Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Videon lähettäminen sähköpostin liitteenä - miten tehdään?  (Luettu 799 kertaa)

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -

Olen yrittänyt koemielessä lähettää pientä videopätkää pönttötinttini puuhailusta ystävälleni. Mutta viesti ei lähde - tulee ilmoitus että sivustossa on jotain teknisiä ongelmia. Normaali sähköpostiviesti kyllä lähtee, mutta ei sellainen johon on liitetty video. Mikähän mättää? Ei luulisi olevan mistään vastaanottajan tiukoista suojausasetuksistakaan kyse, kun posti ei edes lähde liikkeelle. Aiemmin ainakin kuvat liitetiedostoissa ovat menneet perille.

Olisikohan parempi unohtaa koko juttu...  [:-(]

Tämä aihe ei ole oikealla alueella, mutta enpä muutakaan keksinyt... [:17]
« Viimeksi muokattu: 13.10.06 - klo:11:42 kirjoittanut Hilu »
Kirjattu

Veke

  • Vieras

Mullahan on sama onkelma.
Veljen tytär joskus paiskaa tosi hulvattomia videon pätkiä ja olen niit joskus yrittäny tukihenkilölleni lähettää, mut ei lähe.
Miä olen alkannu epäilee, et niis mulle tulleis on joku sellanen juttu, ettei niit voi, tai saa lähettää eteepäi.
 En tieä. Joku kertoo ku tietää.   [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt

Mä olen joskus lähettänyt lyhyttä videota sähköpostilla ja hyvin on mennyt perille. Samanlailla onnistunut, kuin normaali liitteen lähettäminen.
Nyt kun huomasin tän jutun niin kokeilin, ja video lähti ja saapui pian mun osoitteeseeni, kuten pitikin. 
Iso videotiedosto pitäisi pakata pienemmäks, mutta en tiedä, miten iso se enimmillään saa olla, riippuu kait vähn omasta lootasta, esim luukkuun 1,5mt on liian iso.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -

Kiitos mir! Tarkistin sähköpostini ohjeista liitetiedostokoon maksimin ja tuo videoni koko on liian suuri, joten ainakin siinä menee vikaan.
Pitääpä koittaa pakata sitä pienemmäksi jossain vaiheessa ( jos onnistuu, enpä ole tainnut ennen videota pakata ).

Tuosta Veken tapauksesta - olen saanut lähetettyä sähköpostilla tulleita videoita edelleen siten että olen tallentanut videon omalle koneelle ja liittänyt sen sieltä viestiin liitetiedostoksi.
Kirjattu

Lentsu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 615

Moi Hilu!

Sen pakkaamisen voi tehdä jollain pakkausohjelmalla esim. Winzip tms. Näitä on sekä maksullisia että ilmaisia. Vastaanottajan pitää sitten purkaa pakattu tiedosto. Ainakin XP:ssä pitäis olla purkuohjelma vakiona.

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -

Moi Hilu!

Sen pakkaamisen voi tehdä jollain pakkausohjelmalla esim. Winzip tms. Näitä on sekä maksullisia että ilmaisia. Vastaanottajan pitää sitten purkaa pakattu tiedosto. Ainakin XP:ssä pitäis olla purkuohjelma vakiona.

T: Lentsu

Kokeilin pakkausta Winzipillä ja sain tiedoston pakattua, MUTTA se jäi silti liian isoksi. Videota voi tietty lyhentää, mutta miten pakataan tiedosto jonkun tietyn kokoiseksi. Käykö se Winzipillä, koneellani on myös esim. Irfanview. Itselläni on xp koneella.

Ehkä nää asiat on käyty läpi joskus atk-kurssilla, mutta se on se vanha stoori - kun tietoa ei tarvitse niin se hautautuu uudempien asioiden alle.
« Viimeksi muokattu: 13.10.06 - klo:17:38 kirjoittanut Hilu »
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt

Mä käytän Windowsin Movie Makeria. Sillä voi tarkasti määrätä minkä kokoisena haluaa tallentaa kopioitavan tiedoston.
Sillä ohjelmalla onnistuu helposti videon leikkaaminen koostaminen yms.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -

Valitsin lyhyemmän videopätkän, pakkasin tiedoston winzipillä ja liitin sähköpostiviestiin, jonka lähetin itselleni. Nyt viesti lähti ja tuli ja videokin aukesi eli tuosta liian isosta tiedostokoosta homma oli kiinni.
Kiitokset avusta  [:-)]

Täytyy perehtyä noihin pakkausohjelmiin jossain vaiheessa paremmin.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera

Taas yksi syy ottaa oma kotisivutila käyttöön. Video sinne ja linkki sähköpostiin, that's it!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.175 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.