Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kysymys kuvien poistamisesta  (Luettu 527 kertaa)

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Kysymys kuvien poistamisesta
« : 20.08.06 - klo:22:59 »

Kun kuvatila foorumilla täyttyy poistetaanko kuvia vanhemmasta päästä vai onko mahdollista valita poistettavat kuvat? Ajattelen nyt lähinnä tuota ketjua, johon kerätään kuvia erilaisista linnunpesistä - olisi mukava jos ne säilyisivät mahdollisimman pitkään.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #1 : 21.08.06 - klo:01:01 »


http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=45.0

Vanhimmasta päästä poistetaan. Voi niitä yksitellen valikoidenkin poistaa, mutta minun on aivan mahdotonta valikoiden jättää joitakin tiettyjä kuvia. Joten pysyvästi esille tarkoitetut kuvat on parempi laittaa johonkin muualle kuin tänne.

Tähän mennessä kuvia on kertynyt 74 kappaletta ja noin 6 megatavua, eli yksi mega päivässä. Nyt varattu tila 100 megatavua riittää tällä menolla noin kolmeksi kuukaudeksi. Voin ehkä laajentaa tilan 200 magatavuksi, jolloin kuvat voi olla täällä puoli vuotta, mutta ei enempää. Ja tämä riippuu viime kädessä siitä, paljonko noita kuvia tulee.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #2 : 21.08.06 - klo:08:36 »

Kiitos Kaitsu [:-)]
Luin kyllä tuon linkkisi tekstin ennen kysymykseni esittämistä, mutta ajattelin jos KUMMINKIN olisi joku tapa suojata jonkun tietyn ketjun kuvat.
Kuvia poistettaessa häipyvät siis kaikki järjestään vanhimmasta päästä ja se koskee sitten kai myös omalta koneelta laitettuja avattaria?

Omat kuvani olen tähän asti laittanut Ifiltä, mutta se lopettaa albumit vuodenvaihteessa, joten joku korvaava paikka pitää löytää. Kotisivutilaa olisi kyllä käytettävissä mutta kun pääsisi jotenkin alkuun sen käyttöönotossa. Mitään kotisivuja en toistaiseksi halua tehdä, mutta sitä tilaahan voi kai käyttää kuvien "väliasemana" jotenkin muutenkin...kai?
Kirjattu

Pandari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 123
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #3 : 21.08.06 - klo:08:46 »

Minusta on vain hyvä, että kuvat eivät jää tänne lopullisesti roikkumaan. Puoli vuotta on vähintäänkin riittävän pitkä aika katsoa kuvia. Uusiahan tulee koko ajan tilalle.

Oman kotisivutilan käyttö kuvien esille laittoon on melko yksinkertaista.
Otat vain liitymäsi käytönhallinnasta kotisivutilan käyttöön. Siinä yhteydessä saat sivun osoitteen. Sitten vain siirrät jollain ftp-ohjelmalla kuvasi sinne. Itse olen käyttänyt File Zillaa, joka on hyvin toimiva ja helppokäyttöinen.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #4 : 21.08.06 - klo:09:00 »

No sehän on sitten lähes sama aika kuin Ifillä nyt jäljellä oleva aika. Eli kannattaa laittaa jonnekin muuallle ne kuvat yleensäkin.
Mulla on oman palvelimen kotisivu, mutta aika pieni tila, mutta hyvin toimii.
Ja onhan noita muitakin kuvajuttuja, kuten kuvablogi, mutta niiden toiminnasta ei koskaan tiedä, miten ne toimii, tai kuinka kauan.

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 217
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #5 : 21.08.06 - klo:09:05 »

täällä luotetaan msn palveluun
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #6 : 21.08.06 - klo:09:13 »

Mulla on myöskin mns:lla muutama kuva, ja aika hyvin se toimii, mutta siellä on tilaa vaan 3mt. Oman palvelimeni lisäksi, mulla on geocitieksellä kotisivutila, mutta se toimii takkuillen.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 835
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Kysymys kuvien poistamisesta
« Vastaus #7 : 21.08.06 - klo:17:18 »

Luin kyllä tuon linkkisi tekstin ennen kysymykseni esittämistä, mutta ajattelin jos KUMMINKIN olisi joku tapa suojata jonkun tietyn ketjun kuvat.

Kyllä se mahdollista on, mutta liian iso vaiva on lähteä yksitellen valitsemaan poistettavia kuvia ja jättää ne mitä ei saa poistaa.

Lainaus
Kuvia poistettaessa häipyvät siis kaikki järjestään vanhimmasta päästä ja se koskee sitten kai myös omalta koneelta laitettuja avattaria?

Avattaret ovat erikseen, niitä ei ole tarvis poistaa missään vaiheessa.

Lainaus
Mitään kotisivuja en toistaiseksi halua tehdä, mutta sitä tilaahan voi kai käyttää kuvien "väliasemana" jotenkin muutenkin...kai?

Ei tarvita  kotisivuja. Kuvat tarvitsee vain siirtää kotisivukansioon, niin ne voi linkittää tänne, tai mihin tahansa. Todella helppoa.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.443 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.