Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin  (Luettu 861 kertaa)

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS

Vanhassa lintuoppaassahan hyvänä tuntomerkkinä oli valkoinen kansi ja punarinnan kuva.

Tänään tuli käytyä kirjakaupassa ihan muuten vaan ja olikin juuri tullut Lintuopas kirjan uusintapainos, lisätty noin 50 linnun esittely ja ulkoasukin oli kirjalla muuttunut, nyt kansi tummansininen/violetti ja kansikuvassa oli lapintiira tai sitten kalatiira
« Viimeksi muokattu: 24.04.10 - klo:00:12 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #1 : 14.04.10 - klo:20:56 »

Harkinnassa on hankinta, kuulemma muutama uusi lintu tullut ja uusia tieteellisiä nimiä... pitänee miettiä.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #2 : 15.04.10 - klo:19:59 »

Lapintiira se on, täysin punainen nokka ja pitkät pyrstösulat...BirdLifessä 22 euroa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #3 : 16.04.10 - klo:10:58 »

Laitoin uuden Lintuoppaan kirjastosta varaukseen, saapi ensin tutustua ja sitten vasta päättää että ostaako vai ei. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #4 : 16.04.10 - klo:14:12 »

Laitoin uuden Lintuoppaan kirjastosta varaukseen, saapi ensin tutustua ja sitten vasta päättää että ostaako vai ei. [:-)]

Hyvä idea. Taidan matkia...


LIsäys: Jäi matkimatta kun ei sitä vielä näytä olevan ainakaan netin kautta varattavissa. Ootellaan...
« Viimeksi muokattu: 16.04.10 - klo:14:17 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #5 : 16.04.10 - klo:15:50 »

Ei tarvii pähkäillä [:-I] Kirja on hyvä!
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #6 : 16.04.10 - klo:16:32 »

Ei tarvii pähkäillä [:-I] Kirja on hyvä!

Sitä en epäilekään, etteikö olisi hyvä. Sitä vaan lähinnä mietin, että kun tuo vanha painos on jo, niin tuoko tuo uuden painoksen sisältö tämmöiselle passiviiharrastajalle mitään kovin oleellista uutta.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #7 : 16.04.10 - klo:16:51 »

Ei tarvii pähkäillä [:-I] Kirja on hyvä!

Sitä en epäilekään, etteikö olisi hyvä. Sitä vaan lähinnä mietin, että kun tuo vanha painos on jo, niin tuoko tuo uuden painoksen sisältö tämmöiselle passiviiharrastajalle mitään kovin oleellista uutta.

Just tää sama ajatus oli mulla. [:-)]
Meidän kirjastosta voi tehdä varauksen vaikka ei sielläkään ko. opusta vielä ole. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #8 : 16.04.10 - klo:16:54 »

Musta tuntuu että kirjassa ei niin radikaaleja muutoksia ole etteikö vanhalla pärjäisi, jotenkin uuden hankinta vaan kutkuttaa  :-))
Kirjattu

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #9 : 16.04.10 - klo:17:09 »

Sitä vaan lähinnä mietin, että kun tuo vanha painos on jo, niin tuoko tuo uuden painoksen sisältö tämmöiselle passiviiharrastajalle mitään kovin oleellista uutta.
Siinä tapauksessa tuskin on tarpeen hankkia. Toisaalta eipä tuo pahan hintainen ole...
Eikös jäsen Zetan opus oo jo niin puhkikaluttu, et tarvii uuden [:-DD]
Kirjattu

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #10 : 16.04.10 - klo:17:11 »

Sitä vaan lähinnä mietin, että kun tuo vanha painos on jo, niin tuoko tuo uuden painoksen sisältö tämmöiselle passiviiharrastajalle mitään kovin oleellista uutta.
Siinä tapauksessa tuskin on tarpeen hankkia. Toisaalta eipä tuo pahan hintainen ole...
Eikös jäsen Zetan opus oo jo niin puhkikaluttu, et tarvii uuden [:-DD]

 [:-DD] [:-DD]  Jepjep, kunhan huulta heitän, on menossa tilaukseen  :-))
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #11 : 16.04.10 - klo:17:14 »

Ja jäsen Zeta on aktiiviharrastaja, toisin kuin eräät  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #12 : 16.04.10 - klo:17:15 »

