Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...  (Luettu 4174 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #30 : 22.09.10 - klo:18:22 »

Kait jostakin muualta sais halvemmalla, Spectsavers tjm.. [:-I]

Älä usko, että Specsaversilta saisi moniteholinssit 1 eurolla. Mä en edes tajua, mihin se tarjous perustuu.
Instrulla oli kai 4 eri tason moniteholinssejä; mä otin ne toiseksi parhaat (499e), koska mä ajan pimeässä ja sateessa ja mä halusin hiukan laajemman alueen siihen lukuosaan. Tästä halvempi oli 449e.
Tässä pdf:n alaosassa on esiteltynä moniteholinssien vaihtoehdot: http://www.instru.fi/assets/images/pdf/linssiEsiteHeinakuu.pdf

Me käytiin Nissen, Specsavers, Instru ja sit se, mistä saa S-bonusta. Silmäasemako se on? Kyllä ne oikeesti on suht samat linssihinnat kaikissa ketjuissa. Mahtaako peräti tulla samoilta tehtailta?

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #31 : 22.09.10 - klo:20:13 »

Onneksi ei oo kun yksi ilta näillä antiikkikakkuloilla. Kaamee tunne.  [NUT]
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #32 : 22.09.10 - klo:20:26 »

Päätelaseilla katsellaan töissä ja monitehoilla mennään muuten.
Tarttisin vielä kolmannet eli ne lukulasit, joita Tiina suositteli  [:-)]
Pitää mennä käymään optikolla pikapuoliin niin vois taas harrastaa lukemista sängyssä  [:-I]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #33 : 22.09.10 - klo:20:56 »

Mä näen lukea ilman laseja ja tässä koneellakaan en laseja tarvi, mutta lasit päässä luen yli tai ali.
Millaiset lasit Kaija hommasi? Itse olen ajatellut monitehoja joissa alaosa olisi "ikkunalasia"  [:-I]
Lisäys, minulla on miinuslasit, eli kauas en näe ilman laseja.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #34 : 23.09.10 - klo:07:36 »

Mä näen lukea ilman laseja ja tässä koneellakaan en laseja tarvi, mutta lasit päässä luen yli tai ali.
Millaiset lasit Kaija hommasi? Itse olen ajatellut monitehoja joissa alaosa olisi "ikkunalasia"  [:-I]
Lisäys, minulla on miinuslasit, eli kauas en näe ilman laseja.

Mä otin Istrun linssivalikoimasta (linkki mun edellisessä viestissä) ne 499€ maksavat. Mä en nyt muista vahvuuksia, mutta miinusta on jotakin tuuliin 2,75 toisessa ja 3,75 toisessa linssissä. En myöskään tiedä, millaiset vahvuudet alaosaan tuli, mutta ne tuli vahvuuksilla, että näen lukea ottamatta laseja pois päästä.

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #35 : 23.09.10 - klo:07:42 »

Mulla tulis niskat pian kipeeksi näillä laseilla. Koneella nään hyvin kun katson aivan linssin alaosalla.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #36 : 23.09.10 - klo:11:00 »

Mä otin Istrun linssivalikoimasta (linkki mun edellisessä viestissä) ne 499€ maksavat. Mä en nyt muista vahvuuksia, mutta miinusta on jotakin tuuliin 2,75 toisessa ja 3,75 toisessa linssissä. En myöskään tiedä, millaiset vahvuudet alaosaan tuli, mutta ne tuli vahvuuksilla, että näen lukea ottamatta laseja pois päästä.

No just tuo alaosa mua ois kiinnostanut,  tuntuu et meillä on samanlainen näkö  [:-)]
Jotenkin vaan tuntuu hassulta maksaa extraa jos alas ei tule yhtään vahvuutta  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #37 : 23.09.10 - klo:12:07 »

Mä otin Istrun linssivalikoimasta (linkki mun edellisessä viestissä) ne 499€ maksavat. Mä en nyt muista vahvuuksia, mutta miinusta on jotakin tuuliin 2,75 toisessa ja 3,75 toisessa linssissä. En myöskään tiedä, millaiset vahvuudet alaosaan tuli, mutta ne tuli vahvuuksilla, että näen lukea ottamatta laseja pois päästä.

