Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ressun taival on kivinen...  (Luettu 895 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #15 : 17.10.06 - klo:14:40 »

Voi Ressu-ressukkaa. Kaikkea hyvää toivon hänen elämälleen tästä eteenpäin.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #16 : 17.10.06 - klo:14:49 »

Surullista tosiaan. Kunpa jatko kääntyisi hyväks. Kaikkea hyvää Ressulle ja hoitajille!
Kirjattu

leila ei kirj.

  • Vieras
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #17 : 17.10.06 - klo:16:38 »

Voimia ja uskoa parempaan tulevaisuuteen Ressulle ja kaikille läheisille!

Jo pentuna esikoiskoirallamme esiintyneet sairauden ensioireet helpottivat kasvun, lääkityksen ja hoidon myötä. Kokonaisen koiran iän se oli minulle läheisin lemmikeistämme.

Pikkuiselle Ressulle silityksiä.
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #18 : 17.10.06 - klo:16:39 »

Ressu on uudessa kodissaan ja lääkityksellä.
Eilen kuulin iloisen uutisen, että pikkuprinssi on alkanut syömään kuin hevonen ja
kasvaa silmissä.  On iloinen leikkisä ja hurmannut kaikki ohikulkijat ja kotona vierailevat.
Ressu on nyt Turussa toipumassa, koska uuden "omistajan" (olen vielä toistaiseksi itse sen
omistaja osamaksusopimuksen vuoksi)tyttöystävä voi hoitaa Ressua 24 h/vrk.

Kiitos, että aina vaan jaksatte tukea minua ja pikku-Ressua ja hänen uutta kotiaan jaksamaan
ja elämään toivossa että kaikki kääntyy hyväksi ja Ressu-Kessusta kasvaa iso komea uroskoira.
Niin Ressuhan on nyt Kessu, kun siellä kasarmilla asuu Suomenlinnassa.

Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #19 : 17.10.06 - klo:16:41 »

Leila, näin minäkin uskon, että tästä pennusta tulee erityisen rakas perheenjäsen, eikä se minullekkaan ole
mikä vain pentu.  Olen siihen erityisen kiintynyt.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #20 : 28.10.06 - klo:16:04 »

Niin tässä taas on käynyt, että pikku-prinssi tuli keskiviikkona takaisin minulle.  Ressulla oli valtavia tuskia käsiteltäessä ja sillä
oli ripuli.  Olin jo varautunut, että pieni joutuisi lähtemään enkelten siivillä, mutta annoin lasten Ketorinlääkettä illalla ja aamulla
pikkuinen oli paljon pirteämpi.  Käytin eläilääkärillä ja huomattiin, että ongelmat olivat lähinnä pennun takapäässä, eli ehkä
nyrjähtänyt ristiselkä tai jotain suolistoperäistä (ilmaa, ummetusta?). Pennulle määrättiin kipulääkettä.
Eilen huomasin, että hännän keskiosassa on se kaikkein kipein paikka ja lastoitin hännän, ja ihme kyllä nyt ei ole läheskään
niin kipuherkkä.  Ilmeisesti häntä on joko murtunut tai siinä on jokin tulehdus.  Maanantaina takaisin eläinlääkäriin.
Eilen ei pieni päässyt liikkumaan omatoimisesti ollenkaan ja vain nukkui enimmäkseen, voimat olivat kai kivusta niin loppu.
Nyt Kessu on ollut miltei normaali pieni riiviö ja syö ja juo hyvin. 
Nyt on vatsa kunnossa ja ruokahalut valtaisat.  Pikkuinen nukkuu hyvin ja on niiiin suloinen.
En osaa vielä päättää, lähteekö Kessu takaisin uuteen kotiinsa vai olisiko sen parempi jäädä minulle.
Ainakaan ei pitkään aikaan, koska sen uusi koti on Suomenlinnassa ja sieltä on tosi vaikea lähteä lääkärille pian.
Sitä paitsi tuo vauveli tarvitsee 24h hoitoa nyt.  Onneksi työpaikaltani sanottiin, että saan ottaa Kessun sinne mukaan tai
ainkin tarpeen vaatiessa saan mennä kotiin heti kun tarve vaatii.  Olen työkokeilussa ihan 5 min matkan päässä ja työaikani
on ½9-½12 ja ½14-½17 välillä olen kuitenkin 2 h kotona.  Ihana tilanne.
Uros kun on niin tulee ongelmia, mutta sitten ratkaistaan ne toisella tavalla.
Eläinlääkärin mielestä tämä pikkuinen on niin vahva ja elinkelpoinen, että hän ei heti olisi tekemässä radikaalia päätöstä.
En ryhdy siihen minäkään, olen valmis kyllä hoitamaan pientä.
Kessu painaa vasta 3,1 kiloa, kun muut painavat jo 6-7 kg.  Todella vahva pikkuinen ja aina kun toipuu, heti valmis leikkimään.
Monet itkut on itketty, vuoronperään surusta ja vuoronperään ilosta.