Mä tilasin adlibriksestä, mut taisin saada viimeisen [:-P]
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511213512
Kirjattu

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #13 : 16.04.10 - klo:17:23 »

Mä tilasin adlibriksestä, mut taisin saada viimeisen [:-P]
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511213512

Halvemmalla saa yhestä toisesta paikasta mutten sano mistä ettei lopu sieltäkin ennenkuin ehdin tilata...
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #14 : 17.04.10 - klo:21:46 »

Onneksi me ollaan jo tilattu (ettei lopu), saadaan tiistaina  [:-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #15 : 21.04.10 - klo:11:48 »

Suomalaisesta kirjakaupasta ainakin löytyy ko. opusta ja maksaa 18€.
http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=5370945&ISBN=9789511213512&backURL=http%3A%2F%2Fwww.suomalainen.com%2Fsk%2Fservlets%2FProductServlet%3Faction%3DnextSearch

Siinä mielessä mua houkuttais toi hankkia, kun aina joutuu kuskaamaan noita lintukirjoja Lahden ja Pertunmaan väliä. Jos hankkis ton uuden, niin sitä vois sitten pitää kotona ja vanhalla opuksella pärjäis hyvin Pertunmaalla. [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #16 : 21.04.10 - klo:13:16 »

Minulla on lahjakortti lintuvarusteeseen, niin tilailen sieltä, vaikkei halvin olekkaan.
Kerrankin on sellainen ongelma, etten meinaa keksiä mitään muuta ostettavaa
tuolla lahjakortilla  [:-I] Tai voishan sillä ostella vaikka uudet kiikarit, mutta välykerahaa ei taas löydy  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #17 : 21.04.10 - klo:14:18 »

Minulla on lahjakortti lintuvarusteeseen, niin tilailen sieltä, vaikkei halvin olekkaan.
Kerrankin on sellainen ongelma, etten meinaa keksiä mitään muuta ostettavaa
tuolla lahjakortilla  [:-I] Tai voishan sillä ostella vaikka uudet kiikarit, mutta välykerahaa ei taas löydy  [:-DD]

Siellähän on vaikka mitä ihanaa, kuten mukeja!  :-))

Mä olen suunnitellut ostavani seuraavaksi sen kirjan, missä esitellään kaikki maailman kuningaskalastajat, sininärhet ja mehiläissyöjät!  [:36]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #18 : 21.04.10 - klo:14:24 »

Minulla on lahjakortti lintuvarusteeseen, niin tilailen sieltä, vaikkei halvin olekkaan.
Kerrankin on sellainen ongelma, etten meinaa keksiä mitään muuta ostettavaa
tuolla lahjakortilla  [:-I] Tai voishan sillä ostella vaikka uudet kiikarit, mutta välykerahaa ei taas löydy  [:-DD]

Siellähän on vaikka mitä ihanaa, kuten mukeja!  :-))


Mukeja en löytänyt nettisivuilta vaikka äsken etsin [?]. Eikös se mun lahjaksi saama ihana lintumuki ole ostettu juuri tuolta Lintuvarusteesta? [:-)] Sinne pitäisi päästä paikanpäälle hiplaamaan tavaroita.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #19 : 21.04.10 - klo:16:04 »

Minulla on lahjakortti lintuvarusteeseen, niin tilailen sieltä, vaikkei halvin olekkaan.
Kerrankin on sellainen ongelma, etten meinaa keksiä mitään muuta ostettavaa
tuolla lahjakortilla  [:-I] Tai voishan sillä ostella vaikka uudet kiikarit, mutta välykerahaa ei taas löydy  [:-DD]

Siellähän on vaikka mitä ihanaa, kuten mukeja!  :-))


Mukeja en löytänyt nettisivuilta vaikka äsken etsin [?]. Eikös se mun lahjaksi saama ihana lintumuki ole ostettu juuri tuolta Lintuvarusteesta? [:-)] Sinne pitäisi päästä paikanpäälle hiplaamaan tavaroita.

