Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...  (Luettu 4176 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #15 : 20.09.10 - klo:14:30 »

Joo, ne monitehot on hiottu niin, ettei näy rajjaa. Mutta ei kyllä näy mittään muutakkaan niitten läpi! Ei sitten mistään kohti. Paitsi hintalappu. Se kyllä näky turhanki hyvin!  [:-//]  ...kele

Ootko muistanu pestä lasit? [:-DD] [:-DD]
Itelle nimittäin joskus käy niin, että sitä ihmettelee että miks näillä laseilla ei taas näe yhtään mitään, ja sitten kun niitä lähemmin tarkastelee niin pinnassa on ties mitä moskaa ja rasvaa niin ettei läpi meinaa näkyä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #16 : 20.09.10 - klo:14:37 »

Oon pessy, mutta ihan oikeesti niillä ei nää. Ei oo koskaan näkyny. Esim tietokonneella ei nää ruutua eikä nöppäimiä. Just ja just pystyy telkkaria kahtommaan. Lukemisesta ei puhettakkaan. Valitin monneen kertaan, mutta sitten ne melkein laitto mulle porttikiellon sinne liikkeeseen, joten annoin periks. Verhot vaan pölis ku juoksivat sakilla takahuoneeseen...Sanoivat vaan, että niihin pittää totutella. Miten totuttelet, kun et nää niiden kans mittään tehä! Ketuttaa kyllä vieläki. Maksoivat monta monituista sattaa.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #17 : 20.09.10 - klo:14:43 »

Moniteholasien se lähinäkö-/lukualue on KAPEA. Se alue, jonka läpi näkee lukea. Jos siellä alaosassa katselet sivusta reuna-alueiden kautta, niin tarkasti et näe mittään. Se alue keskellä, jonka läpi pitää katella, on noin 1 cm levyinen...

Eli vaatii sekä totuttelua että opettelua. Mulla on nyt elämäni eekat monitehot ja tietsikalla EN TYKKÄÄ NÄITÄ KÄYTTÄÄ. En pahemmin lukiessakaan, jos kauan pitää lukee... Mut en oo paljoo totutellutkaan. [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #18 : 20.09.10 - klo:15:00 »


Eli vaatii sekä totuttelua että opettelua. Mulla on nyt elämäni eekat monitehot ja tietsikalla EN TYKKÄÄ NÄITÄ KÄYTTÄÄ. En pahemmin lukiessakaan, jos kauan pitää lukee... Mut en oo paljoo totutellutkaan. [:-DD]

Mä taidan sitten alkuun, kun saan ne monitehot, niin ainakin pimeällä pitää autossa mukana vanhoja laseja. Totuttelemisessa saattaa kuitenkin kestää jonkin aikaa.  [:-I]

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #19 : 20.09.10 - klo:15:19 »

Eiköhän autoa voi ajaa ihan yksitehoilla... vai onks sulla hankaluuksia nähdä kojelaudan juttuja, Kaija...? Yksitehoissa on täyslaaja näkökenttä, autolla ajamiseen varmaan paremmat, sun iässä, kun ikänäkö ei ole vielä kehittynyt KOVIN pitkälle (eli lähinäkö on kuitenkin suht ok, meinaan kojelautakin on kauempana kuin vaikka kirja.). [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #20 : 20.09.10 - klo:15:24 »

Eiköhän autoa voi ajaa ihan yksitehoilla... vai onks sulla hankaluuksia nähdä kojelaudan juttuja, Kaija...? Yksitehoissa on täyslaaja näkökenttä, autolla ajamiseen varmaan paremmat, sun iässä, kun ikänäkö ei ole vielä kehittynyt KOVIN pitkälle (eli lähinäkö on kuitenkin suht ok, meinaan kojelautakin on kauempana kuin vaikka kirja.). [:-I]

Mutta sittenhän pitäis olla erilliset lukulasit. Ne on muuten käytössä oivalliset monitehojen rinnalla, mutta jos joutuu koko ajan vaihamaan lukulasien ja kaukolasien välillä niin siinä tulee hulluksi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #21 : 20.09.10 - klo:15:34 »

Mä oon tottunut monitehoihini ja en tule toimeen ilman niitä. Karmeaa, odotan soittoa optikolta et on vietävä sangat uusien linssien vaihtoon. Mulla on kyllä ekat lasit jäljellä, mut en nää niillä mitään eli muutama päivä sokkona  [:-DD].
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #22 : 20.09.10 - klo:17:28 »

Eiköhän autoa voi ajaa ihan yksitehoilla... vai onks sulla hankaluuksia nähdä kojelaudan juttuja, Kaija...? Yksitehoissa on täyslaaja näkökenttä, autolla ajamiseen varmaan paremmat, sun iässä, kun ikänäkö ei ole vielä kehittynyt KOVIN pitkälle (eli lähinäkö on kuitenkin suht ok, meinaan kojelautakin on kauempana kuin vaikka kirja.). [:-I]

Mutta sittenhän pitäis olla erilliset lukulasit. Ne on muuten käytössä oivalliset monitehojen rinnalla, mutta jos joutuu koko ajan vaihamaan lukulasien ja kaukolasien välillä niin siinä tulee hulluksi.

