Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Saa koskettaa, vai saako..?  (Luettu 159 kertaa)

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Saa koskettaa, vai saako..?
« : 18.02.10 - klo:14:33 »

Paljon on kirjoiteltu aiheesta kun mm. opettaja koskettaa oppilasta.
Koskettaa, onko se niin paha asia? [:-I]  Tuskin kosketus on ollut sitä, miksi nykyisin kaikki lähentely luetaan.
En kiellä, etteikö tilaisuus tee varkaan.
En yhtään ihmettele, jos open hormoonit alkaa hyrräämään, kun tyttölapsilla kaulaaukot viiltää melkein napaa.  Oikein tarjotaan vadilla ryntäyksiä.   [:-/]
Mielestäni paljastavat vaatteet ei sovi kouluasuiksi.  Me vanhemmat olemme osaltaan vastuussa kuinka lapsiamme kohdellaa.
Se, jos aikuinen vaikka silittää/taputtaa olalle, ei ole hiplaamista, vaan toisen hyväksymistä.
Tuollainen asia on mietittänyt jo jonkun aikaa.  Sympatiani opeille.

Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Saa koskettaa, vai saako..?
« Vastaus #1 : 18.02.10 - klo:17:14 »

Kosketuksella ja kosketuksella on ero ja kyllä sen itse tietää miten jonkun asian kokee  [:-I]
Minusta ope tai kukaan aikuinen ei saa koskea väärällä tavalla vaikka miten olisi "tyrkyllä".
Vanhemmalla/aikuisella on aina kuitenkin vastuu teoistaan.
Mielestäni lapselle ei kuulu pissisvaatteet, mutta myös teinillä pitää olla koskemattomuussuoja.

Usein kuulee raiskaustapauksissa, että esim. minihame päällä suorastaan kerjää tulla raiskatuksi.
Pitääkö sitten pukeutua huntuun ja kaapuun että saa olla rauhassa?
Mutta kun vanhuksiakin raiskataan eikä takuulla ole kyse seksikkäästä pukeutumisesta että joutuvat uhriksi.
Eiköhän kyse ole vallankäytöstä, millä ei ole mitään tekemistä pukeutumisen kanssa.

Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Saa koskettaa, vai saako..?
« Vastaus #2 : 18.02.10 - klo:17:54 »

Joopa, kovasti on asia ollut esillä viimeaikoina.
Kosketuksella ja kosketuksella on eroa!
Kun olen tätä opehommaa tehnyt jo melkoisen kauan, olen oppinut "lukemaan" oppilaita aika hyvin.
Jotkut eivät siedä minkäänlaista lähelle tuloa, toiset kokevat esim. olalle taputuksen kannustavana.
Ja siinä olalle taputuksessa kulkee se raja. Ainakin lukiossa ja ainakin minulla. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Saa koskettaa, vai saako..?
« Vastaus #3 : 18.02.10 - klo:18:11 »

"Opettaja saa ohjata oppilaan ulos luokasta..." Niin, mutta yritäpä "ohjata" murkkuikäistä roikaletta esim.väärästä luokkatilasta ulos, saat kuulla, että "varmaan tuli mustelma, auts !" Parempi siis olla ohjaamatta.
Tämä uusi tulkinta lähentelystä on minulle kyllä käytännössä täysin vieras ilmiö, eipä olisi tullut pieneen mieleenikään !  :-O
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.182 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.