Joo ei ne ihan kaikkea taida verkkokaupassa myydä. Sepä se juurikin, kun ei ikinä pääse paikan päällä  [:-I]

Se petolintuopas varmaan tilataan ja pitää vielä katsella, josko pari muutakin kirjaa  [:-)] Petolintuopasta on ainakin paljon kehuttu.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #20 : 22.04.10 - klo:17:23 »

Nyt on sitten minullakin tämä hieno lintukirja.
Kävimme Prismassa ruokaostoksilla. Kävelimme kirjahyllyjen ohitse ja minulle tuli mieleen, mahtaako täällä
sellaista olla. Mika tyrmäsi heti. Mutta onneksi en uskonut.
Ja sieltähän se löytyi. Hinta oli 21.90€.  Mutta kassalla iloinen yllätys. Prisman alennusviikonloppu ja eka päivä tänään.
Sainkin se sitten hintaan 18.61 ja boonukset päälle  :-))
Hyvä minä  [:5]
Että kaikki vaan paikalliseen Prismaan tänä viikonloppuna.
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #21 : 22.04.10 - klo:19:18 »

Mullakin on jo uusi opas pöydällä [:-)] Tänään tuli kotiin toimitettuna lintukaverin mukana suoraan Lintuvarusteesta  :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #22 : 23.04.10 - klo:09:37 »

Nyt on sitten minullakin tämä hieno lintukirja.
Kävimme Prismassa ruokaostoksilla. Kävelimme kirjahyllyjen ohitse ja minulle tuli mieleen, mahtaako täällä
sellaista olla. Mika tyrmäsi heti. Mutta onneksi en uskonut.
Ja sieltähän se löytyi. Hinta oli 21.90€.  Mutta kassalla iloinen yllätys. Prisman alennusviikonloppu ja eka päivä tänään.
Sainkin se sitten hintaan 18.61 ja boonukset päälle  :-))
Hyvä minä  [:5]
Että kaikki vaan paikalliseen Prismaan tänä viikonloppuna.

Hyvä juttu Muru, nyt sulla on kunnon opus mistä tunnistaa lintuja. Baltialaiset linnut löytyy samasta opuksesta joten eihän sitä tiedä mitä kaikkea satutte reissussa näkemään. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 150
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #23 : 23.04.10 - klo:09:47 »

https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?sortKey=&storeId=10052&catalogId=10001&langId=-11&contractId=&pageSize=20&beginIndex=0&searchType=quick&QS_searchTerm=bongauksen+hurma&QS_AvailableItemsOnly=true&OLDQS_AvailableItemsOnly=true&submit.x=15&submit.y=1

Tässä pitkä linkki..mukavaa luettavaa ja onhan tässä pönttöläisen kerrontaa omasta bongausreissustaan..
tai tiedä häntä vaikka olis useammankin kuin yhden. [:-)]

ps..ei nyt mikään opas tietty ole eli ehkä vähän väärässä ketjussa
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #24 : 23.04.10 - klo:10:17 »

Telkkinen, mulla on Bongauksen hurma lainassa kirjastosta! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #25 : 23.04.10 - klo:15:39 »

Mä kävin tänään Lintuvarusteessa shoppailemassa!  [:-I] [:17] [:22]

Itseasiassa mä menin ostamaan matka-/kakkoskaukoputkea, joka on kevyt pakata matkalaukkuun. Lähinnä tulevia ulkomaanreissuja ajatellen, mutta on oikeesti tylsää seisoa vieressä ja odottaa vuoroaan, kun Pasi katsoo putkella, eli tää on todella tarpeen. Opticronin putki. Meillä on sille jalustakin olemassa.

Uusi Lintuopas piti tietty ostaa ja sitten mä ostin sen "kinksu-rolleri-mehiläissyöjä"-kirjan http://www.lintuvaruste.fi/hinnasto/info/k-kingfishersandbee-eaters.shtml  Se oli paikan päällä kympin halvempi kuin tässä hinnastossa.

