Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 14. lokakuuta  (Luettu 1658 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #30 : 14.10.06 - klo:11:57 »

laskut maksetaan pois, ja melkein kaikki kuiteista on sitä tavaraa että voi polttaa heti pois tai muuten kerääntyy iso kasa sekalaista pikkupaperitavaraa

Eihän silloin tosiaan kannata työkaveria haukkua jos itse tulee toimeen vaikka joku osapuoli ei tulisikaan yhtä hyvin toimeen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #31 : 14.10.06 - klo:11:59 »

Lisa, veroihin liittyviä pitää säästää 10 vuotta, mutta kun mä säästän kaiken muunkin: sähkö, maakaasu, vesi, jätehuolto. Tilinauhat. Tiliotteet. Pönttökameran takuulapun (5vuoden takuu). Autoon liittyvät paperit. Pizzerioiden tarjoukset ja listat. Vakuutuspapaerit. Hammaslääkärin laskut. Olenko hullu?  [:-DD]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #32 : 14.10.06 - klo:12:04 »

pizza ja hammaslääkärin laskut ehkä voinopeammin hävittää, vakuutus ja laina paperit minäkin yritän säästää  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #33 : 14.10.06 - klo:12:07 »

Miten muuten te, Rakkaat Kanssapönttöilijät, hoidatte sen paperitavaran, jonka postipoika teille tuo?
Kuka osaisi tehdä tästä gallupin?

Kunnon ihminen varmaan maksaa laskut heti ja arkistoi ne sitten kansioon.
Fiksu ihminen katsoo heti, että mitkä kaikki paperit on säästettävä ja mitkä voi heittää pois.
Kaijalla on taas kerääntynyt yli puolen vuoden ajalta KAIKKI mahdollinen tuohon tilanjakajan päälle.  [:16]

Kolme osastoa:

Maksetut
Maksamattomat
Ei makseta

 :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #34 : 14.10.06 - klo:12:09 »

Pyryharakka, entäs ne jatkotoimenpiteet???? Noikin pinot kasvaa aika korkeiksi, vaikka onkin jaettu kolmeen osaan?  :-O

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #35 : 14.10.06 - klo:12:09 »

Olet hullu, mutta et varmaan yksinäinen hullu, koska VARMUUDEN vuoksi säästän minäkin KAIKEN ! :-)) Esmes yhtä kirjahyllyn kaappia ei uskalla enää avata, koska sieltä pullahtaa paperivyöry ulos. Senpä vuoksi olen punonut ovet kumilenkillä tiukasti kiinni! :-O
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #36 : 14.10.06 - klo:12:12 »

laskut voi laittaa kiukaan alle silloin kun puut palavat jo kunnolla  [:-)]
ei tule isoa pinoa paperia vain pieni kasa tuhkaa ja sehänon taas hyvää lannoitetta   [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #37 : 14.10.06 - klo:12:16 »

Mä olen ostanut aina silloin tällöin sellaisia "kulmalukkokansioita", ikään kuin paperipinojen korsetteja, jotka puristavat pursuilevan läjän tiukempaan kasaan, mutta niitäkään ei nyt löydy mistään. Onkohan Pasi vienyt niitä omaan käyttöönsä? No, tässä pönttöilyn, purnaamisen ja kahvinjuonnin lomassa tasoilla lojuneet ja käsilaukkuun ja yöpöydän laatikkoon piilotetut paperit tuli hoidettua. Mutta ihan varmasti kohta hyökkää jostain nurkasta uusi, ilkeämielinen nivaska mun kimppuun.

Toinen kysymys: mihin tallennatte postikortit, joita olette saaneet esim Irlannista? Laitetaanko ne vaan laatikkoon odottamaan suurempaa järjestelyinspiraatiota?  :-))
« Viimeksi muokattu: 14.10.06 - klo:12:18 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 285
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #38 : 14.10.06 - klo:12:17 »

Luultavasti suurin osa matkapostikorteista on tallessa ja niitä voi löytyä melkin mistä laatikosta vain  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #39 : 14.10.06 - klo:12:26 »

Ei kannata maksettuja laskuja heittää pois. Koskaan ei tiedä, vaikka niitä aletaan uudestaan karhuamaan, ja milläs sitten todistat, että olet ne maksanut?  [:-I] Näinkin on joskus käynyt...

