen koiran parvekkeelle.


Olen sitä mieltä että tässä tapauksessa pitäisi ilmoitella useampaan kertaan. Pakkohan niiden on jossakin vaiheessa uskoa jos naapurit kerran valittavat ja ovat huomanneet tapaukset.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #39 : 12.05.08 - klo:23:35 »

AnnMc, kannattaisiko ilmoittaa kissan pidosta eläinsuojeluyhdistykselle?
Ja tarkoituksenani ei ollut moittia ketään, kuka ei lintuja ruoki/juota. Vaan tuoda esille se, että myös linnut tarvitsevat juotavaa ja puhtaan kylpypaikan!
Ja tältä osin tämä keskustelu päättyy osaltani tähän!

Juu,olen samaa mieltä siitä että linnut tarvitsevat huolenpitoa meistä ihmisistä,mutta en minä ole niitä järjestys sääntöjä laatinnut vaan taloyhtiö.
Niin ja siitä kissasta olemme ilmoittaneet eläinsuojeluyhdistykselle mutta niitä ei asia kiinnosta
koska tämän kissan omistaja on kertonut heille että hän on tämän alueen eläinsujelija no.1.
Samaa koskee tämän ihmisen koira jota hän talvella jätti yksin parvekkeelle yöpymään kun pakkasta oli ulkona yli 15 astetta.
Hän sanoi että hän unohti sen koiran parvekkeelle.


Olen sitä mieltä että tässä tapauksessa pitäisi ilmoitella useampaan kertaan. Pakkohan niiden on jossakin vaiheessa uskoa jos naapurit kerran valittavat ja ovat huomanneet tapaukset.

Olen ilmoittanut asiasta jo usean otteeseen eläinsuojelu ihmisille mutta kun heitä ei asiaa kiinnostanut niin ilmoitin asian poliisille ja sitten alkoi jotain tapahtumaan.
Poliisit käski minua ilmoittamaan asian isännöitsijälle ja niin minä tein ja koira ei ole enää näkynyt parvekkeella yksin ainoastaan sitä kissaa olen nähnyt ja öisin on kivaa kuulla kun se maukuu siellä parvekkeella yksin.
Olen myös nähnyt sitä kissa yksin vaeltamassa ulkona, ja aina kun se näkee minut se lähtee seuraamaan minua ja mun koiraa.Ja onhan mulla siinä pitämistä kun koira haluaisi leikkiä kissan kanssa. Mutta kissa ei koiran kanssa haluaisi leikkiä vaan sähisee tälle koiralleni.
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #40 : 12.05.08 - klo:23:54 »

Plantagenista löytyi nätti laakea juoma/kylpyallas linnuille. Toistaiseksi olen nähnyt vain oravan juovan siitä, mutta en ole ehtinyt vahtia kokopäivätoimisesti!  [:-)]

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 250
  • Itä-Uusimaa
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #42 : 13.05.08 - klo:08:46 »

Oon tähän päivään menessä, passannut paikoilleen ison jalallisen kylpy/juomaaltaan.
Siinä on harakoitten mukava polskutella  :-))
Pikkulinnut ovat käynneet juomassa siilien juomalautaselta, mutta pikkulintujen kylpemistä en ole vielä nähnyt.

Kunhan helteet tulloo, niin sitten täytyy passata sinnesuntänne  enempi lautasia [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #43 : 13.05.08 - klo:09:21 »

Mä olen kertonut tämän aikaisemminkin, vaikka me laitettaisiin minkälainen juoma/kylpyastia Pertunmaalla pihapiiriin niin niissä ei käy eikä näy linnun lintua. Roskia ja likaa vaan kertyy astiaan. Viime kesänä juoma-astiasta tehtiinkin perhosbaari, siinä toimi oivallisesti. :-)) Ilmeisesti meillä on siellä järviä, puroja ym. vesijuttuja niin paljon ja niin lähellä että linnut käy niissä kylpemässä ja sammuttamassa janonsa. Hiekkakuopalla isossa vesilätäkössä nähtiinkin vastikään västäräkki kylpemässä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Lintujen juoma/kylpy paikoista
« Vastaus #44 : 13.05.08 - klo:09:53 »

Kesäisin sirottelen kyllä pitkin pihaa vesilautasia sinne tänne (muistaessani [:-I] ), pesuvadissakin ollut vettä. Mutta en oo nähnyt kenenkään niistä juovan. [:-I] Ainoostaan pari kertaa harakan oon nähnyt pesuvadin reunalla kulauttamassa. Kylpemässä en oo nähnyt ketään.

Siksi mä vissiin välillä unohdan koko jutun, kun niillä ei kauheesti ole menekkiä. Helteillä onneksi asian muistan. Muttei silloinkaan ole menekkiä. Missä lie käyvät juomassa, en tiedä. Mutta täytyy vesiastioita silti laittaa, voihan se olla, että käyvät niillä, mutta en vaan oo sattunut näkemään.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.257 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.