Niin ja pitihän mun ostaa Petolintuopas. http://www.lintuvaruste.fi/hinnasto/info/k-petolintuopas.shtml
Tän mä annan Pasille meidän 10-vuotispäivän lahjaksi!  [:38]

Kallis reissu. Lisäksi mä onnistuin TAAS eksymään. Mutta miten ihmisen lapsi voi lähteä ajamaan Kehä I työpaikalle päin, vaikka suuntana on paljon mukavampi paikka? Samaten pois ajaessa mä sekoilin Kehä I liittymän kanssa ja ajoin sitten jostakin Heikinlaakson kautta summamutikassa Järvenpäähän. Tosi noloa....  [:17]

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #26 : 23.04.10 - klo:15:49 »

Hyvät ostokset on Kaija tehnyt  [KIPPIS]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #27 : 23.04.10 - klo:16:27 »

Onnea Kaijan uudelle kaukoputkelle ja hyviä muitakin ostoksia olet tehnyt! [:5]

Hyvä, kun näitä lintukirjoja aina välillä päivitetään.
Meillä on nyt yhteensä 7 lintukirjaa ja tämä ko. Lintuopas teos on vielä suhteellisen hyvässä kunnossa, ettei ihan vielä ole tarvetta uusia.
Vaikka tietenkin se aina houkuttaa. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #28 : 23.04.10 - klo:16:31 »

Meidän ekasta versiosta irtosi takakansi jo kauan sitten ja vaikka sen jälkeen kirja päällystettiin, se kansi irtosi taas viime viikonloppuna. Nyt täytyy pyytää Pasia päällystämään tää uusi kirja kontaktimuovilla heti kättelyssä, jos se vaikka kestäisi paremmin.  [:-)]

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #29 : 23.04.10 - klo:16:36 »

Meidän ekasta versiosta irtosi takakansi jo kauan sitten ja vaikka sen jälkeen kirja päällystettiin, se kansi irtosi taas viime viikonloppuna. Nyt täytyy pyytää Pasia päällystämään tää uusi kirja kontaktimuovilla heti kättelyssä, jos se vaikka kestäisi paremmin.  [:-)]

Meillä on myös toisessa autossa tuollainen irtopainos. Se on kyllä kolmessa osassa koko lintuopas. Niin huonoon kuntoon päässyt. Meillä oli aika paljon tuplakappaleita lintukirjoista, kun muutettiin yhteen, mutta nyt ei ole enää muista kuin lintuoppaita neljä ja kaksi Itämeren lokkilintuja  [:-)]

Jos joku haluaisi Itämeren lokkilinnut-kirjan, niin voisin laittaa postissa. Ilmaiseksi tietysti.
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #30 : 23.04.10 - klo:16:40 »

Me löydettiin viime kesän pikkukultarinta-reissulla Rautjärven (vai Simpeleen?) Teboililta (?) hampurilaisten lisäksi Lintuoppaita 12e/kpl ja sieltä tuli tietty ostettua ehjä kirja, joka on kotona. Rähjä kiertää mukana eli on käytännössä aina autossa.  [:-)]

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #31 : 23.04.10 - klo:16:45 »

Me löydettiin viime kesän pikkukultarinta-reissulla Rautjärven (vai Simpeleen?) Teboililta (?) hampurilaisten lisäksi Lintuoppaita 12e/kpl ja sieltä tuli tietty ostettua ehjä kirja, joka on kotona. Rähjä kiertää mukana eli on käytännössä aina autossa.  [:-)]

Simpele yhdistyi Rautjärveen joskus 1970-luvulla, joten molemmat ihan käypiä vaihtoehtoja  :-)) Simpeleen teboil se virallisesti taitaa olla. Tai Änkilänmäen kauppakartanoksi sitä kuulee myös kutsuttavan  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #32 : 23.04.10 - klo:16:53 »

KÄÄK! Mä ehdin yön aikana unohtaa, että itseasiassa eilen, kun oltiin TOISTA KERTAA nähty päivän laskevan taviparven ylle ja nuijattu siis toisen kerran amerikantavi ja istuttiin viluisina kosteissa vaatteissa matkalla kotiin, mä päätin, että me vaihdetaan linnustaminen postimerkkeilyyn. Mun siis PITI ostaa pinsetit ja suurennuslasi ja joku aloituspakkaus postimerkkejä. Sitä lajia voi harrastaa takkatulen lämmössä. Sitten mä hajamielisenä lähden vouhkaamaan Lintuvarusteeseen. Pinsetit olisi sitäpaitsi halvemmat!  [:-DD]

Sorry Jarmo, menee jo aika paljon ohi aiheen!  [:-)]