Niin on hyväkin olla erilliset lukulasit, kun paljon lukee, vaikka sängyssä kirjaa. Yksiteholukulasit ei oo niin kauheen kalliita. Eikä niihin tarvi kovapintoja eikä heijastuksenpoistokalvoja, NIISTÄ se hinta kertyy.

Monitehot on hyvä olla "yleislaseina" silloin, kun pitää välillä nähdä sitä ja välillä tuota. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #23 : 20.09.10 - klo:18:01 »

Mulla on monitehot, enkä muita enää huolikaan.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #24 : 20.09.10 - klo:20:56 »

Eiköhän autoa voi ajaa ihan yksitehoilla... vai onks sulla hankaluuksia nähdä kojelaudan juttuja, Kaija...? Yksitehoissa on täyslaaja näkökenttä, autolla ajamiseen varmaan paremmat, sun iässä, kun ikänäkö ei ole vielä kehittynyt KOVIN pitkälle (eli lähinäkö on kuitenkin suht ok, meinaan kojelautakin on kauempana kuin vaikka kirja.). [:-I]

Mutta sittenhän pitäis olla erilliset lukulasit. Ne on muuten käytössä oivalliset monitehojen rinnalla, mutta jos joutuu koko ajan vaihamaan lukulasien ja kaukolasien välillä niin siinä tulee hulluksi.

Mä luen sängyssä nykyään ilman laseja ja se sujuu aika hyvin. Eli mä näen lähelle ilman laseja. Ongelma onkin nyt se, että noiden mun yksiteho-kaukolasien kanssa en enää nää lähelle, vaan joudun tihrustamaan rillien yli tai ali.
Autolla ajossa yksitehot ok, mutta aion toki käyttää monitehoja heti, kun totun niihin. Että näyttääkö ne esim etäisyydet oikeina. Optikko oli sitä mieltä, että kannattaa tosiaan totutella uusiin laseihin ennen kuin lähtee ahtaaseen parkkihalliin.

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #25 : 21.09.10 - klo:08:33 »

Mulla ollu monitehot kanns ajo useamman vuoden ajan ja hyvin pärjää käyttölaseina. Töihin suunnitteilla eilliset päätelasit, kun niskat on välillä niin jumissa "nyökyttelystä". Samioin kotiin vois hommata pelkät lukulasit niin lukeminen olis huomattavasti mukavampaa. Kävin arvoita kyselemässä kolmista laseista niin reilu 700 olis maksanu, joten täytyy tarkkaan harkita  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #26 : 22.09.10 - klo:15:31 »

Hei Marleena!

Jos sinulla tosiaan on lasit, joilla et mitään näe, olet saanut väärät lasit tai sitten ne myynyt optikkoliike on todella välinpitämätön. Sinuna teksisin valituksen kuluttajasuoja-asiamiehelle!

Minulla on yksiteholinssit + vahvuudella, sillä lukulaseja vain tarvitsen.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #27 : 22.09.10 - klo:15:46 »

Optikkoni soitti että sangat saavat uudet linssit. Vien ne ennen viittä ja saan pois huomennna kymmenen aikaan.
Sokkona siis tää ilta, ei vaan ihan, löysin vanhat kakkulat, mut kamalalta tuntuu, ihan kun persoonastani puuttuisi jotain.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #28 : 22.09.10 - klo:17:10 »

Hei Marleena!

Jos sinulla tosiaan on lasit, joilla et mitään näe, olet saanut väärät lasit tai sitten ne myynyt optikkoliike on todella välinpitämätön. Sinuna teksisin valituksen kuluttajasuoja-asiamiehelle!

Minulla on yksiteholinssit + vahvuudella, sillä lukulaseja vain tarvitsen.


No se on jo niin vanha asia, ettei siitä ennää voi älämölöä nostaa. Olis pitäny sillon aikasemmin olla tomerampi, mutta kun en jaksanu. Niihin uusittiin yhet linssit, kun LÄÄKÄRI oli kattonu ne arvot päin peetä. En suostunu sitä lääkärinpalkkiota maksamaan, kun se ei edes osannu hommaansa hoitaa. Olivat mulle kovasti näreissään, että se jää liikkeen tappioksi kuulemma, kun lääkärille on palkkio kuulemma maksettava. Olis pitäny jättää ne lasit sinne ja vaatia rahat takasin. Tuskin olisivat ilman kuluttaja-asiamiestä millekkään ruvenneet. Olivat niin ynseitä. Eikä sitä liikettä ennää oo olemassakaan.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #29 : 22.09.10 - klo:17:19 »

Monitehot täälläkin, rajattomat. Uusi silmälasiresepti on tuolla kirjahyllyssä kun kävin silmälääkärillä noin 1-2 v sitten, en muista, ja näössä oli hiukan muutoksia. Kyselin instrusta hintaa ja sanoivat että n. 900 euroa. Silloin ei ollut mitään tarjouslaseja tai toinen linssi ilmaiseksi juttuja.  Resepti jäi hyllyyn, vanhoilla mennään vielä. Kait jostakin muualta sais halvemmalla, Spectsavers tjm.. [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.