No just tuo alaosa mua ois kiinnostanut,  tuntuu et meillä on samanlainen näkö  [:-)]
Jotenkin vaan tuntuu hassulta maksaa extraa jos alas ei tule yhtään vahvuutta  [:-I]


Millaset vahvuudet sulla Motteri on? Onks sulla molemmissa silmissä sama vahvuus? Kyl sinne alaosaan tod.näk. joku vahvuus tulee... Ellei sun silmät satu oleen tasan siinä "nollavaiheessa" nyt...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #38 : 23.09.10 - klo:12:10 »

Me käytiin Nissen, Specsavers, Instru ja sit se, mistä saa S-bonusta. Silmäasemako se on? Kyllä ne oikeesti on suht samat linssihinnat kaikissa ketjuissa. Mahtaako peräti tulla samoilta tehtailta?

Linssitehtaita on monia, riippuu liikkeestä minkä tehtaan linssejä käyttävät enimmäkseen, mutta kaikilla liikkeillä on mahdollisuus tilata linssit ihan miltä tehtaalta tahansa. Instrulla on oma linssitehdas, mutta Instrukin voi tilata muilta tehtailta, jos haluaa.

Ootteko tienneet, että Nissen on Instru. [:-I] :-)) Nissenillä on vaan omat tarjouksensa yms.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #39 : 23.09.10 - klo:12:16 »

Specsavers ainakin hiotuttaa linssit jossakin muualla kuin suomessa ja sen takia hinnat on edullisemmat. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #40 : 23.09.10 - klo:12:33 »

Ystävän tuttu kävi Specsaversilla laseja, moniteho,katsastamassa ja yli 600 olisi joutunut niistä pulittamaan
että jätti väliin hinnan vuoksi.
Itse kävin eilen silmälääkärissä ja kolme vuotta sitten hankitut lasit meni uusintaan.Näkö on niin paljon tässä
ajassa huonontunut..ja lääkäri totesi, että ai sun edelliset lasithan onkin optikon määräämät.Että nyt on sitten
paras mahdollinen ammattilainen tutkinut silmäni ja siksi uudet lasit ovat ajankohtaiset.Eilen muutamia sankoja
kokeilin ja ajattelin ettei tähän lärviin kyllä näistä uusista malleista sopivia löydy..joten katsellaan vanhoilla kun
näilläkin vielä näkee ainakin päivänvalossa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #41 : 23.09.10 - klo:12:55 »

Pistän lusikkani soppaan... kävin Thaimaassa, sieltä optikon reseptillä lasit satasen pintaan! Suomessa vastaavat 375 euroo optikon kautta ja hyvin pelittää. Paitsi että nää on vaa peruslukulasit. Pitäs kohta kaukolasit/monitehot mitä ne ny onkaan hankkia. Lukia vielä näkee, mutta ei kovin hyvin enää kauas, tuolla metsässä sen huomaa... kun pitää mennä lähemmäs ja lähemmäs, jos jotain mielenkiintoista näkee. Kiikareilla sitten kyllä näkee.
Ja vielä yks, Favoptik Sveamamman maalta...kehykset halpoja 40-60 euroon...lukulasit sieltäkin saa edullisesti, olen niitäkin monet tilannu..kestää minkä kestää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #42 : 23.09.10 - klo:12:59 »

Ystävän tuttu kävi Specsaversilla laseja, moniteho,katsastamassa ja yli 600 olisi joutunut niistä pulittamaan
että jätti väliin hinnan vuoksi.

Sun ystävän tutun on täytynyt valita jotkut erikoislinssit, koska ihan peruslinssit, ilman kovapintaa ja heijastamatonta pintaa saa Specsaversilta hintaan 170€ (toukokuussa sain vielä tuosta hinnasta 89€ alennusta kun oli joku kampanja niillä menossa). Mun rillit siis maksoi Speksaversilla huhtikuussa 2010 yhteensä 240€. Moniteholinssit 81€ ja pokat 139€ + näöntarkastus 20€. Mutta nämä on siis ihan tavalliset linssit ilman mitään erikoisuuksia koska en esim. tarvi heijastamatonta linssiä kun en aja autoa. Ja kovapintaa en ottanut koska Repen laseissa on sekä kovapinta että nyt naarmuja [:-DD]. Mulle nää on ihan riittävät ja näen näillä erittäin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo:13:05 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #43 : 23.09.10 - klo:13:02 »

Pistän lusikkani soppaan... kävin Thaimaassa, sieltä optikon reseptillä lasit satasen pintaan! Suomessa vastaavat 375 euroo optikon kautta ja hyvin pelittää. Paitsi että nää on vaa peruslukulasit.

Ja peruslukulasit omilla vahvuuksilla saa Specsaversilta halvimmillaan hintaan 29€.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #44 : 23.09.10 - klo:16:12 »

Mä tilasin netistä Favoptikista rajattomat monitehot + kovapinnoite + heijastuksenpoistokalvo + kehys hintaan 160€.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.065 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.