Ja Kaija, Irlannin postikorteilla tietysti päällystetään komeron ovi!!!  [:28]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #40 : 14.10.06 - klo:12:27 »

Miten muuten te, Rakkaat Kanssapönttöilijät, hoidatte sen paperitavaran, jonka postipoika teille tuo?
Kuka osaisi tehdä tästä gallupin?

Kunnon ihminen varmaan maksaa laskut heti ja arkistoi ne sitten kansioon.
Fiksu ihminen katsoo heti, että mitkä kaikki paperit on säästettävä ja mitkä voi heittää pois.
Kaijalla on taas kerääntynyt yli puolen vuoden ajalta KAIKKI mahdollinen tuohon tilanjakajan päälle.  [:16]

Kaija,mulla on keittiössä mappikalenteri jossa joka kuukaudelle on tasku.Siihen laitan ensin kaikki postin tuomat maksettavat laskut odottamaan maksamista.Kun sitten olen ne maksanut,ne siirtyvät tässä tietokoneen vieressä olevaan kaappiin odottamaan pankista tulevaa tiliotetta josta näen  maksamani laskut.Sen jälkeen ne siirtyvät kansioon jossa säilytän niitä kuukausitiliotteen kanssa nätissä järjestyksessä hamaan tulevaisuuteen.
Tästä on tullut mulle tapa jo ainakin 20 vuoden ajan,joten se tapahtuu ihan automaattisesti ilman mitään  ongelmia.Näin ollen laskuja ei voi jäädä piiloon ja unohduksiin minnekään.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #41 : 14.10.06 - klo:12:30 »

Postikorteista säilytän vaan mun mielestä kiveimmat (sekaisin laatikossa ) ja muut heitän tulipesään. Mulla noita kuitteja on mapeissa, mutta kun tosiaan niitäkin kertyy ja kertyy ja eikä ne ois ees mapeissa, jos mies ei ois organisoinut asian näin...
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #42 : 14.10.06 - klo:12:32 »

Ei kannata maksettuja laskuja heittää pois. Koskaan ei tiedä, vaikka niitä aletaan uudestaan karhuamaan, ja milläs sitten todistat, että olet ne maksanut?  [:-I] Näinkin on joskus käynyt...

No eikö niillä siellä toisessa päässä oo mittään tietoo laskuista, jotka ON maksettu!!? :-O


Mitenkä tuli noin typerästi toi kommentti tohon lainaukseen?

 :-O [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 14.10.06 - klo:12:34 kirjoittanut Lisa »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #43 : 14.10.06 - klo:12:32 »

Käenpiika, tuo sun toiminta on mallikelpoista!  [:63]
Voikun pystyisi itsekin samaan. Mä jopa löydän käsilaukusta joskus maksamatta jääneitä laskuja. Ärsyttää tää oma huolimattomuus! Nyt mulla on hankittuna kaksi lokeroa, joihin tulevat laskut laitetaan HETI ja josta ne hoidetaan maksamisen kautta kansioon VIIPYMÄTTÄ....

No, tuohon en usko itsekään  [:-DD]

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Lauantai 14. lokakuuta
« Vastaus #44 : 14.10.06 - klo:12:33 »

Pyryharakka, entäs ne jatkotoimenpiteet???? Noikin pinot kasvaa aika korkeiksi, vaikka onkin jaettu kolmeen osaan?  :-O

Älä ota sitä kirjaimellisesti.  :-)) Roskapostin=mainospostin vien viikoittain roskikseen, laskut ovat suoraveloituksessa suurimmaksi osaksi ja yhden ihmisen verotiedot ovat toistaiseksi mahtuneet omaan kansioonsa. Hesarikin tulee vain sunnuntaisin.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.