Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Epson "huijaa"  (Luettu 434 kertaa)

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Epson "huijaa"
« : 10.10.06 - klo:08:44 »

Jos omistatte Epson-tulostimen, jonka värikaseteissa on siru, niin kannattaa ostaa sirunollain.
Tuolta löytyy: http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=UPrint-resetter


Sivun linkit:Tulostimen huolto ja kunnossapito(nyt poistettu/ilmeisesti Epsonin painostuksesta).
Siellä luki näin: siru on laitettu kasettiin, että sitä ei voitaisi uudelleentäyttää. Eikä siinä vielä mitään, mutta se siru siinä ei pysty tunnistamaan, kuinka paljon väriä kuluu/on jäljellä, vaan ajuriohjelmassa on erillinen ohjelma, joka laskee printterin käyttökerrat/avausmäärät ja tulostusmäärät, jonka arvion mukaan se "PÄÄTTÄÄ", koska kasetti on loppu.

Itselläni esim. musta kasetti näytti nollaa, mutta ostin sirunollaimen ja olen nyt tulostanut mustalla värillä(jonka kasetin piti olla tyhjä) jo ainakin 50 A-4 asiakirjaa. Huvittavinta oli se, että vaikka 90% tulostamistani asiakirjoista tulostan mustalla värillä, niin värikasettisäiliöt tyhjenivät lähes samaa vauhtia(tulostan yleensä vain pelkkää tekstiä). TÖRKEÄÄ rahastamista!

Tässä todisteet, että mustetta jää kasettiin ja paljon: http://www.mustekasetti.com/files/byrodata/html/Epson_chip_%20resetter.pdf
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #1 : 10.10.06 - klo:08:54 »

Kaiken huippu on se, että tulostin ei edes toimi, jos yksikin neljästä kasetista on ns. "tyhjä".
Nyt toimii, kun on sirunollain!

Itselläni on Epson monitoimilaite RX-425, vie yllättävän paljon mustetta(on myös hidas), onneksi ei sentään ole sitä Epsonin tulostinta, joka toimii kuudella värillä. Suosittelen Canonia (malleja, joissa erilliset mustekasetit/ei siruja!), jollainen mulla oli ennen (Canon BJC- 6000)!
Kirjattu

Lentsu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 615
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #2 : 10.10.06 - klo:08:57 »

Pitänee tutkia oma tulostin.  [?] [?]

Tuohon värimusteen kulumiseen: Mustesuihkutulostimet sekoittavat värin yleensä AINA KAIKISTA KÄYTÖSSÄ OLEVISTA väreistä automaattisesti. Mikäli haluaa tulostaa tekstiasiakirjan pelkästään mustaa mustetta käyttäen, on tulostimen ajurista valittava kohta "black ink only" tai vastaava suomeksi.

Tämä valinta on yleensä "piilotettu" johonkin Advanced-nappulan alla olevaan kohtaan (Tai johonkin vastaavaan, josta näitä tulostimen "edistyksellisempiä" toimintoja valitaan) [:-/]. Mun Epsonissa muistaakseni oli tuo Advanced-nappula.

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #3 : 10.10.06 - klo:08:57 »

Lisään tähän vielä, että Canonissa oli läpinäkyvät mustesäiliöt, niin että näki, että muste todella oli loppu, mutta Epsonissa taas ei ole. Syy taitaa olla tuo edellämainittu!  [:-/]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #4 : 10.10.06 - klo:09:07 »

Pitänee tutkia oma tulostin.  [?] [?]

Tuohon värimusteen kulumiseen: Mustesuihkutulostimet sekoittavat värin yleensä AINA KAIKISTA KÄYTÖSSÄ OLEVISTA väreistä automaattisesti. Mikäli haluaa tulostaa tekstiasiakirjan pelkästään mustaa mustetta käyttäen, on tulostimen ajurista valittava kohta "black ink only" tai vastaava suomeksi.

Tämä valinta on yleensä "piilotettu" johonkin Advanced-nappulan alla olevaan kohtaan (Tai johonkin vastaavaan, josta näitä tulostimen "edistyksellisempiä" toimintoja valitaan) [:-/]. Mun Epsonissa muistaakseni oli tuo Advanced-nappula.

T: Lentsu


Joo, sieltä "lisäasetuksista" löytyy, jota klikkamaalla tule heti esiin teksti: vain kokoneiden käyttäjien tulisi käyttää lisäasetuksia......

Itse olen käyttänyt  lisäasetuksia siitä asti kun laitteen ostin. Naurettavaa pelleilyä tuollaiset pelottelutekstit.

Ps. Olen nyt käyttänyt jonkin aikaa sieltä kohtaa "vain musta muste käytössä" sen takia, että ehkä tämän jälkeen värikasetit eivät sitten  "kulu" näin nopeaa tahtia. Ja jos kuluvatkin, niin käytän sirunollainta, jolloin "tyhjistä" kaseteista tuleekin "täysiä" kasetteja tulostimelle eli saan värit käyttöön!
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #5 : 10.10.06 - klo:10:47 »

Minäkin tilasin sirunollaimen, mutten ole vielä käyttänyt, kun en ole vähään aikaan tulostanut kuvia.
Muuten mulla on jokunen vanha kasetti vielä tallessa. Onko ne jo ihan kuivia vai vieläkö niihin saisi puhtia.
No pitää kokeilla.

