Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Superzoomkamerat  (Luettu 437 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #15 : 03.09.10 - klo:15:46 »

Juu, en mä ostaisi 60D:tä, kun meillä on jo 7D ja 20D.  [:-I]
Yhtenä vaihtoehtona mä olen miettinyt, kun on tosiaan joutilas 20D ja 1,4x extenderi löytyy, että mä ostaisin Canonin 300mm putken; ei sitä painavaa hirvitystä vaan tän: http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/image_stabilization_lenses/ef_300mm_f4lis_usm/index.aspx

Mutta kyllä nuo superzoomkamerat on myös hyvä idea. Jokainenhan tietty tajuaa, ettei niiden hinnalla voi mitenkään saada järkkäritasoista kameraa, mutta yllättävän pitkälle niillä pääsee. Painoa puolisen kiloa eikä hintakaan ole paha. Sellainen helposti mukana kulkeva kamera  [:-)]

Ostaisin kyllä 400 mm/5,6, tosi hyvä lintuputki! ei vakaajaa, mutta ei sitä tarvikkaan. Ai juu joo sulloli toi extenderi, vetasenko takasin. Mut ei se extenderi ton 300 mm kans toimi, tai toimii mut f-aukko putoo kasiin. Pimenee.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #16 : 03.09.10 - klo:15:56 »

Juu, en mä ostaisi 60D:tä, kun meillä on jo 7D ja 20D.  [:-I]
Yhtenä vaihtoehtona mä olen miettinyt, kun on tosiaan joutilas 20D ja 1,4x extenderi löytyy, että mä ostaisin Canonin 300mm putken; ei sitä painavaa hirvitystä vaan tän: http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/image_stabilization_lenses/ef_300mm_f4lis_usm/index.aspx

Mutta kyllä nuo superzoomkamerat on myös hyvä idea. Jokainenhan tietty tajuaa, ettei niiden hinnalla voi mitenkään saada järkkäritasoista kameraa, mutta yllättävän pitkälle niillä pääsee. Painoa puolisen kiloa eikä hintakaan ole paha. Sellainen helposti mukana kulkeva kamera  [:-)]

Ostaisin kyllä 400 mm/5,6, tosi hyvä lintuputki! ei vakaajaa, mutta ei sitä tarvikkaan. Ai juu joo sulloli toi extenderi, vetasenko takasin. Mut ei se extenderi ton 300 mm kans toimi, tai toimii mut f-aukko putoo kasiin. Pimenee.

Kakkosen extenderillä ehkä putoaa, mutta ei tuolla 1,4x.

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #17 : 03.09.10 - klo:16:46 »

Juu mä menin ihan sekasin äsken, perjantai ja väsy... tietenkin tuo 300mm toimii just tuolla 1,4 extenderillä loistavasti. mitähän minä oikein ajattelin  äsken.  [:-DD] Mulla olikin tuo vähän aikaa ja harmittaa kun luovuin siitä. Loistava bokeh kasveille ja ötöille. Suosittelen. Ota ny tästäki selvää...pitäsköhän nukkua pari tuntia  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #18 : 03.09.10 - klo:17:23 »

Kyllä se minusta yhden aukon verran tippuu jos 300/f4 mm + extender 1,4 II [:-I]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #19 : 03.09.10 - klo:17:24 »

Kyllä se minusta yhden aukon verran tippuu jos 300/f4 mm + extender 1,4 II [:-I]

Jep, luulisin että 5,6:een?
 

Sivu luotiin 0.879 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.