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #33 : 23.04.10 - klo:21:43 »

KÄÄK! Mä ehdin yön aikana unohtaa, että itseasiassa eilen, kun oltiin TOISTA KERTAA nähty päivän laskevan taviparven ylle ja nuijattu siis toisen kerran amerikantavi ja istuttiin viluisina kosteissa vaatteissa matkalla kotiin, mä päätin, että me vaihdetaan linnustaminen postimerkkeilyyn. Mun siis PITI ostaa pinsetit ja suurennuslasi ja joku aloituspakkaus postimerkkejä. Sitä lajia voi harrastaa takkatulen lämmössä. Sitten mä hajamielisenä lähden vouhkaamaan Lintuvarusteeseen. Pinsetit olisi sitäpaitsi halvemmat!  [:-DD]

Sorry Jarmo, menee jo aika paljon ohi aiheen!  [:-)]

 [:-DD] Tässähän on koko lintuharrastuksen ydin! Vilu, nälkä, odotus ja turhat? kilometrit.....mutta sitten aah - joku ihana yllätys ja jokainen uusi kevät tuntuu aina yhtä uskomattomalta!
Mä voin kaija lahjoittaa sulle pinsetit ja pari lintupostaria, että pääset alkuun... [:-I] [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #34 : 23.04.10 - klo:21:55 »

Lisää Off Topic

http://www.lape.net/  <--tuolta löytyy pienellä vaivalla postimerkkejä ja keräilyvälineitä ym asiaan liittyvää



Löytyy paljon eri aiheita, kukkia, perhosia, lintuja, lippuja, jalkapalloa, kolikoita, lentokoneita...
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo:22:15 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #35 : 23.04.10 - klo:23:25 »

Jarmoltakin hyviä vinkkejä kaijan uudelle mahdolliselle harrastukselle.. [:-DD].

Tuota Lintuopasta himoitsen minäkin. Huomenna pitää katsoa löytyiskö se 18 eukulla. Halvemmalla sitä ei taida saadakaan, ainakaan täältä.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #36 : 23.04.10 - klo:23:27 »

Mainittakoon että markka aikana ilmestynyt Matti Nykänen postimerkki, moni muistanee merkin löytyy omasta kokoelmasta yhden käyttämättämän arkin (50 merkkiä) voimalla.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #37 : 23.04.10 - klo:23:31 »

Meilläkin postimerkkejä ajoilta kun itse keräsin ja myöhemmin poikani. Paljon ulkomailta ja kerätty on tietysti luonto- ja lintuaiheisia aivan erityisesti. Vaihtureitakin on vaikka kuinka. Mietinkin, että mahtaako olla myös tuo Nykänen...en ole varma!
Postimerkit on itseasiassa hyvin kauniita - tai ainakin oli. Nyt ne tarra-arkilla tylsän sileitä, tosin kuva-aiheet ovat pysyneet hienoina. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #38 : 23.04.10 - klo:23:34 »

lapesta kannattaa katsella esim lintuja erotettu erikseen pöllöiksi jne...
kukkasista löytyy erikseen ainakin orkidea merkkejä
Perhoista saisi helpolla 500...1000 merkin kokoelman

jne
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo:23:54 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintuopas (kirja)
« Vastaus #39 : 24.04.10 - klo:00:10 »


Perhoista saisi helpolla 500...1000 merkin kokoelman

jne

Onko perhot niitä lohenkalastajien pyydyksiä?

Syvät pahoittelut edellisen viestini asiavirheestä, tarkoitus oli kirjoittaa perhosista ei perhoista, mutta kyllä perhot ovat tietääkseni lohenkalastajan pyydyksiä.
Perho on myös itsenäinen kunta ja ravintolakoulu jne...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #40 : 24.04.10 - klo:08:33 »

Hei! Onko tässä nyt kyse siitä uudesta painoksesta, lintuverkosta poimittua:
"Hei,

Ostinpa uuden Lintuoppaan, ja

Sen mukaan varis on C. cornix ja nokivaris C. corone. Esipuheen mukaan kirja noudattaa BirdLife Suomen maailman lintulajien suomenkieliset nimet -luetteloa.
Luettelo ei kuitenkaan tunne lajia C. cornix. C. corone on suomeksi varis ja englanniksi Carrion Crow. Oikeasti varis on Hooded Crow ja nokivaris Carrion Crow.
Esiintyminen huomioiden C. coronen käännökset ovat kuitenkin tavallaan loogisia. Luettelohan löytyy BirdLifen sivuilta.