Löytyykö jostakin sellainen värikoodi tai sateenkaari testitulostukseksi jolla voisi sitten tunnistaa mikä väri puuttuu (hieman vaikea arvata kun on light magenta ja tavallinen magenta esim.), sillä kun sirunollaimella on nollattu kasetti, ei kone enää oikeasti tunnista milloin väri loppuu. Sen näkee vain sitten kun alkaa kuvat haalistumaan. Poika antoi vinkin että kannattaa laittaa joku merkki sen kasetin päälle missä on se nollattu kasetti, ei sitten mene sekaisin varsinkin kun aikaa on kulunut pitemmästi eikä enää muista mikä oli nollattu ja mikä ei.

Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #6 : 10.10.06 - klo:12:01 »

Käytön jälkeen kannattaa tyhjä kasetti laittaa pieneen muovipussiin ja pussi tiukasti kiinni, näin se ei pääse kuivumaan. Tämä pitää ehdottomasti tehdä, jos haluaa täyttää kasetit uudelleen. Yleensä suositus on, että kasetti täytetään kun se ei ole vielä täysin tyhjä; ja ennen täyttöä nollataan kasetti sirunollaimella.

Epsonin suutintestillä voi helposti tarkistaa, mikä muste on loppu.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #7 : 10.10.06 - klo:12:18 »

Onko ne täyttömusteet miten hyviä. Luuletteko että kestää yhtä pitkään kuin tavalliset musteet.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #8 : 10.10.06 - klo:15:36 »

Onko ne täyttömusteet miten hyviä. Luuletteko että kestää yhtä pitkään kuin tavalliset musteet.

En ole vielä ehtinyt täyttää, mutta tuollaisen olen jo tilannut: http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=UPrint-kit3C

Epsonin alkuperäisessä mustassa kasetissa(maksaa n. 10 euroa) on mustetta vain 8ml, joten tuosta täyttää n.11 kertaa (90ml).
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #9 : 10.10.06 - klo:15:41 »

Korj., siis tällaisen :http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=UPrint-kitBK

Värillisetkin täyttöpullot ostan, jos tuo musta toimii hyvin.

Noitakin olen ostanut(mustia ja myös muita värejä) ja hyvin ovat toimineet  http://www.mustekasetti.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=UPrint-T055140
Sisältää mustetta 13ml, kun alkup. Epson-kasetti vain 8ml.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #10 : 10.10.06 - klo:22:18 »

Onko se juuri Epson, jossa siis on kasetissa siru. Jostain luin, että tarvikekaseteissa ei ole sirua, ja tulostin huomaa sen ja huonontaa tulostuslaatua.

Kyllä tuo tilanne on aika kummallinen. Tulostimet myydään tappiolla ja musteilla on erämaahinnat. Omassa Canonissa (i550) ei ole mitään siruja. Säiliöitä musta + kolme väriä. Tekstitulostuksessa käyttää vain mustaa. Alkuperäiset värit maksavat about 14 €, tarvikesäiliöt 5 €.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #11 : 11.10.06 - klo:08:56 »

Tarvikekaseteissa on siru, muuten tulostin ei toimisi lainkaan.

Kaikissa Epsonin laitteissa ei ole tuota sirua(smart chip). Tuolta voi katsoa,tulostimet ovat aakkosjärjestyksessä(Epson:s. 18-26): http://www.mustekasetti.com/files/byrodata/productfiled/552file1Upload.pdf

Epson TUNNISTAA uuden(=täyden) kasetin(ainakin näissä sirumalleissa) rikkomalla suojateipin kasettimen mustesuuttimen päältä(toki se on rikottava siksikin, että mustetta pääse ulos kasetista). Siksi, kun TYHJÄN kasetin täyttää, siihen on laitettava pieni teipin pala hämäykseksi.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #12 : 30.10.06 - klo:18:29 »

Kirjoitin tämän "Epson-jutun" 10.päivä tätä kuuta, jolloin nollasin myös mustan värikasetin, koska Epson-tulostin ilmoitti, että muste on loppunut, eikä tulostin enää siksi toiminut Nyt on 30. päivä, ja olen jo tulostanut 40 A-4 sivua ns. täydellä peitolla(tekstiä) tuolla " muka tyhjällä" kasetilla ,  joten kannatti kyllä ostaa tuo sirunollain. :-)) Eikä Epson-tulostin(ajuriohjelma) enää todellakaan pääse huijaamaan mua ostamaan uusia kasetteja, koska entisissäkin on vielä jäljellä PALJON mustetta!
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #13 : 08.11.06 - klo:15:09 »

Lopetan tämän viestiketjun tähän ilmoitukseen: mustia tulosteita otettu edellisen viestin jälkeen 40kpl ja mustetta vaan tuntuu riittävän.
Täydet värikasetit taas näyttävä 60%-jäljellä-tilaa, vaikka olen tulostanut  vasta vain kolme värillistä logoa( 3cm x3cm).  Taitaapi Epsoni "laskuttaa  värejä" jopa pelkästä virran päälle laittamisestakin. [:-DD]

Todisteet siis kertovat todella karua kieltä siitä, miten törkeää tämä "huijaus" on. [:-/]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 311
Vs: Epson "huijaa"
« Vastaus #14 : 08.11.06 - klo:15:18 »

Kyllä myös oma HP:n tulostimeni väittää mustekasetteja tyhjiksi paljon ennen aikojaan, onneksi siinä ei ole mitään siruja jotka estäisivät tulostamisen.  "Tyhjällä" värikasetillakin tulostaa vielä monta A4 värikuvaa laadun heikkenemättä.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.222 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.