En anna periksi.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #21 : 28.10.06 - klo:16:08 »

Voi ei. Mie jos asuisin lähempänä, haluisin auttaa. Ressu ressukka! Anna sen olla sulla, elkää pompotelko paikasta toiseen, jos mahdollista!
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #22 : 28.10.06 - klo:16:14 »

Se just mullakin on ajatus, ettei sairasta pentua saa heitellä sinne tänne.  Ressun täytyy olla todella kunnossa, ennenkuin
se seuraavan kerran muuttaa täältä, jos muuttaa. 
Viimeksi se vain oli ihan kodinmuuttokunnossa, kun eläinlääkäri sen tutki.  En tiedä mikä nyt tuli.  Se kyllä törmäilee herkästi,
kun tuo kortisonilääkitys laittaa siihen varmaan liikaa virtaa.
Onneksi poikani on vielä työttömänä, eli täällä on koko ajan joku.
Uusi omistaja on kyllä aivan ihana ja pentuun kiintynyt, mutta mahdollisuudet hoitaa aktiivisesti nyt akuutissa tilanteessa
ovat heikot.
Arvatkaas, että välillä "suututtaa", että ylipäätänsä sellainen putoamnen pääsi sattumaan pentuparalle.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #23 : 28.10.06 - klo:16:19 »

Voi ei!
Ihan pelolla aukaisin tämän ketjun, että mitä nyt? Miksi pienen elämä ei voi alkaa jo kukoistaa?
Ihan itkettää rassukan puolesta.
Jos ei miulla olisi noita kahta hurjimusta, niin heti tulisin ja ostaisin Ressun ja paapoisin, paapoisin.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #24 : 28.10.06 - klo:16:22 »

Sama täällä, pelko kouraisi, että mitä Ressulle nyt on käynyt.
Toivottavasti sen elämä nyt helpottaisi, eikä olisi noita
vastoinkäymisiä.
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #25 : 28.10.06 - klo:16:26 »

Lähihoidossa pikkuinen on täälläkin koko ajan niin, että tekee pahaa, kun muut luppikset jäävät nyt vähän välillä vähemmälle.
Nytkin pentu nukkuu sylissä tyytyväisenä lämpimän fliisin sisällä tätä kirjoitellessani.
Eläinlääkäri sanoi, että kyllä usein pennut selviävät pahemmistakin vammoista.  Ne ovat niin vahvoja selviämään ja
niiden keho on rakennettu korjaamaan useimmat traumat.  Siihen minä luotan.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #26 : 28.10.06 - klo:16:46 »

Samoin minäkin avasin tämän Ressu-ketjun hyvin varoen,kun pelkäsin jo pahimman tapahtuneen.Eli,että Ressun elämänliekki on sammunut jostain syystä.
Toivon koko sydämestäni  [:37] [:34] [:37] että Ressu  [:24] kuntoutuu ja parantuu.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 163
  • Lahti
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #27 : 28.10.06 - klo:18:06 »

Onpa ihana siinä mielessä lukea tätä surullista tarinaa,,että uusi omistaja voi ottaa tuekseen pennun kasvattajan.Eli ei käy niin,että koira on sinun "mitäs olet sille tehnyt".Ei kuulu enään minulle.Enempi näitä tarinoita kuulee.Toivo ja epätoivo tälläisessä tapauksessa ovat ihan rintarinnan.Onneksi on turvallinen tuttu syli ja kotikin missä saa kaiken aikaa hoitoa ja hoivaa.Kyllä minäkin toivon ihan sydämeni pohjasta,että kaikki on väliaikaista eli oireet menevät ohi ja koiranpentu saa kasvaa ja varttua iloiseksi aikuiskoiraksi,elää pitkän ja hyvän elämän.Toivoa ei menetetä...eihän.Tippa silmässä tässä ajattelen kuinka voimaton sitä ihminen tälläisen asian edessä on.Ei osaa oikein mitään tehdä,kun ei tiedä mistä mikäkin johtuu..arvailuja,arvailuja.
Tulee kyllä niin konkreettisesti tämä minun koirani alkutaipaleet mieleen..kaksi elämän ensimmäistä vuotta sairastamista ,ripulia,ripulia ja oksentelua,koira oli kuin luuranko......onni oli löytää sairauden aiheuttaja ja nyt elellään tätä 12 vuotta kohti 13:sta.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #28 : 28.10.06 - klo:18:50 »

Tippa silmässä lueskelin Ressun vaiheita. Pidän peukkuja pikkuiselle  [:24] [:72]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 931
Vs: Ressun taival on kivinen...
« Vastaus #29 : 28.10.06 - klo:20:04 »

Jos olisin pennun kasvattaja, en antaisi pentua pois. Ihmettelin, että mikähän siihen häntään on mahtanut sattua. Jos se on sen loukannut, niin se kyllä varmaan on parkaissut niin lujaa, että omistajan on tarvinnut se huomata. Toivon sydämestäni, että pikku-Ressu toipuu, ja siitä tulee vahva, terve koira.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.