Mainitussa listassa tiaiset ovat edelleen Paruksia, kirjassa jotain muuta.

Tekijät ovat myös ottaneet käyttöön uusia nimiä, jotka ainakin kahden kohdalla (raitaisolepinkäinen) on tietääkseni splittaamaton laji (isolepinkäinen). Luulisin muidenkin olevan.

On ilmeistä, että kirja noudattaa jotain muuta taksonomista järjestelmää kuin mitä se sanoo noudattavansa.
Että silleen. Ei liene ihme, että asiasta pulputetaan.

Pekka Sarvela"
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #41 : 24.04.10 - klo:11:16 »

Lintukirjat lisääntyivät vielä eilen, kun Pasin tytär toi Israelista tämän kirjan uudemman painoksen: http://www.longitudebooks.com/find/p/18944/mcms.html
Kiva tutustua etukäteen Israelin lintuihin, sillä todennäköisesti sinne tulee joskus lähdettyä, jos Mira jatkossakin asuu siellä.  [:-)]

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #42 : 24.04.10 - klo:12:32 »

Laitetaan tänne jatkoksi kuvat mun ensimmäisestä omasta putkesta  :-))






Muoks! Olut-tölkki, 0,33 litraa, mukana siksi, että kokoa pystyy arvioimaan  [KIPPIS] :-))

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #43 : 24.04.10 - klo:16:59 »

Arvasin, että Kaija osti tuollaisen putken  [:-)] Kätevä matkalla  [:5]
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 278
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #44 : 24.04.10 - klo:17:00 »

 [:48]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 816
  • ***Keiju***
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #45 : 24.04.10 - klo:21:09 »

Juu, kätevä varmasti on matkoilla tuo putki. Ihanan kokoinen (=katsoo sitä kuolaten). :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #46 : 24.04.10 - klo:21:26 »

Mitäs tommonen (Kaijan kaukoputkinen) kustantaa... ja okulaarihan siihen pitänee ostaa lisäksi. [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #47 : 24.04.10 - klo:22:34 »

Tänään tuli hankittua itselle tuo Lintuopas.Kiva juttu!  Mukavan näpsäkkä tuo kaijan putki. Mitkä sen tekniset ulottuvuudet ovat? [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #48 : 25.04.10 - klo:11:16 »

Eilen huomattiin, että uudessa Lintuoppaassa oli krokotiilinvartijasta tullut krokitiilinvartija  [:-DD]

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #49 : 25.04.10 - klo:11:51 »

Tänään tuli hankittua itselle tuo Lintuopas.Kiva juttu!  Mukavan näpsäkkä tuo kaijan putki. Mitkä sen tekniset ulottuvuudet ovat? [:-)]

Tästä löytyy putkesta tietoa: http://www.fotofennica.fi/cl/cat/product_details.php?p=55

Eihän se mikään "swarovski" ole, mutta matka- ja kakkosputkena varmasti riittävä. Mä ostin siihen hiukan paremman okulaarin. Tai siis Lintuvarusteen heppu onnistui jotenkin myymään mulle kalliimman okulaarin kuin tuo ihan perus  [:-I]

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lintuopas (kirja) + postimerkkeilyä + kaikkea muutakin
« Vastaus #50 : 25.04.10 - klo:11:55 »

Mitäs tommonen (Kaijan kaukoputkinen) kustantaa... ja okulaarihan siihen pitänee ostaa lisäksi. [:-I]

Putki oli Lintuvarusteessa 317e ja okulaari 299e. Aika kallis, mutta sain sitten hiukan tingittyä kirjoista. Tuohon olisi tosiaan saanut halvemman okulaarin, vaikka tämän: http://www.fotofennica.fi/cl/cat/product_details.php?p=64 mutta nyt on sitten kerralla kaikki kunnossa. Toivottavasti!  [:-)]  Tuollainen putkihan on kuitenkin käytössä monta vuotta.
 

Sivu luotiin 0.173 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.